ثروتمندترین خانواده های جهان را میشناسید؟ وقتی صحبت از ثروت باشد اسم ایلان ماسک و جف بزوس در صدر تمام نام ها می درخشد. اما پس از این دو چه خانواده هایی در این لیست جای دارند؟ بر اساس آخرین آمار و ارقام به دست آمده دارایی این خانواده های ثروتمند چیزی در حدود 312 میلیارد دلار است. یعنی 22 درصد از تمام سرمایه دنیا در دست این 25 خانواده می چرخد. اگر می خواهید بدانید این خانواده ها چه کسانی هستند و دارایی شان چقدر است با من و مجله وارونه تا انتها همراه باشید.

مطلب مرتبط: 5 مورد از عادات انسان های ثروتمند که افراد فقیر آنها را انجام نمی دهند!

خانواده والتون

خانواده والتون یکی از ثروتمندترین خانواده های جهان هستند. جای هیچ تعجبی نیست که خیلی ها با به میان آمدن صحبت پول یاد خانواده والتون بیافتند. شرکت والمارت با دارایی به اندازه 238.2 میلیارد دلار یکی از پولدارترین خانواده های دنیاست و البته این دارایی در سال گذشته 23 میلیارد هم رشد داشته است. چرا که این روزها با وجود شیوع کرونا مردم در خانه هاشان می مانند و ترجیح میدهند بی دردسر نیازهای روزانه شان را آنلاین برطرف کنند. البته شرکت والمارت هم برای تشکر از کارمندانش تشویقی کمی را در نظر گرفته تا از کار کردنشان در این روزهای سخت تقدیر کند.

خانواده مارس

خانواده دوم با دارایی 100 میلیارد دلار کمتر از والتون ها، مارس ها هستند. البته این خانواده هم یک جورهایی در دوران شیوع کرونا سود کرده و باید از این بابت شکر گذار باشد. خرید الکترونیکی، غذای بی دردسر و سر و سامان دادن حیوانات در روزهای سخت کرونایی بیشتر اوقات به این خانواده واگذار شده و دارایی شان را هم خیلی خوب افزایش داده است. بیزنس این خانواده در تولید شکلات هایی مانند ام و ام، میلکی وی و اسنیکرز است. البته تولید محصولاتی برای حیوانات خانگی هم دارند و تقریبا نیمی از سرمایه شان یعنی به اندازه 39.2 میلیارد دلار را هم از این راه به دست می آورند. آمار و ارقام نشان می دهد که سرمایه کلی این خانواده چیزی در حدود 141.9 میلیارد دلار باشد.

مرتبط: بررسی ژن های خوب واقعی ؛ معرفی خانواده ایلان ماسک! 

خانواده کوچ و هرمس

خانواده کوچ، از کانزاس در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. آنها کمپانی تولید روغن دارند. خانواده هرمس هم در کار مد و فشن و تولید اکسسوری های لوکس است و با فاصله ای کم از کوچ ها در جایگاه چهارم قرار دارد. هرمس ها به تولید لوازم گران معروفند و هر کیفشان ممکن است هزاران دلار بیارزد. دارایی این خانواده چیزی در حدود 111 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

خانواده راوسینگ

بیشتر خانواده های پولدار در خارج از مرزهای آمریکا زندگی میکنند اما یکی از این خانواده ها ساکن بریتانیاست. رتبه 21 در میان خانواده های پولدار دنیا میرسد به راوسینگ ها که کارشان بسته بندی است. تترا لاوال در لندن یکی از موفق ترین شرکت های بسته بندی به شمار آمده و تاریخچه طولانی هم دارد. به نظر می رسد کار این خانواده از سال 1950 و با بسته بندی پاکت های آب میوه در سوئد شروع شد.

خانواده الاین و جرالد

دیگر ثروتمندترین خانواده های جهان هم شامل برادران الاین و جرالد می شود که نان تیز بودن پدربزرگشان را می خورند. چرا که او حامی مالی کوکو شانل بوده و از این راه ثروتی به اندازه 10.1 میلیارد دلار برای نوه هایش به جا گذاشته است.

مرتبط: 9 تن از شخصیت های تاثیرگذار جهان که باید آن ها را بشناسید! 

خانواده آلبرچت

در رتبه 12 خانواده آلبرچت هستند که سوپر مارکت های زنجیره ای آلدی را مدیریت میکنند. تئو و کارل از برادران آلبرچت هستند که پس از بازگشت از جنگ جهانی دوم مسئولیت سوپر مارکت پدرشان را بر عهده گرفتند. حالا نام آلدی تبدیل به برندی بین المللی شده و 51 میلیارد دلار می ارزد.

خانواده بافت

رتبه بعدی پولدارها میرسد به وارن بافت که اتفاقا دوست دارد مردم از رمز و راز پولدار شدنش سر در بیاورند. او گفته فوت و فن کوزه گری پولدار شدن، سرمایه گذاری در جوانی است. او ثروتی به اندازه 100 میلیارد دلار دارد و معتقد است افراد عاقل پول جمع کردن را در جوانی شروع میکنند. شک نکنید که او چیزی را توصیه میکند که خودش انجام داده. وارن بافت 11 ساله بود که اولین سهامش را خرید. هر چند اولین سرمایه گذاری اش خیلی موفقیت آمیز نبود اما او تلاش در این راه را خیلی زودتر از بقیه شروع کرد.

پس از این او تمام وقتش را صرف این کرد که چطور می توان مطمئن سرمایه گذاری کرد و البته تحقیقاتش هم مثمر ثمر بود. به گفته او برای هر کس روشی متمایز برای سرمایه گذاری وجود دارد. اما شرکت در معاملات املاک یکی از بهترین راه ها برای پولدار شدن است. مثلا اگر خانه تان را 55 سال پیش ساخته باشید یا خانه ای را 55 سال پیش خریده باشید، سود کلانی نصیبتان می شود آنهم بدون اینکه قطره ای عرق ریخته باشید.

در ادامه بخوانید: آیا تا به حال اتاق کار افراد مشهور در جهان را دیده اید؟ راز این اتاق ها چیست؟