بالاخره و به طور کاملا ناگهانی از دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5 پرده برداری شد! کنترلری که سونی وعده داده حس لمس کردن رو به گیم پلی بازی ها اضافه میکنه.

طبق اطلاعات منتشر شده، کنترلر دوال سنس قراره تغییرات زیادی داشته باشه ولی اون قسمت هایی از دوال شاک که گیمر ها دوست داشتن، توی دوال سنس هم دیده میشه، پس جای نگرانی نیست. در کنار قابلیت های قبلی، قابلیت های جدیدی هم به کنترلر اضافه شده و البته برخی قابلیت ها که اشکالاتی هم داشتن بهبود داده شدن.

دوال سنس از قابلیتی به اسم haptic feedback هم بهره میبره که طبق گفته های سونی، این قابلیت موقع بازی انواع احساسات رو انتقال میده. مثل حس گیر کردن ماشینتون توی گل در یک بازی ریسینگ!

دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5


آرتمیس؛ طولانی ترین و هیجان انگیز ترین اقامت انسان در فضا !!!! 


قابلیت دیگه ی دوال سنس Adaptive Triggers نام داره که در دکمه های L2 و R2 باعث میشه تنش مثلا تیراندازی یا هدف گیری با تیر و کمان به خوبی به گیمر منتقل بشه.

توی ساخت این کنترلر چالش های زیادی هم وجود داشت. مثل اینکه چطور دوام آوردن باتری رو بیشتر کنن و همزمان کنترلر با این همه قابلیت، اون وزن متعادل خودش رو هم از دست نده! بهتره این رو هم بدونید که زاویه قسمت پایینی کنترلر که دستتون اونجا قرار میگیره کمی تغییر کرده، ولی نه اونقدر که مشکلی براتون ایجاد کنه.

یک نکته جالب دیگه هم توی کنترلر دوال سنس اینه که دیگه خبری از دکمه Share بر روی کنترلر نیست و دکمه Create جایگزین اون شده. سونی وعده داده که اطلاعات بیشتری از این تغییر منتشر میشه، البته زمانی که به تاریخ انتشار پلی استیشن 5 نزدیکتر شدیم! 

دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5


قدرت فضا از دیدگاه فیزیک کوانتوم و نسبیت زمان و مکان!!! نظریه های مغز آب کن منتظر شماست!!! 


دوال سنس یک میکروفون هم درون خودش داره که به گیمر اجازه میده تا به راحتی با دوستانش صحبت کنه، حتی اگه هدستی برای صحبت کردن نداشته باشه!

در مورد رنگ کنترلر! تا الان کنترلر های پلی استیشن معمولا همه یک رنگ واحد داشتن، ولی دوال سنس از یک طراحی دو رنگ بهره میبره که توی همون نگاه اول حس متفاوت بودن رو به فرد القا میکنه. خبر خوش دیگه هم اینه که لایت بار ها همچنان توی کنترلر هستن، فقط جای اون ها تغییر کرده و به بالا و کناره تاچ پد ها منتقل شدن. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، سونی صدها طرح رو قبل از معرفی دوال سنس امتحان کرده تا بتونه تجربه ای مناسب رو در اختیار مخاطبش قرار بده و نتیجه چیزی شده که میبینید.

دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5 به نظر زیبا و خواستنی میاد و البته ظاهرش هم کمی آدم رو یاد کنترلر ایکس باکس میندازه. در هر حال مجبوریم برای تجربه کردن قابلیت های این کنترلر تا اواخر سال 2020 صبر کنیم.


نظر شما درباره دوال سنس کنترلر پلی استیشن پنج چیه؟ حتما توی کامنت ها بهمون بگید که آیا ازش خوشتون اومده یا بنظرتون سونی توی این مورد شکست خورده!