اگر شما هم علاقه دارید اطلاعات بیشتری درباره خانواده ایلان ماسک کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید. هفته ای نیست که بدون خبر جدیدی از موفقیت های ایلان ماسک یا حتی حواشی جالب زندگی این میلیاردر دنیای استارت آپ در سر تیتر اخبار نباشد.

همین هفته ی گذشته بود که شرکت اسپیس ایکس موفق شد در یک عملیات مشترک با ناسا فضاپیمایی به نام اژدها را به فضا بفرستد. در این نوشته سعی ندارم که  بزرگی و موفقیت این شرکت را توضیح دهم. همین قدر بس که پیشنهاد کنم به این فکر کنید که یک شرکت خصوصی با مدیریت ایلان ماسک موفق شده که در صنعت فضایی هم قد و قواره ی ناسا بایستد و  با آن همکاری کند. پیشنهاد میکنم تاریخ ناسا را جستجو کنید و بودجه های عجیب و غریبی که صرف ناسا شده را از نظر بگذرانید. جالبتر اینکه این شرکت فقط یکی از شرکت های ایلان ماسک است و او همزمان مدیرعامل و بنیانگذار tesla  و boring company  هم میباشد.


بیشتر بخوانید: اسم پسر ایلان ماسک و گریمز “X Æ A-12 ” به چه معناست؟


خب همانطور که قبلتر نوشتم قصد ندارم درباره ی خود شخص ایلان ماسک بنویسم بلکه میخواهم شما را با خانواده ی او آشنا کنم. خانواده ای که تمام اعضایش کارآفرین های موفقی به حساب می آیند.

خب اول از همه مادری که در هفتاد و دو سالگی در صحنه ی فشن دنیا می درخشد!

Maye Musk

خانواده ایلان ماسک

مِی ماسک، مادر ایلان متولد سال 1948 در ساسکچوان کانادا می باشد. او تنها دوسال داشت که همراه پدر و مادرش به آفریقای جنوبی مهاجرت میکند.پدر و مادر او هردو باستان شناس بودند. می ماسک در سال 1969 به عنوان دختر شایسته ی آفریقای جنوبی برگزیده میشود و یک سال بعد در سال 1970 با یک مهندس اهل آفریقای جنوبی به نام  ارول ماسک (پدر ایلان) ازدواج میکند.آنها صاحب سه فرزند میشوند. ایلان، کیمبال و توسکا.


بیشتر بخوانید: اینترنت برای همه ؛ اینترنت رایگان ایلان ماسک بزودی راه اندازی می شود!


خانم می ماسک در سن سی و یک سالگی از شوهرش جدا میشود و هزینه ی بزرگ کردن این سه فرزند از طریق مشاوره ی تغذیه که رشته ی تحصیلی او در دانشگاه بود و همچنین کار مدلینگ خانم می تامین میشه.

خانم ماسک به همراه سه فرزندش بعدتر به کانادا برمیگردند و او فعالیت های مدلینگ خودش رو در آمریکا و کانادا به طور حرفه ای ادامه میده. و نشون به این نشون که در سن هفتاد و دو سالگی هم عکس او روی مجله های مختلف صنعت فشن دنیا  چاپ میشه.

Kimbal Musk

خانواده ایلان ماسک

برادر پشت برادر، وقتی که برادران ماسک باهم متحد شوند

شنیدن داستان برادران موفق همیشه لذت بخش هست. ایلان و کیمبال هم در اغلب موفقیت هاشون در کنار هم بودند. از جمله کمپانی ای به نام ZIP2 که این دو میشه گفت در سالهای جوانی تاسیس کردن. در سال 1995  وقتی که کیمبال تنها 23 سال داشت. این کمپانی بعدتر در سال 1999 توسط شرکتی به نام  Compaq به قیمت باورنکردنی 307 میلیون دلار خریده شد. اما بهتره که کمی از موفقیت ها انفرادی کیمبال برای شما بنویسم.


بیشتر بخوانید: ایلان ماسک معتقد است که آمازون اکنون باید تجزیه شود!


کیمبال یک سری مجموعه رستوران هایی با فضای خانوادگی در اقصی نقاط آمریکا رو اداره میکنه. کمپانی بسیار جالب و ارزش آفرین دیگری که کیمبال تاسیس کرد، شرکتی هست به نام Big Green. کار این شرکت برگزاری کلاس هایی هست در فضای باز برای دانش آموزان آمریکایی. کلاس هایی با نام “آموختن باغ “.

بچه ها در این کلاس ها با مسائل محیط زیستی آشنا میشوند و درباره ی پرورش گیاه آموزش میبینند.

شرکت دیگری که توسط کیمبال تاسیس شده Square Roots نام دارد. این شرکت یک شرکت پرورش گیاه با روش هیدروپونیک (بدون خاک) هست و ایده این هست که در واقع با روش هیدروپونیک داخل شهرها گیاهان رو پرورش بدهند.

Tosca Musk

توسکا ماسک

خواهر داشتن بهترین حس دنیاست!

اما بریم سراغ توسکا ماسک خواهر جناب ایلان ماسک. توسکا در سال 1974 به خانواده ی ماسک اضافه شد. او هم مثل دو برادر خودش کارآفرین و در زمینه ی شغلی خودش بسیار موفق هست. توسکا تهیه کننده سینما و تلویزیون هست. او بعد از سال ها کسب تجربه در صنعت سرگرمی بالاخره در سال 2017  شرکتی رو تاسیس کرد به نام PASSIONFLIX. این شرکت ارئه دهنده ی سرویس پخش اینترنتی فیلم ها و رمان های عاشقانه ست. بنابراین اگر به دنبال بهترین فیلم های عاشقانه میگردین بهتره که یک سری هم به پشن فلیکس بزنید.


بیشتر بخوانید: 10 موضوع مهم روز دنیای تکنولوژی که حتما باید بدانید!


در آخر به نظر من هیچ ژن خوب یا بدی وجود نداره. تربیت خوب و تربیت متوسط و تربیت غلط وجود داره. ایجاد حس کارآفرینی و خلق ارزش یک نوع تربیت هست. بنابراین جا داره تبریک بگیم به خانم می ماسک. مادر خانواده که تونسته سه تا فرزند خیلی موفق تربیت کنه و همزمان خودش هم در زمینه ی کاری خودش فوق العاده موفق باشه. نتیجه میگیریم برای بزرگ کردن و تربیت فرزندان نیازی نیست خودمون رو فراموش کنیم و خودمون و آرزوهامون رو فدا کنیم. فقط کافیه تو راه درست قدم برداریم و این راه رو به فرزندانمون هم نشون بدیم.