بهترین فیلم های راز آلود و جنایی! این روزها فیلم های راز آلود و جنایی دارای بازار بسیار داغی هستند.هنگام تماشای این ژانر فیلم ها همه تصور می کنیم کارآگاهانی هستیم که از روی مبل خانه می توانیم به راحتی همه مسایل را حل کنیم .اگر شما نیز به فیلم های راز آلود و جنایی علاقه دارید ،وقت آن رسیده که ذره بین هایتان را در دست بگیرید و  با وارونه آماده تماشای این لیست باشید.


 The Girl with the Dragon Tatto

برترین فیلم های دیوید فنیچر

 

کارگردان:دیوید فینچر

بازیگران:دنیل کریگ،رونی مارا،کریستوفر پالامر

امتیاز:7.8

یکی بهترین فیلم های  راز آلود و جنایی دیوید فینچر “دختری با تتوی اژدها” است.  داستان فیلم در مورد روزنامه نگاری به نام «میکائیل بلومویست»  است که در جست و جویش به دنبال زنی که چهل سال قبل گم شده است، توسط دختری جوان و عجیب به نام «لیزبث» یاری میشود و …

همچنین بخوانید:بهترین فیلم های دیوید فینچر ؛ نگاهی به بهترین ها در کارنامه ی کاری فینچر


Gone Girl

کارگردان:دیوید فینچر

بازیگران:بن افلک،نیل پاتریک هریس،رزامند پایک

امتیاز:8.8

یک شاهکار دیگر از دیوید فینچر ! داستان فیلم در مورد زوجی به نام نیک و امی است  که در شرف برگزاری پنجمین سالگرد ازدواج خود هستند ، امی در یک لحظه ناپدید می شود.پلیس شروع به سوظن به نیک در مورد ناپدید شدن زن جوان کرده است.نیک در تلاش برای اثبات بی گناهی  ، خود را در میان تله گرفتار می بیند.و این آغاز ماجراست.


The Gift

The Gift

کارگردان:جوئل اجرتون

بازیگران:جیسون بیتمن،ربکا هال،جوئل اجرتون

امتیاز:7

هدیه ، یکی از بهترین فیلم های راز آلود و جنایی است که کمتر در دنیای سینما دیده شد و به ارزش واقعی خود دست پیدا نکرد اما شما  حتما باید این فیلم را تماشا کنید.داستان در مورد زن و شوهری است که به کالیفرنیا نقل مکان می کنند و در آنجا با یکی از دوستان قدیمی خود دیداری تازه می کنند.اما این یک دیدار معمولی نیست و اتفاقات عجیبی در پی این دیدار رخ می دهد که بسیار مرموز هستند.و باعث ایجاد تغییر در زندگی این زوج می شود.


Shutter Island

بهترین فیلم های راز آلود و جنایی

کارگردان :مارتین اسکورسیزی

بازیگران:لئوناردو دی کاپریو،مارک روفالو،بن کینگسلی

امتیاز:8.1

باز هم ترکیب کارگردانی اسکورسیزی و دی کاپریو تنوسته فیلمی جذاب و هیجان انگیز خلق کنه. این فیلم یکی از تاریک ترین و جذاب ترین فیلم های مدرن است.در مورد فیلم باید بگویم که این فیلم یک هزار تو پیچیده و تاریک است که درون آن تئوری های متفاوتی وجود داره .پس به طور کاملا نمی توانیم بگوییم که فیلم را فهمیده ایم.شاید بتوانیم بگوییم برخی تئوری های فیلم به ما نزدیک تر است پس آن ها را انتخاب می کنیم!!

داستان فیلم در مورد پلیسی است که برای دستگیری یک روانی فرار کرده از آسایشگاه وارد جزیره می شود در نگاه اول داستان بسیار ساده به نظر می رسد.این پلیس با چالش ها و مشکلات شخصی خودش وارد جدال می شود اما 20 دقیقه آخر فیلم شما را میخکوب می کند جاییکه به شما می فهماند دقیقا از فیلم هیچی نفهمیده اید !و اینکه آیا تمام فیلم تخیلات ذهن یک پلیس دیوانه بوده یا واقعیت ؟

همچنین بخوانید:نقد و بررسی فیلم the irishman (مرد ایرلندی) ; اسکورسیزی خارج از سینما


Se7en

بهترین فیلم های راز آلود و جنایی

کارگردان : دیوید فینچر

بازیگران : کوین اسپیسی، برد پیت ، مورگان فریمن

امتیاز:8.6

هفت یکی از بهترین فیلم های  راز آلود و جنایی معمایی است و به نظر من بهترین ، داستان جذاب برگرفته از کتاب بهشت گمشده میلتون و بازی شاهکار اسپیسی و برد پیت با کارگردانی فینچر استفاده از رنگ ها مرده ، لباس های بدون طراوت شهری بدون خورشید و رنگ پریده و نما های جذاب این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین آثار سینما کرده است.

داستان در ارتباط با قاتل زنجیره ای است که اعتقادات عجیبی در سر دارد و طبق هفت گناه کبیره : شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت دست به قتل می زند. فیلمنامه هم یکی از بهترین و زیرکانه ترین فیلمنامه های ژانر جنایی و قتل اثر اندرو کوین واکر است.

همچنین بخوانید:20 تا از بهترین فیلم های جنایی که حتما باید آنها را تماشا کنید به انتخاب مجله وارونه


Zodiac

بهترین فیلم های راز آلود و جنایی

کارگردان:دیوید فینچر

بازیگران:جیک جیلنهال،مارک رافلو،رابرت دونی جونیور

امتیاز:7.7

این فیلم در سال 2007 به کارگردانی دیوید فینچر افسانه ای و با بازی فوق العاده ی Jake Gyllenhaal ساخته شد. زودیاک لقبی است که به یک قاتل عجیب و غریب در کالیفرنیا دادند. ثابت شده که پنج مورد قتل کار زودیاک بوده و او در یکی از نامه های رمزنگاری شده اش به روزنامه ها ادعا کرده که موارد قتل 37 مورد بوده‌اند. این پرونده هنوز هم در آمریکا بسته نشده و زودیاک شناسایی نشده است.

فیلم زودیاک با بودجه 65 میلیون دلاری ساخته شده  و تقریبا 85 میلیون دلار هم در گیشه فروش داشت. یک فیلم بسیار جذاب با روایتی عجیب و غریب و هیجان انگیز و با بازی بازیگران فوق العاده. مخاطبان سایت imdb  نمره 7.7  رو به این فیلم دادند، در بخش ویژه ی جشنواره کن نامزد بهترین فیلم شد و در جشنواره فیلم دوبلین جایزه ی بهترین کارگردانی رو گرفت. یکی از عوامل جذابیت این زودیاک فیلمبرداری حیرت انگیز این فیلمه. فیلمی که نفس ها رو در سینه حبس میکنه و شما بعد از تماشای اون هم به داستان زودیاک فکر خواهید کرد.


Knives Out

Knives Out

کارگردان:ریان جانسن

بازیگران:دنیل کریگ،کریس ایوانز،آنا د آرماس،جیمی لی کریس

امتیاز:7.9

نویسنده مشهور و ثروتمند رمان‌های جنایی به نام هارلن ترومبی، همه خانواده خود را به جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دعوت می‌کند اما وقتی بعد از مراسم، هارلن به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد، یک کارآگاه خصوصی وارد ماجرا می‌شود تا راز قتل را کشف کند. این در صورتی است که تمام اعضای خانواده هارلن می‌توانند قاتل باشند.

همچنین بخوانید:بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!!!


Chinatown

Chinatown

کارگردان:رومن پلانسکی

بازیگران:جک نیکلسون،فی داناوی

امتیاز:8.1

جیک گیتِس (جک نیکلسون) کارآگاه خصوصی لس آنجلسی، متخصص در امور افشای خیانت‌های زناشویی توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می‌کند استخدام می‌شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. آقای مالوری سرمهندس شرکت آب و برق لس آنجلس که درگیر پروژه‌ای دربارهٔ سدسازی و آبرسانی در زمان قحطی است، توسط گیتس تعقیب می‌شود و چند عکس رسواکننده که نشانگر خیانتش بود، به‌طور اتفاقی در یکی دو روزنامهٔ محلی چاپ می‌شود. اما خیلی زود خانوم مالوری واقعی (فی دوناوی) به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص می‌شود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده‌اند که هدف اصلی آن بی‌آبرو کردن آقای مالوری بوده.


 Kiss Kiss Bang Bang

 Kiss Kiss Bang Bang

کارگردان:شین بلک

بازیگران:رابرت داونی جونیور،وال کیلمر،میشل موناهن،کوربین برنسن

امتیاز:7.5

این فیلم با الهام از “محله چینی ها ” رومن پلانسکی به کارگردانی شین بلک ساخته شده است.اما شین بلک این بار با الهام گرفتن از راز آلودگی و تاریکی فیلم “محله چینی ها” فیلمی کارآگاهی و تقریبا طنز گونه را خلق کرده است.داستان فیلم در مورد داستان های جنایی هالیوودی است که به لطف بازیگری رابرت داونی جونیور توانسته به یکی از بهترین و هوشمندانه ترین فیلم های جنایی تمام دوران تبدیل شود.


 L.A. Confidential

 L.A. Confidential

کارگردان:کرتیس هنسون

بازیگران:کوین اسپیسی،راسل کرو،گای پیرس

امتیاز:8.2

داستان فیلم “محرمانه لس آنجلس ” در مورد رازهایی در شهر لس آنجلس است که قرار است در طول فیلم شاهد برملا شدن آن ها باشیم.یک اداره پلیس با 4 پلیس که هیچ شباهتی از نظر اخلاقی به یکدیگر ندارند ما را وارد جریانی می کنند که با فساد و رازهای شهر به خوبی آشنا می شویم.داستان این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده است و در دهه 1950 میلادی جریان دارد.به قدری این فیلم دارای رمز و رموز و پیچیدگی است که شما را از اول تا آخر غافلگیر خواهد کرد.اگر تا کنون موفق به دیدن این فیلم نشده اید ، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را تماشا کنید.