در جدید ترین اثر نتفلیکس در گذشته زندگی می کنیم. با ما در نقد و بررسی فیلم in the shadow of the moon همراه باشید.

in the shadow of the moon

در جدید ترین اثر سینمایی جیم مایکل با یک فیلم جنایی مواجه ایم. فیلمی که شروعش با قتلی گروهی همراهه.



چند نفر که به طور هم زمان با خونریزی شدید از بینی میمیرن و زمان که می گذره میبینیم که تنها دلیل مرگ فقط خون ریزی نبوده بلکه تخلیه ی کامل مغز بوده.
تراشه هایی در بدن مقتولین پیدا شد، که هیچ کس توانایی پیدا کردن ماهیت اون رو نداره.
با این تعریفات شاید به یاد کلیشه های همیشگی فیلم های جنایی بیوفتید.

نقد و بررسی فیلم

در ادامه ی نقد و بررسی فیلم in the shadow of the moon

کلیشه هایی از این جنس که قاتلی که چند قدم جلوتر از مامورین عمل می کنه و در طول فیلم روند، دزد و پلیسی فیلم حفظ میشه.
اما در این اثر از شبکه ی نتفلیکس با داستانی پیچدیده تر مواجه ایم.
تنها مدرکی که از اون قاتل پیدا کردند زنی سیاه پوست بود که لباسی آبی به تن داشت.



کارگاه پیگیر این قتل در همون شب همسرش رو در هنگام زایمان از دست میده و با دخترش شروع به زندگی جدیدی می کنه. ولی در همون شب با تعقیب و گریز به زنی سیاه پوست با لباس آبی می رسه که قاتله و طی درگیری زن میمیره.
نه سال از اون اتفاق می گذره و بعد از نه سال دقیقا در همون روز، یعنی روز تولد دخترش دوباره قتل هایی شبیه به قبل اتفاق می اوفته و یکی از دوربین های مدار بسته ی مکان قتل دقیقا همون زن رو با همون لباس به تصویر می کشه. در واقع همون زنی رو که نه سال قبل به دست پلیس کشته شد، و این بهمون نشون میده که صرفا با یک فیلم جنایی طرف نیستیم.

نقد و بررسی فیلم the shadow of the moon

در ادامه ی نقد و بررسی فیلم in the shadow of the moon

این فیلم به ظاهر علمی تخیلی فلسفه ای مختص به خودش رو داره. فلسفه ای که بیان می کنه شاید ما در  گذشته زندگی می کنیم. گذشته ای که انسان هایی که به علم و تکنولوژی سفر در زمان دست پیدا کردن بهش بر می گردن. البته این مشخصا به این معنی نیست که ما در گذشته زندگی می کنیم ولی میتونیم گذشته ی انسان های دیگه باشیم.



در هر صورت مبنای این فیلم بر اساس انسان های آینده است. انسان هایی که ما از میزان علم و تکنولوژیشون هیچ اطلاعاتی نداریم. فقط شاید شبیه این فیلم گوی آبی رنگی رو ببینیم که یک نفر به داخلش می ره و در آب فرو می ره و ناگهان ناپدید میشه. انسان هایی از آینده که شاید به این فکر افتاده باشن که برگردن و جلوی پیشامد هایی که ضربه های بزرگی به بشریت وارد کرد رو بگیرن.

نقد و بررسی فیلم

و به گفته ی درست این فیلم برای از بین بردن فجایع نمیشه گفت که با از بین بردن عامل اون فاجعه همه چیز تموم میشه، چون آدم هایی وجود داشتن که این انسان ها رو ساختن و تربیت کردن. باید جلوی اولین جرقه ی فکری رو گرفت و برای این کار باید مادر،دوست ،معلم ،پدربزرگ… یا هر کس دیگه ای که باعث به وجود اومدن خط فکری اون آدم شدن رو از بین برد.



کاری که دختر آبی پوش این فیلم انجام داد. از بین بردن خط فکری که باعث به وجود اومدن فرقه ای در آمریکا شد که باعث کشته شدن میلیون ها آدم شد.
این فیلم بسیار خوش ساخته. اگر از شتاب زدگی هاش در روایت داستان چشم پوشی کنیم نمیشه اونقدر ها ازش ایراد بنیادی گرفت. موسیقی فوق العاده ای که کاملا فکر شده است و هر چند این فیلم با نمره ی 6.2 جایگاه فوق العاده ای رو به دست نیاورده ولی فیلمیه که ارزش دیده شدن رو داره.