همه ی این مهارت ها به طور مستقیم با موفقیت تیم مرتبط است.

به نظر شما سخت ترین مهارت های مدیریت و رهبری چیست؟ آیا فکر می کنید نبود مهارت مدیریت در شما باعث شکست تان در این امر شده است؟ خوشبختانه در این مطلب با 5 مورد از سخت ترین مهارت های مدیریت و رهبری آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.

1- بازخورد دادن

شاید بگویید بازخورد دادن که کار ساده ای است، اما باید در پاسخ به شما بگویم که در اینجا منظور بازخورد صادقانه، به جا و مفید است نه هر بازخوردی. بازخوردی که شما ارئه می کنید باید به توسعه ی فرد کمک کند. یادگیری نحوه ارائه بازخورد مفید برای دیگران مهارتی زمان بر است.


همچنین بخوانید:۵ روش هوشمندانه برای یادگیری سریعتر و موفقیت در کسب و کار


2- تقویت کردن

اغلب رهبران ارائه ی تقویت مثبت به کارکنان شان را نادیده می گیرند. درحالیکه این کار کلید استراتژی انگیزشی است. افراد مختلف با چیزهای مختلف انگیزه می گیرند، بنابراین باید بدانید که هر یک از دنبال کنندگان به چه چیزی پاسخ می دهند. اینکار سنجش فردی نام دارد که عنصر اصلی تئوری رهبری تحول آمیز است. سنجش فردی شامل شناخت نیازها، خواسته ها و توانایی های هر یک از دنبال کنندگان است. این چیزی است که به شما کمک می کند بهترین نتیجه را از آنها بدست آورید.

3- پذیرش بازخورد

اغلب رهبران هنگامی که به مقام و جایگاه بالایی می رسند فراموش می کنند که همچنان از دنبال کنندگان شان تقاضای بازخورد کنند و یا به بازخوردهای آنها پاسخ دهند. گاهی اوقات سخت است که از سطوح پایین تر سازمان انتقاد بشنویم. اما باید کمی فروتنی را در خود تقویت کنید، زیرا گاهی اوقات حتی یک انتقاد ساده از کوچک ترین عضو سازمان به بهبود عملکردتان کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که پاسخ دادن به بازخورد به اندازه ی درخواست بازخورد اهمیت دارد.


همچنین بخوانید:۱۳ نکته برای استخدام کارمند در استارتاپ که باید حتما آنها را رعایت کنید!


4- تشخیص زمان مناسب سخنرانی

شما باید بدانید چه زمانی برای سخنرانی مناسب است و چه زمانی دنبال کنندگان به صحبت هایتان نیاز دارند و به آنها گوش خواهند داد. زمانی که آنها نیازی به آن ندارند و یا خسته هستند، سخنرانی شما آنها را منزجر خواهد کرد و نه تنها به حرف هایتان گوش نمی دهند بلکه آرزوی ساکت شدن تان را می کنند. اما گاهی اوقات آنها به سخنرانی شما نیاز دارند، آن زمان است که تیر واقعا به هدف می خورد و شما به هدف در صحبت هایتان خواهید رسید. تشخیص این زمان مناسب مهارتی سخت و زمان بر است.

5- واگذاری موثر مسئولیت

یکی از سخت ترین مهارت های رهبری برای یادگیری، واگذاری موثر و مناسب مسئولیت است. این مهارت مستلزم شناخت توانایی ها و محدودیت های هریک از اعضای تیم است. رهبران باید مسئولیت هایی را به دنبال کنندگان واگذار کنند که از پس آن برمی آیند و ظرفیت انجام آن را دارند. نه اینکه بار سنگینی را بر دوش آنها بگذارند که انرژی و وقت زیادی از آنها می گیرد و در نهایت هم ممکن است از پسش بر نیایند.

در ادامه بخوانید: