فصل دوم سریال squid game

شما هم بی صبرانه منتظر فصل دوم سریال squid game هستید؟ در ادامه با مجله وارونه همراه باشید تا هر اطلاعاتی که در مورد فصل دوم سریال squid game وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم.

اولین قسمت فصل اول این سریال در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد و در ۹۰ کشور، رتبه‌ی پر بازدیدترین سریال غیر انگلیسی را طی ۱۰ روز کسب کرد. این سریال تا به امروز توجه مردم زیادی از جهان را به خود جلب کرده است.

در ادامه بخوانید » ریالیتی شو اسکوئید گیم | نتفلیکس Squid Game واقعی را اجرا می کند!

تد سراندوس (Ted Sarandos)، مدیر ارشد تولید محتوا نتفلیکس پیش بینی کرده بود که “این برنامه می تواند به پرطرفدارترین و پربازدیدترین استریم تبدیل شود و حتی از سریال Bridgerton (پر بیننده ترین سریال تاریخ نتفلیکس قبل از بازی مرکب) نیز پیشی بگیرد.” که همین گونه هم شد و Squid Game به محبوب ترین استریم غیر انگلیسی در طول تاریخ نتفلیکس تبدیل شد.

مرتبط: چرا سریال squid game تبدیل به یک موفقیت جهانی شد؟ 

در این سریال ۴۵۶ نفر که بدهی‌ های عظیمی دارند، یک بازی مرگبار با سبک بتل رویال انجام می دهند، که برنده این بازی جایزه ای به ارزش ۳۸ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

Squid Game درحالی که توجه طوفانی میلیون ها بیننده را به خود جلب کرده است، با اثرهای مشابه خود از جمله (آلیس در سرزمین مرزی و بازی های گرسنگی) مقایسه می شود و به دلیل پایان بندیِ بازِ این سریال طرفداران آن مشتاق ساخته شدن فصل دوم آن هستند.

در این‌ مقاله در مورد آخرین اخباری‌ که از فصل دوم در دسترس است صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

ایده‌ی اولیه‌ی فیلمنامه squid game از کجا آمد؟

هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyuk) کارگردان و نویسنده بازی مرکب، در دهه های فعالیت حرفه ای خود فیلم های زیادی را کارگردانی کرده است و squid game اثری بود که به دست او نوشته و کارگردانی شد.

ایده‌ی اولیه‌ی بازی مرکب در سال ۲۰۰۸ بود. زمانی که هوانگ در وضعیت مالی بدی قرار داشت و با خود می گفت “اگر چنین بازی ای وجود داشت حتما در آن شرکت می کردم.”
در اوایل، او برای نوشتن فیلمنامه بازی مرکب شک داشته است، اما در نهایت در همان سال ۲۰۰۸ نوشتن آن را آغاز کرده است.

هوانگ درباره‌ی منابعی که او را در نوشتن بازی مرکب یاری کرده اند می گوید: “نوشتن و بازنویسی دو قسمت اول، ۶ ماه طول کشید. سپس با دوستان خود مشورت کردم و در نهایت با توجه به نظرات آنها و روش کاری خود نوشتن فیلمنامه را ادامه دادم.”

او همچنین گفت : ‌”اعتراف می‌کنم که طی سال‌ هایی که نوشتن بازی مرکب طول کشید از کمیک‌ ها و انیمه ها الهام گرفته‌ ام. وقتی کار را آغاز کردم خودم در تنگنای مالی بودم و زمان زیادی را در کافه‌ ها صرف خواندن کمیک‌ هایی چون نبرد سلطنتی و بازی دروغگو کردم. تصور کردم اگر خودم در این بازی‌ ها شرکت کنم چه احساسی خواهم داشت. اما از آن جایی که بازی‌ ها به نظر بسیار پیچیده آمدند پس برای نوشتن بازی مرکب روی استفاده از بازی‌ های کودکانه تمرکز کردم.”

مرتبط: بهترین فیلم های کره ای | کودتایی از شرق آسیا علیه هالیوود 

تردید در ساخت فصل دوم سریال squid game

از آن جایی که بازی مرکب همچنان محبوب ترین استریم غیر انگلیسی در طول تاریخ نتفلیکس است، بدیهی است که فصل دوم آن حتما ساخته خواهد شد.

اما در قدم اولِ ساخت فصل دوم، بزرگ ترین مشکل این بود که نویسنده و کارگردان فصل اول، هوانگ دونگ هیوک، گفته بود که تمام هنر و وقت خود را برای ۹ قسمت فصل اول به کار برده است و برای نوشتن فیلمنامه‌ی فصل دوم ایده ای ندارد و اگر قرار باشد روی آن کار کند، حتما به کمک دیگر نویسندگان نیاز دارد.

او همچنین گفته بود که “نوشتن فیلمنامه بازی مرکب برای من خیلی سخت بود، چرا که یک سریال بود، نه یک فیلم سینمایی. در روزهای اولی که نوشتن فیلمنامه را شروع کرده بودم، روزی نصف بطری سوجو (مشروب کره ای) می خوردم تا این معجون خلاقیت در ذهن من به جریان بیوفتد و کمک کند تا بتوانم بهتر تمرکز کنم و فیلمنامه را بنویسم. دیگر نمی توانم چنین کاری بکنم.”

اما طبق آخرین مصاحبه ای که هوانگ دونگ هیوک با روزنامه The times داشته است، اعلام کرد که برای فیلم نامه فصل دوم بازی مرکب (Squid Game) ایده هایی دارد.

فصل دوم سریال اسکوید گیم چه زمانی پخش می شود؟

فصل دوم Squid Game رسما شروع شده است، اما احتمالاً به این زودی ها آن را نخواهیم دید.

از آن جایی که بازی مرکب در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و ساخت آن ۲ سال طول کشید؛ باید در نظر گرفت که در خوشبینانه ترین حالت، ساخت فصل دوم حتی تا اوایل سال ۲۰۲۳ به پایان نخواهد رسید. اما بازی مرکب سریالی است که ارزش صبر کردن را دارد.

هوانگ بازی مرکب را به عنوان یک درام چند قسمتی تصور نمی کرد، اما همانطور که همه ما از تماشای این سریال لذت برده ایم‌، خالق با استعداد آن آماده است تا داستان سریال را یک فصل تمدید کند. (و امیدواریم که این بار برای آن پول بهتری دریافت کند.)

صحبت های هوانگ دونگ هیوک راجع به فصل دوم

او در مراسم فرش قرمز در لس آنجلس به AP News گفت که : “فصل دوم بازی Squid Game تایید شد. بنابراین، فشار کاری زیادی، تقاضای زیادی و عشق زیادی برای فصل دوم وجود دارد. احساس می‌کنم که شما چاره‌ای جز ساخت فصل دوم برای ما باقی نگذاشته اید. و من به شما می گویم که واقعاً فصل دوم ساخته خواهد شد.”

پیش از این، هوانگ در مورد فصل دوم به گاردین گفته بود: “قطعا برای فصل دوم ایده هایی دارم. من یک تصویر بسیار سطح بالا در ذهنم دارم، اما قرار نیست بلافاصله آن را بنویسم و فیلمبرداری را آغاز کنم. می خواهم که بیشتر روی آن فکر کنم و در نهایت فیلمی بی نقص را به تماشا بگذارم. بازی مرکب فیلمی هست که من واقعاً می خواهم ادامه آن را بسازم. اما در حال حاضر دارم به این فکر می کنم که کدام ایده را عملی کنم. من می خواهم با عوامل نتفلیکس صحبت و مشورت کنم .”

در فصل دوم سریال اسکوئید گیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ خطر اسپویل!

هوانگ دونگ هیوک از حضور سئونگ گی-هون در فصل دوم خبر داد. گی هون که اکنون صاحب ۳۸ میلیون دلار ثروت است، یک سال بعد از اتمام بازی فصل اول، درست قبل از مهاجرت به آمریکا، متوجه می شود که بازی دیگری شروع خواهد شد.

گی هون با عصبانیت از طریق تلفن به اپراتور Squid Game (فرمانده این-هو) می گوید: “با دقت گوش کن. من یک اسب نیستم. من یک انسان هستم و به همین دلیل است که می خواهم بدانم شما چه کسی هستید و چگونه می توانید این کارهای وحشتناک و غیر انسانی را با مردم انجام دهید. این اتفاق یک رویا یا خواب نبود. من هیچوقت نمی توانم شما را به خاطر کار های وحشتناکی که انجام دادید و من شاهد آنها بودم، ببخشم.”

او سپس تصمیم می گیرد در کره بماند و بازی را یک بار برای همیشه تمام کند. او تصمیم می گیرد افراد مجهولی که بازی مرکب را اجرا و رهبری می کنند بیابد.

همچنین، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی فصل دوم در کره انجام شود. چرا که فصل اول نشان داد که بازی های مرگباری در سر تا سر جهان در حال وقوع هستند که مردمان ثروتمند بر نتیجه بازی قمار می کنند.

با توجه به این که اولین بازی در کره انجام شد، ممکن است در فصل دوم، بازی در کشور دیگری اتفاق بیوفتد.

مرتبط: بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix

در فصل دوم سریال squid game شاهد چه تغییراتی در سناریو هستیم؟

هوانگ یونگ هیوک در مصاحبه خود با The Times گفت ” در حالی که سناریو فصل اول را می نوشتم، داستان هایی به ذهنم رسیدند که اگر بتوانم یکی از آن ها را عملی کنم، موضوع فیلمنامه‌ی فصل دوم خواهد بود. که با توجه به این که مسئله فساد پلیس ها در کره جنوبی، جزء اخبار مهم کشور است؛ یکی از این ایده ها داستان فترمن Frontman (یکی از رهبران بازی مرکب که قبلا پلیس بوده است) می باشد.”

در طول فصل اول سریال بازی مرکب به طور کاملا واضح قدرت پول، اختلاف طبقاتی، سوء استفاده کردن ثروتمندان از فقرا که جزء مسائل جهانی هستند را به تصویر می کشد، که دلیل شهرت این سریال در سراسر جهان نیز همین بود.

اما در نهایت، با توجه به صحبت های هوانگ به سختی می توان پیام اصلی فصل دوم را متوجه شد، اما به نظر می رسد که ممکن است، فصل دوم بازی مرکب علاوه بر موضوعات فصل اول به مسئله ی سوء استفاده پلیس از مقام و موقعیت خود، نیز بپردازد.

چرا که هوانگ در مصاحبه خود گفت “این مسئله، یک مشکلی است که فقط کره درگیر آن نیست بلکه کل کشور های دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند.

چرا که من در اخبار جهانی می بینم که در مواقعی نیرو های پلیس سریع عمل نمی کنند و می توانند با سهل انگاری های خود باعث شوند یک حادثه قربانیان بیشتری داشته باشد و وضعیت بد تر شود.

این موضوعی بود که می خواستم در فصل اول به آن بپردازم ولی شاید در فصل دوم بتوانم بیشتر در این مورد صحبت کنم.”

هوانگ جون-هو باز می گردد؟

در فصل اول هوانگ جون-هو با نقش آفرینی وی ها-جون (Wi Han-jun) بازیگر محبوب کره‌ای، در پی جستجوی برادرش (Frontman) که یکی از رهبران بازی است، در قالب یک نگهبان ساده، یکی از ۴۵۶ بازیکنی است که بازی را پیش می برند. اما در طول بازی می میرد.

هرچند که برخی از طرفداران معتقد اند که ممکن است مرگ او ساختگی باشد و هوانگ جون-هو همچنان زنده باشد. به همین دلیل، شایعه شده است که جون-هو در فصل دوم حضور خواهد داشت؛ به طوری که، بخشی از فیلمنامه فصل دوم روایتگر داستان بازگشت او خواهد بود.

با وجود تغییرات، فصل دوم همچنان محبوب خواهد بود؟

اگر قرار باشد فصل دوم بازی مرکب، حول محور Frontman و هوانگ جون-هو بچرخد، به نظر می رسد که این فصل، داستان هیجان انگیز تر و مهم تری نسبت به فصل پیشین خود داشته باشد.

چرا که با حضور تنها ۲ کاکتر Forntman و هوانگ جون-هو از فصل اول بازی مرکب (با توجه به این که بسیاری از کارکتر ها در طول بازی از بین رفته اند) ، فصل دوم آن می تواند حس کنجکاوی طرفداران این سریال را برانگیزد‌.

اطلاعات بیشتری در مورد سناریوی فصل دوم سریال بازی مرکب به زودی منتشر می شود.

در ادامه بخوانید: بهترین سریال های تاریخی کره ای که ارزش تماشا دارند!