با داشتن حجم گسترده ای از ایده ها ، صداها و گزینه های  قابل  مشاهده که اکنون از آن لذت می بریم ، یکی از مهیج ترین روندهای تلویزیونی دهه گذشته ، آزادسازی جریان محور از درام استاندارد یک ساعته و قالب های نیم ساعته  است – تحولی که باعث رونق گرفتن صنعت مینی سریال در دهه اخیر شده است.این شگفتی های یک فصلی یک شکل هنری است که کاملاً خاص خودش است. آنها به قصه پردازی و توسعه شخصیت کارآمدتر از نمایشی که برای سالها اجرا شود ، نیاز دارند.و از آنجاییکه طولانی نیستند و مخاطب را خسته نمی کنند اغلب در پایان می توانند حس رضایت بیننده را بدست آورند.بنابراین در اینجا بهترین مینی سریال ها ی دهه اخیر را برایتان لیست کرده ایم .با وارونه همراه باشید:

در ادامه بخوانید »

15 تا از بهترین سریال های شبیه شوگون Shōgun

بهترین فیلم های ژاپنی کلاسیک ؛ 10 فیلم کلاسیک ژاپنی 

یادداشتی در مورد معیارها: اکنون که به نظر می رسد شبکه ها از نام “سری محدود” برای آزمایش مفاهیم طولانی مدت استفاده می کنند – و مینی سریال های معروف مانند Downton Abbey و Big Little Lies برای دو یا چند فصل تمدید شده اند – دشوارتر از همیشه است که  تعریف کنیم چه سریال هایی در گروه بهترین مینی سریال ها جای می گیرند.برای واجد شرایط شدن در این لیست ، باید یک مینی سریال پیش از انتشار آن تعریف شود. این می تواند دنباله هایی داشته باشد ، مانند Top of the Lake و The Young Pope ، اما نمی تواند یک داستان مداوم باشد که شامل چندین فصل باشد از این رو فقظ سریال هایی درون این لیست قرار دارند که تنها در یک فصل چند قسمتی ارائه شده اند.


Mildred Pierce

بهترین مینی سریال ها

شبکه :hbo

سال انتشار:2011

کارگردان:Todd Haynes

بازیگران:Kate Winslet, Guy Pearce, Evan Rachel Wood

 یکی ازبهترین مینی سریال ها ، سریال میلدرد بابازی کیت وینسلت است.این مینی سریال اقتباس جدیدی از فیلمی به همین نام در سال 1945 به کارگردانی مایکل کورتیز است.کیت وینسلت بعنوان یک تجسم دلسوزانه تر از میلدرد 1945 ، یک زن خانه دار باهوش ، پولادین و باهوش دهه 1930 که شوهر لوس خود را لگدکوب می کند و به عنوان یک رستوران دار موفق می شود ، با استفاده از استعدادهای قابل قبول آشپزی برای حمایت از بچه های خود ،  می تواند برای این نقش جایزه امی را بدست آورد.

(ایوان راشل وود به عنوان دختر ویلد میلدرد ، یک فرد بی ادب و غریب برای همه  است.) رویکرد هاینز به عنوان یک فیلمساز با نقاط قوت او بازی می کند ، به عمق روانشناسی شخصیت های متمایز زن خود می پردازد و با شکوه و عظمت حتی در خسته کننده ترین صحنه های داخلی کاراکتر را به چالش می کشد.برداشت داستانی هاینز از شخصیت میلدرد به اندازه مایکل کورتیز مقدس نیست و شما باید با دید تازه ای تر سعی در کشف شخصیت اصلی فیلم یعنی میلدرد داشته باشید.


Top of the Lake

بهترین مینی سریال ها

شبکه:Sundance Channel

سال انتشار:2013

کارگردان:Jane Campion

بازیگران:Elisabeth Moss،David Wenham،Peter Mullan

ضعیف شدن سینما ، سود تلویزیون در دهه 2010 بود ، زیرا مسابقه تسلیحاتی مالکیت معنوی استودیوها و انفجار در برنامه اصلی باعث ساخته شدن فیلم سازان مشهوری مانند دیوید لینچ ، کاری جوجی فوکوناگا ، جینا پرنس-بیتهود ، واچووسکی ها ، اسپایک لی و لیزا چولودنکو شد.

از جمله اولین کسانی که به تلویزیون مبتنی بر نویسندگی پرش کردند ، جین کمپیون ، نویسنده و کارگردان فیلم پیانو بود ، با این داستان کارآگاهی فرارونده در زادگاهش نیوزیلند. الیزابت ماس –  در نقش رابین گریفین ، کارآگاه کهن شهر بزرگ که در پایان تحقیق در مورد یک جنایت در روستاهای خود بازی می کند.

داستان ، که مربوط به ناپدید شدن یک کودک 12 ساله  است ، به آرامی و  خطرناک پیش می رود و گذشته رابین را به همان اندازه  به یک معما تبدیل می کند.در زیبایی بصری و همچنین در ظرافتی که با فرهنگ زن ستیزی روبرو شده است ، Top of the Lake (شهرت آن فقط با یک دنباله بیش از حد 2017 ، Top of the Lake: China Girl) مخدوش شد ، تلویزیون را به عنوان یک هنر بالا برد.

همچنین بخوانید:بهترین سریال های 2017 به انتخاب مجله وارونه


Wolf Hall

بهترین مینی سریال ها

شبکه:PBS

سال انتشار:2015

کارگردان:Peter Kosminsky

بازیگران:Mark Rylance،Damian Lewis،Claire Foy

این سریال تاریخی از کتابی به همین نام اقتباس شده است که نحوه به قدرت رسیدن کرامول به عنوان نزدیک ترین مشاور هنری هشتم را بازگو می کند.. کرامول که شخصیتی جذاب در دربار هنری هشتم بود ، از ریشه فروتنی برخاست و به معتمدترین مشاور پادشاه متزلزل تبدیل شد – تا زمانی که دیگر نبود ، در آن زمان اعدام شد.

کادر بازیگری این سریال واقعا فوق العاده اند ، دامیان لوئیس به عنوان هنری خراب ، کلیر فوی به عنوان آنی بولین و مارک رایلنس یکی از کنترل شده ترین و چند لایه ترین بازی های تلویزیون را در نقش کرامول ارائه داد.


American Crime Story: The People vs. O.J. Simpson

بهترین مینی سریال ها

شبکه:FX

سال انتشار:2016

بازیگران:Sterling K. Brown،Kenneth Choi،Christian Clemenson

مستند عالی ESPN O.J. سیمپسون: ساخت آمریکا  در لیست بهترین مینی سریال ها قرار دارد.این مینی سریال اولین فصل داستان جنایی آمریکایی ، یک گلچین واقعی از دنیای گسترده رایان مورفی که توسط اسکات الکساندر و لری کاراسوزکی (مردم در مقابل لری فلینت) ساخته شده بود ، دادگاه فوق العاده علنی قهرمان فوتبال را کالبدشکافی کرد به اتهام اینکه وی همسر سابق خود نیکول براون سیمپسون و دوستش ران گلدمن را در سال 1994 به قتل رسانده است.

با بهره گیری از کتاب جفری توبین در مورد اجرای زندگی او ، تیم نویسندگان موضوعات برجسته ای مانند تعصب رسانه ای ، امتیاز افراد مشهور و سابقه طولانی نژادپرستی پلیس را که احتمالاً در برائت سیمپسون تأثیرگذار بود ، برجسته کردند.تماشای این نمایش به همان اندازه سرگرم کننده بود که فکر کردن در آن مهم بود و لحن آن را برای فصل دوم دهه 90 ، “قتل جیانی ورساچه” تعیین کرد.

همچنین بخوانید:معرفی سریال American Crime Story / شاهد داستان های جنایی واقعی باشید !!!


The Night Of

The Night Of

شبکه:HBO

سال انتشار:2016

بازیگران:John Turturro،Riz Ahmed،Bill Camp،Payman Maadi

یک شب در شهر نیویورک ، دانشجوی دانشگاه مسلمان-آمریکایی ، نصیر خان (ریز احمد ، در یک نقش برجسته) دزدکی حرکت می کند و تاکسی پدرش را می دزدد.در راه رفتن به مهمانی ای که قصد داشت در آن شرکت کند ، با آندریا (صوفیا بلک د الیا) ، دختری ثروتمند وحشی که او را برای یک شب رابطه جنسی با مواد مخدر دعوت می کند ، ملاقات می کند.هیچ یک از این ماجراها دقیقاً فراتر از حد بی احتیاطی جوان نیست – تا اینکه بعد از مدتی از خواب بیدار می شود و می بیند که آندریا با چاقو کشته شده است.

دستگیری وی اجتناب ناپذیر است ، و با توجه به اینکه بدلیل مست بودن نمی تواند به یاد آورد که چگونه آخرین بار قربانی را دیده است ، نمی تواند بی گناهی خود را ثابت کند.بنابراین وقتی یک وکیل کم هزینه (جان تورتورو ، در یک عملکرد همدلانه به عنوان مردی که از تنهایی و اگزمای شدید رنج می برد) بر اساس غریزه ای برای رسیدگی به پرونده عمل می کند ، اولین کار او تشخیص آنچه است که واقعاً در آن شب اتفاق افتاده . فیلم شب با ،به نویسندگی ریچارد پرایس نویسنده جنایی پیشکسوت و استیون زایلیان ، برنده اسکار ، اسلام هراسی ، نابرابری اقتصادی و عواقب حبس برای یک جوان را به تأثیرگذارترین حالت ممکن نمایش می دهد.


The Young Pope

The Young Pope

شبکه:HBO

سال انتشار:2017

کارگردان:Paolo Sorrentino

بازیگران:Jude Law،Diane Keaton،Silvio Orlando،Javier Cámara

داستان در مورد پاپ جوانی است که آمریکایی و جوان است و به خاطر اینکه بازیگر نقش آن جودلا است در عین حال بسیار جذاب هم است!در ابتدا یک کمدی پوچ گرایانه در مورد تلاش های یک فرد تازه کار برای قالب گیری کلیسای کاتولیک در تصویر منوی بیهوده ، ارتجاعی عملکردی او ، دوستدار دافت-پانک ، این نمایش – با طراحی و همراه با قهرمان اصلی در حال توسعه در یک بررسی عمیق تر ، صادقانه تر و جستجوگرانه نقش یک نهاد مذهبی قدیمی در جهان معاصر را روایت می کند.در اینجا امیدواریم که پیگیری سورنتینو The New Pope ، که در سال 2020 به HBO می آید ، به همان اندازه عجیب و غریب باشد.


Alias Grace

Alias Grace

شبکه:Netflix

سال انتشار:2017

بازیگران:Sarah Gadon،Edward Holcroft،Rebecca Liddiard

علی رغم همه هیاهوهایی که در درام برجسته هولو ، The Handmaid’s Tale وجود دارد ،به نظر برخی منتقدان بهترین اقتباس این دهه از رمان مارگارت اتوود  این مینی سریال  به نویسندگی سارا پولی کارگردانی ماری هارون است.بر اساس داستان واقعی گریس مارکس ، خدمتکار ایرلندی قرن نوزدهم در کانادا که پس از محکومیت در قتل های کارفرمایش محکوم شد ، آلیاس گریس به عنوان یک سری از جلسات بین گریس (یک تاجاله- مانند سارا گادون) که اکنون 15 سال از حبس ابد او میگذرد و یک روانپزشک (ادوارد هولکروفت) که برای ارزیابی وضعیت روحی وی فرستاده شده است ، جریان دارد.

او همیشه ادعا کرده است که هیچ خاطره ای از روز وقوع این کشتار ندارد و طرفداران او امیدوارند که مشاهدات وی حق  را تایید کند.روابط  بین پزشک و بیمار با تنش های شگفت انگیزی همراه است ، زیرا بازگشت های متناوب بینشی از واقعیت های بی رحمانه زندگی یک زن مهاجر تنها و فقیر در دوران ویکتوریا  را روایت می کند.

همچنین بخوانید:بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد!


Patrick Melrose

بهترین مینی سریال ها

شبکه :Showtime

سال انتشار:2018

بازیگران:Benedict Cumberbatch, Jennifer Jason Leigh, Sebastian Maltz

پاتریک ملروز یکی از متمایزترین شخصیتهای داستان معاصر است – یک اشراف زاده انگلیسی که برای مقابله با آسیب پسماند سو استفاده جنسی که در کودکی از پدر خود دیده است .از مواد مخدر ، رابطه جنسی و نیهیلیسم استفاده می کند تا بتواند وقایع را فراموش کند و به زندگی خود ادامه دهد.این مینی سریال پنج قسمتی با بازی فئق العاده بندیکت کامبربچ یکی از سریال هایی است که حتما ارزش وقت گذاشتن را دارد.


Sharp Objects

بهترین مینی سریال ها

شبکه :HBO

سال انتشار:2018

بازیگران:Amy Adams, Chris Messina, Patricia Clarkson

مینی سریال شارپ آبجکت توانسته در میان بهترین مینی سریال ها قرار گیرد.در ابتدا ما با یک قتل روبرو میشیم، ولی بعدش پیدا کردن قاتل اولویت دوم سریال میشه و اولویت اول شناخت شخصیت اصلی و درگیری های درونی اونه. داستان سریال درباره خبرنگاری به اسم کمیل پریکر با هنرنمایی عالی ایمی آدامز هستش که برای تحقیق درباره قتل دو دختربچه به شهر زادگاهش برمیگرده و اونجا با خاطرات دوران کودکی خودش روبرو میشه.

کمیل همیشه با مادر خود دچار مشکل است ،مادری که از هر طریقی سعی می کند فرزندانش را نزد خود نگه دارد.شاید در ابتدا بگویید این حس کاملا مادرانه و طبیعی است اما با گذشت سریال متوجه خواهید شد که گاهی مادرها هم دچار حس خودخواهی می شوندو این حس مادر بودن را زیر سوال می برد.

همچنین بخوانید:نگاهی به 5 سریال برتر در سال 2018


When They See Us

When They See Us

شبکه:Netflix

سال انتشار:2019

بازیگران:Asante Blackk،Caleel Harris،Ethan Herisse

 یکی دیگر از بهترین مینی سریال ها ، سریالWhen They See Us است وداستاندر تاریخ 9 آوریل 1989 ، تریکا میلی ، جوان دونده 28 ساله سفید ، مورد ضرب و شتم قرار و تجاوز قرار گرفته و برای مرگ در مرکز پارک ترک شده است. در پایان سال بعد ، پنج نوجوان سیاه پوست و لاتین از هارلم – کوری ویز ، ریموند سانتانا ، کوین ریچاردسون ، یوسف سلام و آنترون مک کری – مجبور به اعتراف و محکومیت به انجام حمله وحشیانه شدند ، علیرغم صفر بودن شواهد فیزیکی!

سرانجام همه آزاد می شوند ، اما نه قبل از اینکه سالهای آخر کودکی خود را پشت میله های زندان هدر داده اند! نویسنده آوای DuVernay ، با این مینی سریال چهار قسمتی آزاردهنده ، یکی از خشم آورترین موارد نژادپرستی نهادی را در تاریخ پس از جیم کرو بازنویسی کرد ، و نشان داد که چگونه محکومیت های نادرست به طور غیرقابل جبرانی خانواده ها و آینده فرزندان را می تواند تغییر دهد.


the undoing

بهترین مینی سریال ها

شبکه:hbo

سال انتشار:2020

کارگردان:Susanne Bier

بازیگران:Nicole Kidman،Hugh Grant،Édgar Ramírez

 مینی سریال فروپاشی “the undoing” جدید ترین ساخته شبکه HBo با بازیگری نیکول کیدمن در لیست بهترین مینی سریال ها جای دارد .این دومین همکاری نیکول کیدمن بعد از سریال “دروغ های کوچک بزرگ” با شبکه HBO است.این مینی درام شش قسمتی در مورد داستانی جنایی در شهر نیویورک است که با یک قتل آغاز می شود و به یکباره همه چیز فرو می ریزد!داستان در مورد خانواده ی ثروتمندی است که مادر خانواده گریس (نیکول کیدمن ) یک دکتر روان شناس و پدر خانواده جاناتان نیز (هیو گرانت) پزشک بیمارهای سرطانی است.آن ها یک پسر 10 ساله دارند.

همه چیز در زندگی آن ها آن طور که نشان داده می شود بی نقص است یک خانواده ثروتمند که زن و شوهر علاقه عجیبی به یکدیگر دارند ،زندگی که برای هر کسی مثال زدنی است.همه چیز عالی پیش می رود تا اینکه زنی وارد داستان می شود ! زنی که آن طور که به نظر می رسد ثروتمند نیست اما فرزندش در این مدرسه تحصیل می کند.داستان از جایی جذاب می شود که این زن اسرار آمیز به قتل می رسد و در پشت پرده این قتل حقایق دیگری نیز آشکا ر می شود و زندگی  رویایی گریس به جهنم تبدیل می شود.