تاریخ اکران قسمت دوم فیلم Dune مشخص شد. فیلم تل ماسه ۲۰۲۱ به کارگردانی دنیس ویلنوو از نیمه اول رمان علمی-تخیلی فرانک هربرت و با بودجه اولیه ۴۱ میلیون دلاری ساخته شد و بازیگرانی همچون تیموتی شالامی، زندایا، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، استلان اسکارسگارد، جاش برولین در آن ایفای نقش کرده اند. این فیلم هفته گذشته در سینماها و شبکه HBO Max اکران شد و تا به امروز ۲۲۳ میلیون دلار فروش داشته است.

چرا فیلم تل ماسه دو قسمت است؟

در ابتدا ویلنوو قصد داشت همانند پیتر جکسون (Peter Jackson) که فیلم های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) را ساخت‌، پارت اول و دوم فیلم تل ماسه را پشت سر هم بسازد و منتشر کند. ولی در نهایت تصمیم گرفت که کتاب ها را به دو نیمه تقسیم کند و هر فیلم ساخته شده از آن ها را پشت سر هم منتشر نکند.

او در مورد این تصمیم خود گفت که: “من با چالش دو قسمتی کردن فیلم موافقت کردم. و سپس منتظر ماندم تا ببینم آیا فیلم استقبال خوب و مناسبی از جانب مردم دریافت می کند یا خیر‌‌. و بعد ساخت قسمت دوم را شروع کنم. در حین ساخت قسمت اول، تمام وقت و انرژی خود را صرف کردم تا تل ماسه، فیلمی بی نقص باشد.”

او همچنین گفت که: “بابت ریسکی که انجام داده ام پشیمان نیستم. چرا که اکنون، به نظر می رسد که این فیلم ارزش ریسک کردن را داشته است.”

مرتبط: پاسخ به تمام سوالات و ابهامات تان در مورد فیلم Dune (تل ماسه) 2021

تاریخ اکران قسمت دوم فیلم تل ماسه (Dune)

پارت اول فیلم تل ماسه از نظر کارشناسان فنی مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که این فیلم به اندازه کافی موفق است که شایستگی فیلمبرداری پارت دوم را داشته باشد.

به طور رسمی اعلام شد که پارت دوم فیلم تل ماسه (Dune) توسط Legendary Pictures و WB ساخته و در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

کمپانی لجندری پیکچرز در توییتی که از حساب رسمی خود منتشر کرد. و از طرفدارانی که تا کنون فیلم را دیده‌ اند و حتی از کسانی که آن را در روز ها و هفته‌ های آینده خواهند دید، تشکر کرد.

و اعلام کرد: “پارت اول فیلم آنقدر مورد استقبال بینندگان قرار گرفت که شایسته آن است تا پارت دوم آن نیز ساخته شود. ما هم مانند شما برای پارت دوم تل ماسه هیجان‌ زده هستیم.”

این خبر مطمئناً برای ویلنوو و بازیگران و همچنین طرفدارانی که مشتاقانه منتظر پارت دوم هستند، خبر خوشحال کننده‌ ای است‌.

داستان قسمت دوم فیلم تل ماسه

نیمه دوم کتاب های تل ماسه، سرنوشت پاول را به عنوان “کویزاتز هادراخ” تعریف می کند. و به سفر پاول و فرمن ها به آراکیس می پردازد که برای پس گرفتن سیاره‌شان مبارزه می کنند. بسیاری از وقایعی که در نیمه دوم کتاب ها رخ می‌دهند، از دیدگاه پاول تعریف می شوند. اما اکنون، بستگی دارد که ویلنوو چقدر به منبع اقتباسی خود وفادار بماند.

از آن جایی که تعدادی از کارکتر ها از جمله امپراطور شادام چهارم و فید-روتا هارکونن، و آنتاگونیست اصلی کتاب، هنوز در طول فیلم حضور پیدا نکرده اند. و به احتمال زیاد در پارت دوم تل ماسه حضور خواهند داشت. گفته شده است که نقش آفرینی بازیگر های زندایا و دیو باتیستا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در ادامه بخوانید: 5 تا از بهترین فیلم های خانوادگی