هوش مصنوعی و هوش انسانی در کنار هم ….

ترکیب انسان با هوش مصنوعی از جنجال برانگیز ترین خبر های تکنولوژیکی این روز هاست!!! واقعا از ترکیب انسان و هوش مصنوعی چه چیزی به بار می نشیند؟؟؟

این ترکیب قوی ترین هوش ممکنه خواهد بود!!! اما آیا ترکیب انسان با هوش مصنوعی جامعه ی ما را تهدید می کند؟؟؟ با ما همراه باشید تا در مورد ترکیب انسان با هوش مصنوعی بیشتر بدانید!!!


هوش مصنوعی از چهار طریق دنیا را جای امن تری خواهد کرد!!! 

مبارزه با کرونا به کمک هوش مصنوعی!! آیا کرونا رفتنی است؟


خیلی وقت است که بشر از هوش مصنوعی در بیزینس و تجارت استفاده می کند!

ما از هوش مصنوعی در تولید صدا، شناخت تصویر، اتومبیل های خود ران، و قیمت گذاری بر وسیله ها استفاده می کنیم! پس سابقه ی استفاده ی انسان ها از هوش مصنوعی آنهم در زمینه بیزینس خیلی کم نیست!!!

در واقع هوش مصنوعی به ما کمک می کند پیام درست را در زمان درست به شخص درست برسانیم! چیزی که در تجارت خیلی به درد می خورد!!!

اما ترس ما از این است که هوش مصنوعی روزی جای هوش انسانی را هم بگیرد!!! بر اساس گزارشات اخیری که در مجله ی مک کینسکی چاپ شد 50 % از فعالیت های روزانه ی ما می توانند به صورت اتوماتیک انجام شوند!

خبر بد این جاست که این روز ها می توان 60 % از کارهایی که انسان ها در کارخانه ها انجام می دهند را به ربات ها و هوش مصنوعی شان سپرد!!!

اما آیا این آینده ماست؟؟؟؟

واقعیت این است که هوش مصنوعی برای ما ساخته شده نه به جای ما! قرار است از هوش مصنوعی استفاده شود تا انسان ها در کار های خود پیشرفت کنند! تا کارهای سخت و تکراری دیگر بر دوششان سنگینی نکند!

و هدف نهایی این است که انسان نقش راحت تر و استراتژیک تری در انجام امور داشته باشد!!!

این گزارش هم در این مورد است! اینکه ترکیب هوش انسان با هوش مصنوعی در پیشبرد اهداف بشر چه مزایایی می تواند داشته باشد!!! پس تا انتها با ما همراه باشید!!!

ترکیب انسان با هوش مصنوعی؛ تیمی مشتری دوست و قوی

ترکیب انسان وهوش مصنوعی

حرف مشتری که در میان باشد ، هوش مصنوعی گل میکارد!!! وب سایت های بزرگ می توانند روزانه هزاران مشتری جلب کنند! و برای هر مشتری ارائه ای خاص و منحصر به فرد داشته باشند!!!

قدرت تصمیم گیری انسانی در کنار توانایی های هوش مصنوعی تجربه ی خاص و خوبی را برای مشتری ها در سایت رقم خواهد زد! خب نکته این جاست که هوش مصنوعی می تواند صفحات مورد علاقه و بیشتر سرچ شده ی مشتریان را نشان دهد!!!

از این رو انسان به راحتی به سلیقه و نیاز های مشتری اش دسترسی پیدا میکند! برای یک مشتری چیزی بهتر از این هم هست؟؟؟

یکی از بهترین مثال ها از چنین ترکیبی در وب سایت نورث ویس مشاهده می شود!!! هوش مصنوعی در حین خرید آنلاین از شما که خریدار لباس هستید چند سوال می پرسد و با توجه به پاسخ های شما ، سلیقه تان را پیش بینی می کند!

و البته لباس مورد نظر شمار ا در سیستم بالا می آورد!!!

یکی دیگر از این ترکیب های هوشمندانه اسپاتیفای است!!! در این وب سایت ، لیست آهنگ های مورد علاقه ی یک هفته پیش شما بررسی می شود!

و سلیقه ی شما در موسیقی تعیین می شود!!! از این به بعد آهنگ هایی که سبک مورد علاقه ی شما را دارند در صدر لیست آهنگ های نمایش داده شده بالا می آیند!!!

فروش با استفاده از هوش مصنوعی

البته که ترکیب انسان و هوش مصنوعی چیزی بالاتر از تجربه ای خوب برای مشتری به همراه دارد! شما با این ترکیب می توانید رکورد فروش را هم بزنید!!!

بهترین کار ممکن این است که هوش مصنوعی ادمین سایت شما باشد! چون خوب می داند کارهای اجرایی و مدیریتی را به چه شکلی انجام دهد!

در واقع هر چیزی که قابلیت اتوماسیون دارد باید اتوماتیک شود!!! چرا!!! خب !!! نه فقط به این دلیل که ارزان تر است!!! بلکه به این دلیل که هوش مصنوعی کارها را خیلی بهتر از انسان ها انجام می دهد!!!

هوش مصنوعی در تشخیص اولویت های تجاری حرف ندارد!!! خیلی اوقات حسابداران با داده های زیاد از کار می افتند! این در حالی است که هوش مصنوعی به راحتی و در هر زمانی داده ها را بررسی میکند!

و به شما میگوید چه زمانی برای ارائه ی محصولی بهترین زمان ممکن است!!! می گوید چه زمانی بازار توانایی پذیرش محصولی دارد !!! و چه زمانی می توان محصولی را با بالاترین قیمت ممکن در بازار عرضه کرد!!! بهتر از این هم مگر داریم!!!

هوش مصنوعی تنها به درد بازاریان نمی خورد!

هوش مصنوعی به مشتریان هم کمک می کند! مثلا بهترین زمان خرید کالا در بازار را تعیین میکند!!

فروش با استفاده از هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی شود! هنوز از چت بات ها چیزی نگفته ام! چت بات ها ربات هایی هستند که در پیچ ها به سوال های شما در مورد محصولات پاسخ می دهند!

در واقع مکالمه ای انسانی بین شما و چت بات برقرار می شود! شما می توانید به ریز ترین جزییات و آنالیز محصول دسترسی داشته باشید! و در نهایت تصمیم بگیرید!

درست مانند اینکه به فروشگاهی رفته اید و از مسئول خرید در مورد کالا سوالاتی پرسیده اید!!!

عملکرد هوش مصنوعی

خب حالا سوال این جاست! نقش هوش مصنوعی در تجارت و عملکرد مفیدش کجاست؟؟؟ پاسخ بسیار ساده است! باید ببینیم چه کارهایی به صورت روتین و ثابت و غیر قابل تغییر هر روزه انجام می شود!!!

مثلا آیا آنالیز هایی هستند که آخر هر هفته با داده های متفاوت انجام شود؟؟؟؟ مثلا گزارشات خرید مشتریان! میزان عرضه و تقاضا!!! هوش مصنوعی بهترین کاندیدا برای انجام دادن چنین کار هایی است!!!

خب این عملکرد هوش مصنوعی برای کارکنان چه سودی دارد؟؟؟ ساده است!!! زمانی که قرار بود صرف این کارهای تکراری و خسته کننده شود ، به کارهای مهم تر و اساسی تر اختصاص داده می شود!

کار هایی که بدون فعالیت انسانی انجام نمی شوند! این یعنی کاهش هزینه و کاهش حجم کار نیروی انسانی!!! بهتر از این هم هست؟؟؟ انسان به ربات داده می دهد و ربات کارش را بر اساس داده های انسانی انجام می دهد!!!

یک مثال دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت ساخت و ساز و حمل نقل عمومی است! جایی که قرار باشد ماشین های بزرگ هر روزه حرکت کنند !!! ماشین های خود ران و کامیون های حمل بار اتوماتیک هم همین داستان را دارند!!

انسان ها هنوز هم در رده ی اول اجرایی هستند!

این ما هستیم که داده ها را به این ماشین ها می دهیم و فرمان را صادر میکنیم!!! با خروج انسان از کارهای مکانیکی روز مره، زمان برای فکر کردن ما آزاد می شود! این تفکر انسانی است که پیشرفت به بار می آورد!!!

ارتباط هوش مصنوعی و کارمندان

کارمندان علاقه مند  به کار ، موجب پیشرفت کار و رضایت مشتریان از سرویس ها می شوند!!! انسان ممکن است از پس این همه اطلاعات و داده بر نیاید! خب نقش هوش مصنوعی در این جا چیست؟؟؟

با کمک هوش مصنوعی مشکلات کارمندان ، قبل از بغرنج شدن، شناسایی می شود! و البته برطرف!!! که در ارتباط میان کارمند و مشتری خدشه ای وارد نشود!

این را هم بگوییم که هوش مصنوعی به خوبی کارمندان شایسته که لیاقت پاداش را دارند شناسایی میکند! آنهم با توجه به آنالیز داده ای آنها ورضایت مشتریان از ارائه ی خدماتشان!

هوش مصنوعی حتی می تواند افراد مناسب برای بعضی شغل ها را تعیین کند!! بهتر از مدیر یک شرکت می تواند بفهمد چه کسی به درد چه کاری می خورد!

در نهایت باید بگویم که پیشرفت تکنولوژیکی انسان غیر قابل توقف است! نیاز ما به تکنولوزی هر روز بیشتر از دیروز است! پس باید از این نیاز به نحو احسنت استفاده کرد!!!

تکنولوژی قرار نیست جای ما را بگیرد !! فقط قرار است کارها را برایمان آسان تر کند!!!