احساس ارزشمندی کارمند

دادن احساس ارزشمندی به کارمند از فاکتورهای مهم بازدهی بیشتر کارمند محسوب می شود. برای این منظور باید بر هدف ها و نیاز های آموزشی و تمرینی هر فرد در گروه تمرکز کنید. آن دسته از رهبرانی که بر بازدهی بیشتر کارمند و نگهداری او تمرکز می کنند، صدها برنامه ی آموزشی تهیه نمی کنند. بلکه  فرصت های آموزشی خاصی را برای مطابقت با نیازها و خواسته های هر کارمند فراهم می کنند. اما چطور می توانیم در دادن احساس ارزشمندی به کارمند موفق عمل کنیم؟

در ادامه بخوانید » آیا مدیران دلیل ازدست دادن انگیزه در کارمندان هستند؟

آموزش ارزشمند داشته باشید!

هیچکس نمی خواهد وقتش را در کلاس آموزشی بگذارند که سودی برایش ندارد. اما اگر ما در آن کلاس چیزی یاد بگیریم که کارمان را برایمان آسان تر کند و در حرفه و شغل مان به ما کمک کند، سروپا گوش خواهیم شد.

بهتر است یک تیم برای هدایت طرح های آموزشی داشته باشید و  بودجه ای را برای آموزش کارمند در نظر بگیرید و البته با دقت این بودجه را خرج کنید. تیم آموزشی باید بررسی کند که هر کارمند چه نیازهای آموزشی دارد و سپس تصمیم بگیرد که بهترین وسیله برای آموزش چیست (با استفاده از کامپیوتر و یا …) و همچنین جلسات آموزشی که توسط هرکارمند باید گذرانده شود را پیگیری کند. این کار به کارمند کمک می کند که در جریان هدف قرار بگیرد.


همچنین بخوانید:۱۳ نکته برای استخدام کارمند در استارتاپ که باید حتما آنها را رعایت کنید!


به آموزش های خارج از دفتر کارتان فکر کنید!

در حالی که تهیه ی برنامه ی آموزشی مبتنی بر مهارت ها، آگاهی های مختلف و حل مسئله اهمیت زیادی دارد، اما گاهی بهترین تمرین ها خارج از دفتر کار صورت می گیرند.

زمانی که بودجه تعیین شد، این پیشنهاد خوبی خواهد بود که هزینه ای را برای شرکت کردن کارمند هایتان در کنفرانس ها و یا کارگاه های داخلی و خارجی صرف کنید. این تجهیز کردن کارمندتان خارج از محل کار می تواند باعث سرعت دادن به کار شود. همچنین همکاری با همتایان در کار و حرفه می تواند بسیار قوت بخش و نیرو بخش باشد.

این کار باعث می شود که کارمند به کاری که انجام می دهد و به خودش افتخار کند. شرکت هزینه ی تجهیز شدن و آموزش او را می دهد و در مقابل او با بهایی که به او داده شده است بسیار سازنده تر و بهینه تر کار خواهد کرد. ذهن او برای ایده های جدید پرورش داده می شود و در نتیجه او ایده های خارق العاده تری ارائه خواهد داد. این یک پیروزی همه جانبه است.

در ادامه بخوانید: