انیمه های ترسناک به قدری مهیج و جذابند که حتی طرفداران پر و پا قرص ژانر وحشت را نیز به لرزه درمیاورند. در ادامه به معرفی بهترین انیمه های ترسناک در تمام تاریخ میپردازیم. ممکن است اینطور به نظر نرسد ولی ساختن یک انیمه‌ی ترسناک آنقدرها هم راحت نیست. برای مثال انیمه های سنتی که با دست کشیده میشوند، نسبت به انیمه های کامپیوتری، بهتر میتوانند تنش، شوک و ترس لازم برای تولید صحنه های ترسناک را در تمامی فریم ها را به تصویر بکشند. به همین خاطر انیمه های ترسناک واقعا منحصر به فرد هستند و با دادن حس ترس و وحشت به بیننده باعث میشوند مو به تن آنها سیخ شود. فیلم و سریال های ترسناک احساساتی را در مخاطب برمی‌انگیزند که هیچ‌کدام از فیلم ها و مجموعه های ژانر جنایی و اکشن نمیتوانند.

مرتبط: بهترین انیمه های اکشن سریالی که از تماشای آنها لذت می برید! 

اگر شما یکی از طرفداران ژانر وحشت هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین انیمه های ترسناک تاریخ آشنا شوید!


بهترین انیمه های ترسناک تاریخ


هرساله انیمه های خیلی زیادی تولید میشوند که تعداد محدودی از آنها میتوانند توجه مخاطبان جهانی و اینترنشنال را جلب کنند که متاسفانه هرساله تعداد این انیمه های اصطلاحا خوب کاهش پیدا میکند. از ابتدای سال جاری تا حال حاضر در جولای سال 2023، انیمه های Junji Ito Maniac: Japanese Tales of The Macabre و Make My Day در ژانرهای علمی تخیلی و هیجان انگیز ساخته و منتشر شده اند که هیچکدام از این دو به احتمال زیاد عطش مخاطبان ژانر وحشت برای تجربه سطح بالایی از آدرنالین را برطرف نمیکنند. علاوه بر دو انیمه قبلی، مجموعه انیمه های بهاری سال 2023 نیز زیاد محتوای ترسناکی ندارند؛ البته به جز سکانس های کوتاه و خشن موجود در انیمه های “بهشت جهنمی” و Heavenly Delusion که گاهی حس ترس گذرا و کوتاهی را به مخاطب القا میکنند.

در نتیجه اگر طرفداران مشتاق تجربه ترس زیاد هستید باید به فهرست انیمه های ترسناک قدیمی تر نگاهی بیندازند. انیمه هایی مانند مانستر، برزرک، انگل و باغ گناهکاران. درکل انیمه های ترسناک به قدری منحصربه فرد هستند که هر زمان یک انیمه خوب در این ژانر منتشر میشود مورد توجه قرار میگیرد.

مرتبط: بهترین مانگاهای ترسناک که می توانند شما را به اوج هیجان برسانند! 

در ادامه با معرفی بهترین انیمه های ترسناک با ما همراه باشید.


15. Mieruko-Chan / میروکو چان

انیمه میروکوچان از بهترین انیمه های ترسناک

این انیمه داستان زندگی دختری مدرسه ای به نام “میروکو چان” است، که به طرز شگفت انگیز و باور نکردنی‌ای، توانایی دیدن ارواح را دارد که این ارواح زاده کابوس انسان‌ها هستند. از آنجایی که او به طور کلی تنها کسی است که میتواند این موجودات ترسناک را ببیند مجبور است طوری وانمود کند که انگار آنها وجود ندارند و آنها را نمیبیند و این اغلب دشوار است.

میراکوچان اولین انیمه ترسناکی است که در این لیست به شما معرفی میکنیم. این انیمه در قالب برشی از زندگی ساخته شده که در آن داستان زندگی روزمره پروتاگونیست به سادگی دنبال می شود. این روزمرگی و تکرار تا حدی به عامل ترس نمایش آسیب میزند، اما طراحی ارواح، آرت و گرافیک انیمه از نقاط قوت سریال است.


14. Happy Sugar Life / زندگی شاد شکری

انیمه زندگی شاد شکری از بهترین انیمه های ترسناک

این انیمه که یکی از بهترین انیمه های ترسناک است، راجع به یک زندگی به هم ریخته است که فقط آشفته و آشفته تر میشود. تقریبا تمامی شخصیت های این انیمه کارکترهای خاکستری هستند که گاهی خوب و گاهی بد رفتار میکنند، اما شخصیت “سفید مطلق” وجود ندارد و حتی پروتاگونیست اصلی داستان هم از این قائده مستثنا نیست. این انیمه مملو از مرگ های خشونت آمیز، مضامین افسرده کننده، لحظات غم انگیز و لحظات ناراحت کننده است. اگرچه زندگی شاد شکری اغلب ترسناک نیست، اما همیشه پر از سوپرایز است.


13. School-Live

School-Live از بهترین انیمه های ترسناک

وقتی شروع به دیدن این انیمه میکنید میفهمید که تم بامزه ای دارد و شبیه به انیمه های ژانر “دختران جادویی” ساخته شده. اما همه چیز به بامزگی و کیوتی که فکر میکنید پیش نخواهد رفت، این انیمه وجهه دومی نیز دارد که شما را شوکه خواهد کرد. در School Live این دو تم کاملا متفاوت به هم برخورد میکنند تا قهرمان داستانِ را شکل دهند، دختری که وضعیت موجود را به شکل جدی انکار میکند و قطعا نپذیرفتن واقعیت باعث آسیب های جدی تری به دنبال دارد.

مرتبط: 15 تا از بهترین انیمه های دارک تاریخ را بشناسید! 

این داستان لحظات دارک و تاریک بسیاری دارد. امتیاز خوبی در نظرسنجی های عمومی سایت های معتبری مثل MAL و IMDB به دست آورده و درکل انیمه محبوبی است. School Live پایان نسبتا بازی داشته و این پایان هوشمندانه، جذاب و امیدوار کننده است. از کجا معلوم!؟ شاید فصل بعدی آن ساخته شود!


12. Ajin: Demi-Human / آجین: نیمه انسان

آجین: نیمه انسان از بهترین انیمه های ترسناک

آجین، انیمیت بریده بریده و خشنی داره که به علت استفاده از CGI ایجاد شده اما با این حال یک سریال ترسناک اکشن سریع با محتوی و داستان قوی است که با چالش های اخلاقی برای شخصیت اصلی همراه است. در این دنیا «آجین» گونه‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را کشت و اگر انسانی به آجین تبدیل شود، بلافاصله برای جلوگیری از آینده‌ای پر از درد دستگیر می‌شود. کی ناگای که حالا به یک نیمه آجین و نیمه انسان تبدیل شده است، فرار را بر قرار ترجیح می دهد. یکی از نکات قابل تامل در انیمه آجین این است که هیچ یک از طرفین – آجین یا انسان ها – را بد یا خوب مطلق در نظر نمی گیرد.


11. Hell girl / دختر جهنمی

دختر جهنمی از بهترین انیمه های ترسناک

بیشتر فیلم‌ها و سریال های ترسناک معمولاً با بازنمایی مسائل اجتماعی یا درس هایی از آنها ارائه می‌شوند. دختر جهنمی اینها را در خود دارد زیرا به معنای واقعی کلمه درباره شیطانی است که منحرفان اجتماعی مانند قلدرها، دزدها و متقلبان را مجازات می کند.

در این انیمه، هر کسی که یک شکنجه گر داشته باشد، می تواند با جستجوی یک وب سایت مرموز و ارسال کینه های خود در آنجا، از “دختر جهنمی” مرموز کمک بگیرد. سپس دختر جهنمی عدالت بی رحمانه خود را در برابر ظالمان به اجرا خواهد گذاشت. این از نظر روانی آزاردهنده است و نشان دهنده تاریک ترین هوا و هوس های جامعه ما است، به ویژه در مواردی که مسئله انتقام مطرح باشد.

مرتبط: بهترین انیمه های روانشناختی که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! 


10. Vampire hunter D& bloodlust / شکارچی خون آشام و تشنه خون

شکارچی خون آشام و تشنه خون از بهترین انیمه های ترسناک

بر اساس رمان های هیدیوکی کیکوچی، شکارچی خون آشام D غرق در تصاویر غم انگیز گوتیک[یک هنر معماری فرانسوی] است. داستان آن در هزاران سال بعد در آینده اتفاق میوفتد که در آن بشریت در حال نابودیست و معدود افرادی که بازمانده‌اند عمدتاً در نبردی شکست‌خورده علیه گونه های مختلف اهالی تاریکی می‌جنگند و خون‌آشام‌ها در بالای این هرم قرار دارند.

این مجموعه دارای دو انیمه است: Vampire Hunter D محصول سال 1985 و Vampire Hunter D: Bloodlust که در سال 2000 ساخته شده است. هر دو نسخه به خودی خود ارزش تماشا را دارند و حتی نسخه اولیه با اینکه قدیمیست اما با توجه به سال ساخت خود دارای کیفیت خوبی میباشد. نسخه 1985 خیلی چشمگیر است و نسخه باکیفیتی است. و ما به شما نسخه اولیه را پیشنهاد میکنیم چرا که از لحاظ کارگردانی و صداپیشگی به مراتب بهتر از نسخه بازسازی شده است.

این انیمه کاملاً شناخته شده است و یکی از دستاوردهای برجسته استودیوی سازنده اش است. پس زمینه ها و موجودات این انیمه نمونه های کاملی از طراحی های ترسناک گوتیک هستند. همچنین محیط ها و ساختارهای خود را به گونه ای قاب بندی می کند که باعث می شود احساس دلهره ای طاقت فرسا داشته باشید.

مرتبط: بهترین فیلم های خون آشامی تمام دوران | ترس و هیجان با طعم خون 

این انیمه بسیار جذاب است اما به نسبت بقیه انیمه های ترسناک این لیست، سکانس های اکشن زیادی دارد و در دسته ترسناک ترین انیمه ها قرار نمی گیرد. اما با این حال چون در لیست ژانرهای این انیمه، ژانر ترسناک هم وجود دارد و در نظرسنجی های عمومی، رتبه خوبی گرفته ما این انیمه را داخل این لیست به شما معرفی میکنیم. هرچند بار اکشن فیلم از بار وحشتش بیشتر است، اما کمبود ژانر وحشت رو با ایجاد حس دلهره جبران میکند.


9. Another / دیگری

انیمه Another از بهترین انیمه های ترسناک

همه چیز از آنجا شروع شد که یکی از دانش‌آموزان در گذشته خودکشی کرد و همکلاسی‌هایش برای مقابله با آن وانمود کردند که او هنوز زنده است و به این طریق ناخواسته یک روح بدخواه را احضار کردند که پس از آن منجر به به خودکشی و مرگ و میر بیشتر شد. نه تنها در بین جمعیت دانش‌آموزی، بلکه در خانواده‌های آن‌ها نیز ادامه داشت.

داستان از جایی آغاز میشود که پسری به نام کویچی ساکاکیبارا که به تازگی به دبیرستان یومیاما وارد شده و با دختری تنها و مرموز، که از یک چشم بند استفاده میکند، آشنا می‌شود. او به رفتار همکلاسی‌های خود مشکوک شده و خود را درگیر مسئله‌ای می‌کند که باعث کشته شدن بی‌دلیل همکلاسی‌های خود می‌شود.


8. Devilman Crybaby

انیمه  Devilman Crybaby از بهترین انیمه های ترسناک

در ابتدا، به نظر می رسد که این انیمه چیز تازه ای برای گفتن ندارد و با ایده ساده ی ادغام یک پسر بچه طرد شده با یک موجود عجیب که به نظر میرسد یک دیو باشد ادغام می شود. Devilman Crybaby انیمه ای پر از خشونت، خونریزی و حتی نمایش های دلخراش جنسی است، دقیقا تمام آنچه که کتب مقدس به همه درباره آنها هشدار داده است!

به این ترتیب، Devilman Crybaby چیزی نیست که بینندگان بتوانند با خانواده خود تماشا کنند. همانطور که قهرمان اصلی با این موجود عجیب شیطانی در کش مکش است، افراد دیگر نیز طعمه همان مصیبت می شوند تا اینکه همه چیز در دنیای آنها خراب می شود و تبدیل به دنیایی بی‌مانند می شود. این انیمه بسیار ترسناک است که پر از تصاویر شیطانی و محتوای تدوین شده مخصوص بزرگسالان است.


7. When They Cry / هیگوراشی

انیمه هیگوراشی از بهترین انیمه های ترسناک

انیمه “وقتی آنها گریه می کنند”، که با نام دیگر هیگوراشی نیز شناخته می شود، نمای فریبنده خوشایندی به خودش گرفته است. بیشتر بینندگان احتمالاً فکر می کنند که این یک انیمه مهیج و بامزه درباره زندگی مدرسه ای و هورمون های دوران نوجوانی است، در حالی که در واقع درباره یک جشن قتل یا همان Murder Party است و این شوخی نیست. در زادگاه قهرمان داستان، یک فستیوال سالانه با الهام از یک افسانه محلی برگزار می شود. کم کم اوضاع شروع به مشکوک شدن می کند و روزهایی که جشنواره برقرار می شود با گزارش هایی از قتل ها و ناپدید شدن های محله ای ها همراه می شود. این انیمه مجموعه ای با ژانر اسلشر است که تماشای آن به طرفداران مجموعه سینمایی جیغ و دشنه توصیه میشود.


6. Elfen Lide

انیمه  Elfen Lide از بهترین انیمه های ترسناک

این انیمه که یکی از بهترین انیمه های ترسناک است، برداشتی پیچیده و مدرن تر از یک دختر هیولا در ژانر وحشت است. با این حال، به جای اینکه یک خون آشام یا گرگینه باشد، انسانِ هیولا نمای اصلی داستان یک دیکلونیوس است – دیکلونیوس موجودی قدرتمند است که تحت آزمایش هایی قرار گرفته است که دیگر نمیخواهد آنها را تحمل کند و در خونین ترین حالت آزاد شود.

از آنجایی که این دختر هیولایی از اسارت فرار می کند و سعی می کند به طور عادی در بین انسان ها زندگی کند، شرایط خاصی او را مجبور می کند تا پتانسیل و طبیعت واقعی خود را آشکار کند. اشتباه نکنید، حجم خون و خشونت در این نمایش به اندازه ای است که هر کسی را مجبور می کند تا یک هفته یا بیشتر از خوردن آب زغال اخته یا هر نوشیدنی قرمز خودداری کند.

مرتبط: بهترین انیمه‌ های مکا Mecha که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! 


5. Ghost hunt / شکار روح

انیمه شکار روح از بهترین انیمه های ترسناک

برای یک انیمه ترسناک، شکار ارواح کاملا انیمه ساده ای است و حول یک مفهوم احمقانه می چرخد. این انیمه درباره دانش آموزان دبیرستانی ماجراجویی است که درباره ارواح کنجکاو هستند.

این انیمه به اندازه انیمه های دیگر وحشتناک نیست، اما به مسائل مختلفی مانند مذهب، فرهنگ های مختلف و البته رویدادهای ماوراء الطبیعه که عمدتاً منشأ غم انگیزی دارند می پردازد. برای بینندگان صبور، شکار روح می‌تواند به طرفدارانش پاداش‌های خیره‌کننده‌ای بدهد، هرچند که هیچ چیز خیلی قوی یا آنقدر ترسناک که کابوس‌آفرین باشد در خود ندارد.


4. Theatre Of Darkness: Yamishibai / تئاتر تاریکی: یامیشیبای

انیمه  تئاتر تاریکی: یامیشیبای از بهترین انیمه های ترسناک

بسته به اینکه تماشاگران چگونه فیلم ترسناک خود را انتخاب و تماشا میکنند، یامی شیبایی مانند تماشای یک قسمت فلج خواب است. این انیمه شامل چندین داستان کوتاه یا اپیزود است که هر کدام درباره افسانه های محلی خاص ژاپنی ساخته شده.

انیمیشن کمی بیش از حد خام است، اما داستان سرایی این انیمه باعث میشود که ضعف آن در نمایش جلوه های بصری نکته کم اهمیتی جلوه کند. هر داستان درس و روایت خاص خود را دارد که ریشه در فرهنگ و سنت ژاپنی و همچنین برخی از داستان های بیش از حد تخیلی دارد. حتما این یکی را با چراغ های خاموش و تنها تماشا کنید تا فضای بهتری داشته باشید.


3. Mononoke / مونونوکه

انیمه مونونوکه از بهترین انیمه های ترسناک

هرکجا که صحبت از ژانر وحشت در میان است، نام Mononoke خوش میدرخشد. مونوکوکه یکی از بهترین انیمه های ترسناک است و بدون حتی تلاش بیش از حد، حال و هوای ستودنی را ایجاد می کند. سبک داستان سرایی این سریال کمی متفاوت است به نوعی که میتوان گفت به نوعی در قالب اپیزودیک و آنتولوژی ساخته شده و هر قسمت از آن داستان جداگانه ای را به نمایش میگذارد. مونونوکه سبک هنری و جلوه‌های بصری عجیبی دارد که به نوع خودش خاص است. این مجموعه برای اجرای آرت استایل خود از نقاشی‌های اروتیک ژاپنی قدیمی و سورئال الهام می‌گیرد.

مرتبط: بهترین انیمه های سینن | بهترین انیمه ها برای بزرگسالان 

از نظر داستانی، مونوکوکه درباره ماجراهای یک جن گیر است که فقط خود را “فروشنده دارو” می نامد. جن گیری او آنقدرها هم که اکثر رسانه ها ما را به این باور رسانده اند ساده نیست، زیرا او باید نکات روحی و روانی را که جن گیری می کند بیاموزد و پنجره های وحشتناک جدیدی را باز کند که به بینندگان اجازه می دهد به دنیای عجیب و غریب و بیگانه کننده موجودات ماورایی نگاه کنند.


2. Shiki / شیکی

انیمه شیکی از بهترین انیمه های ترسناک

به طور خلاصه، شیکی یک برداشت ژاپنی از خون‌آشام‌ها است، اما کلمات نمی‌توانند روشی را که این انیمه بیننده‌هایش را عصبی و وحشت زده می‌کند، توصیف کند. داستان زمانی شروع می شود که یک رشته قتل های عجیب و غریب در یک شهر کوچک شروع می شود.

نکته جالب ماجرا اینجاست که شروع قتل ها با ورود یک قبیله به شهر و سکونت آن‌ها در قلعه‌ای در نزدیکی حومه شهر مصادف شده و همزمان بودن این دو اتفاق تا حدودی سرنخ اولیه شما به عنوان مخاطب برای حل این معماست. ممکن است ساده به نظر برسد، اما پیچ و خم ها، و همچنین نمایش بدبینانه رفتار انسان در انیمه، ارزش تماشای آن را برای هر طرفدار واقعی آثار ترسناک دارد.


1. Perfect Blue / آبی تمام عیار

انیمه  آبی تمام عیار از بهترین انیمه های ترسناک

می توان استدلال کرد که آبی تمام عیار یک تریلر روانشناختی شبیه به باغ گناهکاران است تا یک فیلم ترسناک، اما این انیمه یک عنصر دارد که عامل ترس آن را تقویت می کند: یک قهرمان واقعاً آسیب پذیر. پس از ترک تجارت بت برای بازیگری، میما کیریگو مورد تعقیب قرار می گیرد، مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و شروع به از دست دادن احساسات خود می کند. آبی تمام عیار روان بیننده را تکه تکه می کند و خط جدایی واقعیت را از خیال محو می کند.

اگر مولفه روانشناختی نتواند باعث ایجاد لرزه در بدن تان شود، Me-Mania از آبی تمام عیار باید بتواند این سستی را جبران کند.

مرتبط: 50 تا از بهترین انیمه های سینمایی تاریخ

انیمه های ترسناک مورد انتظار سال 2023

همونطور که میدونید انیمه های سریالی اکثرا به صورت فصلی منتشر میشوند اما انیمه های ترسناک بر خلاف انیمه ها کمدی، عاشقانه و… جزء همیشگیِ جدول های فصلی نیستند و کم پیدا هستند. اما به نظر میرسد در زمستان سال 2023 قرار است چند شوی ترسناک پخش شود.

اوزوماکی

جونجی ایتو نویسنده طراح و مانگاکای معروف ژاپنی است و آثار زیادی دارد و بخاطر داستان ها و مانگاهای کوتاهش معروف است؛ اما استودیو production IG برخلاف استودیو Deen تصمیم گرفته براساس محبوب ترین مانگای ایتو یعنی اوزوماکی یک انیمه بسازد. از آثار کوتاه و محبوب جونجی ایتو میتونیم به مانگای تومی Tomie اشاره کنیم که در یک شهر کوچک اتفاق می افتد و مردم متوجه الگو های مارپیچی در همه جای آن میشوند و این موضوع ذهن خواننده را درگیر فرضیه پردازی میکند. داستان غیر قابل پیش‌بینی که در مکان های غیرمنتظره‌ای اتفاق می افتد، یکی از نقاط قوت این مجموعه به عنوان یک اثر ترسناک است.

اوزوماکی مطمئناً پتانسیل قرار گرفتن در رتبه یک انیمیشن موفق را دارد. همانطور که همیشه در مورد داستان های ایتو صدق می کند، مانگا پر از تصاویر خیره کننده و با کیفیت است، باید صبر کنیم و ببینیم که قرار است این پنل های مانگا به چه صورت در انیمه بازسازی شوند و امیدواریم که انیمه ای که قرار است ساخته شود با کیفیت باشد و مخاطبین را ناامید نکند.

همایش تاریکی؟!

بر اساس مانگای شونن کنیچی کوندو، به نام “همایش تاریکی” انیمه ای ساخته میشود که داستان کیتارو جنتوگا را به عنوان شخصیت اصلی سری دنبال می‌کند، پسر جوانی که جز جذب ارواح کار دیگری نمیتواند انجام دهد و دارای حلقه ارتباطی با ارواح است. مسئله این است که کیتارو عموماً یک پسر معمولی است و اغلب خود را در موقعیت‌های تهدیدکننده زندگی می‌ بیند که با وحشت همراه است. حتی اگر نخواهد هم درگیر دنیای ماوراء طبیعی ارواح میشود و نمیتواند جلوی خودش را بگیرد.

همایش تاریکی یک کتاب خواندنی مناسب است که هم محیطی جنگی و اکشن و هم فضایی ترسناک را به طور همزمان به تصویر میکشد. مانگاکا این دو عنصر را به گونه ای ترکیب می کند که داستان خوبی را به وجود آورده و میتوانید با شخصیت ها به خوبی ارتباط بگیرید. این موضوع می تواند یکی از سورپرایزهای خوشایند سال 2023 باشد که باعث خوشحالی افراد زیادی شده است.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های ترسناک لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.