ربات های جنسی در راه تولید هستند و این یعنی یک مشکل دیگر

میتوانید تصور کنید؟ ربات های جنسی با صورتی که خودتان طراحی کرده اید. رباتی که قادر به انجام هر گونه فعالیت جنسی که فکرش را میکنید هست! رباتی که بی نهایت طبیعی به نظر می رسد!

هزینه ی این ربات های جنسی توسط بیمه ی شما پرداخت شده است. در واقع این ربات های جنسی برای شما مجانی است و توسط پزشک شما تجویز شده است تا وضعیت جنسی شما را بهبود بخشد.

مجلس فدرال هم که اکثرا از مردان تشکیل شده است این گونه درمان را کاملا قانونی دانسته است. رابین رباتی است که هرگز سر درد نمیگیرد. هرگز سرما نمیخورد. و هرگز دست رد به سینه ی شما نمیزند. از خیلی جهات زیباست و بسیار باهوش و ذکاوت است.

در ادامه بخوانید »

رباتی که دعا می خواند ؛ به دعاهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی گوش کنید! 

الی ؛ رباتی روان شناس که احساسات انسانی را یاد گرفته !!! 

البته ، این داستان در ظاهر عالی به نظر میرسد. بر اساس اظهارات ماریون براندون ، روانشناس و درمانگر اختلالات جنسی ، توصیفات سطر های بالا در واقع آینده ی نزدیک ماست. پس به دنیای جدید خوش آمدید.


ربات های جنسی ،محرک هایی تجسمی

Glenn Geher Ph.D. می نویسد: خوشبختانه اوایل این ماه فرصت داشتم تا در یک نشست خاص که در مورد سلامت روان از دیدگاهی کاملا جدید است شرکت کنم. این نشست که به پشتوانه ی جامعه ی روانشناسی برگزار شده بود، برای خیلی از کارشناسان، کارآفرینان و دانشجویان شرکت کننده مثمر ثمر بوده است.

در حالیکه تمامی قسمت های این نشست انگیزشی و جذاب بود، ارائه ی براندون حرف های دیگری برای گفتن داشت.
وقتی با دیدگاه جدید به جهان پیرامون نگاه میکنید، تکنولوژی انسان به تاریخ توسعه محرک ها برای دستیابی به سود بیشتر تبدیل میشود.

ربات های جنسی

ایده ی محرک های تجسمی

در سال ١٩۵٠ نیکو تیمبرگرن، رفتارگرای عصر جدید، ایده ی محرک های تجسمی را مطرح کرد. محرک های تجسمی در واقع محرک های ساخته ی دست بشر هستند که ارگانیسم های انسانی تا حدی به آنها پاسخ میدهند.
برای مثال ، انسان ها از جنبه ی ذائقه از هم متمایز شدند. بعضی ها از غذاهای چرب لذت میبرند چرا که پیشینیان آنها خشکسالی و قحطی را تجربه کرده بودند.

در ادامه بخوانید »

همبرگر بیگ مک یک تولید بشری است . نمادی از یک غذای پر چرب است که تا به حال در تاریخ غذاهای بشر وجود نداشته است. بیگ مک نمونه ای کلاسیک از یک محرک تجسمی است.
این موضوع در مورد صنعت پورنوگرافی هم صدق میکند . هم چنین بازی های کامپیوتری و خیلی از تولیدات آرایشی که همگی بزرگنمایی از چهره ها و بدن هایی هستند که در انتهای جدول انتخاب طبیعی داروین جای دارند.
رنگ مو های خیره کننده و انواع رژ لب ها در واقع محرک هایی تجسمی هستند. نکته ی مهم این جاست که این محرک های تجسمی ممکن است گول زننده باشند. در دنیای مدرن امروز این محرک ها ابزاری برای دزدی هستند .
این محرک ها تکنولوژی ساخته ی دست بشر هستند که شناخت بشریت را در راه دستیابی به خواسته های کوتاه مدت روحی و جسمی میدزدند.

هرچند در آخر کار منجر به سامان دهی دراز مدت امیال نمیشوند و طولی نمی انجامد که ناپدید میشوند. چرا که از ابتدا نیز دلیل محکمی برای پدیدار شدنشان وجود نداشته است.
این یعنی همان طنز تلخ ؛ تولید محصولاتی که جز سود تجار برای انسان ها منفعتی ندارد. در همین راستا، براندون در ارائه ی خود ثابت کرد که تولید ربات های جنسی ، نقطه ی نهایی تولید محرک های تجسمی نسل بشر خواهد بود. این یعنی یک مشکل بزرگ.



مشکلات احتمالی در خصوص تولید ربات های جنسی

آیا قرار است انقلابی در صنعت تولید ربات های جنسی رخ دهد؟ تنها در چند هفته در شهر بروکسل، ۴ کنفرانس بین المللی در زمینه رابطه جنسی و دوست داشتن برگزار شد! شما چه حدس میزنید؟ در ارائه ی براندون ثابت شد که ربات های جنسی در طول یک یا دو دهه ی آینده به بازار ارائه خواهند شد. این مساله مشکلاتی در بر خواهد داشت که او در ارائه ی خود به آنها اشاره کرده است. تمامی این مشکلات در رابطه با روانشناسی انسان معقولانه به نظر میرسند.



مشکلاتی که پیش خواهند آمد

  •  پیش از این ثابت شده است که انسان توازن در صنعت عکس های پورنو را رعایت نمیکند. پس از این به بعد هم توازنی در استفاده از ربات های جنسی در کار نخواهد بود.
  •  چارچوب مسائل جنسی حتی در روابطی که دو طرف نسبت به یکدیگر متعهد هستند در حال فروپاشی است . بنابراین از این پس اوضاع وخیم تر خواهدشد.
  •  صمیمیت در رابطه جنسی که هم شامل کیفیت و هم شامل کمیت رابطه میشود وضعیت خوبی ندارد و با آمدن ربات های جنسی از هر دو نظر افت میکند.
  •  آمار ازدواج و فرزند پروری به شدت افت خواهد کرد.
  •  طبیعتا اشتیاق به حل مشکلات در بین طرفین و ساخت دوباره کم خواهد شد.
    به طور خلاصه، تولید ربات های جنسی از خیلی جهات به معنی پایان روابط صمیمی و نزدیک انسان ها در دنیای مدرن است

و در انتها…

با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی و نرم افزار، ربات های جنسی قطعا تولید خواهند شد. این مساله به عقیده ی خیلی ها ممکن است عالی به نظر برسد. ولی وقتی از دیدگاه تمایزی به آن نگاه کنیم ، ربات های جنسی تنها نمونه ای بی نظیر از محرک های فوق العاده هستند.
محرک هایی که قدرت برآوردن امیال کوتاه مدت فیزیکی را دارند ، همراه با هزینه های گزاف بلند مدت و مالیات سنگینی که بر دوش خانواده ها و جوامع میگذارند.

در کتاب که توسط گلن گهر و نیکل ودبرگ نوشته شده است و هم اکنون در حال چاپ است خاطر نشان شده است که هر تکنولوژی جدیدی باید هم راستای رشد و نمو ذهن انسان بکار گرفته شود.

تجار هم چنان بر تولید منافع کوتاه مدت خود و نادیده گرفتن منافع بلند مدت خانواده ها و جوامع انسانی پا فشاری می کنند. بیایید امیدوار باشیم که مردمی که تولید ربات های جنسی را ترغیب میکنند وقت کافی برای مطالعه ذهن و روان انسان پیدا کنند .

تا بفهمند چطور تکنولوژی به ظرفیت ذهن و افکار انسان ربط پیدا میکند. اگر ربات های جنسی در راه هستند، صنعت هم قطعا نیاز به تغییر در رویه نظریه پردازی اش خواهد داشت.