دو روز پس از تایید ساخت فصل دوم سریال Squid Game، نتفلیکس اعلام کرد که ریالیتی شو اسکوئید گیم نیز در حال ساخت است، یعنی بازی های سریال اسکوئید گیم را به صورت واقعی (البته بدون خون و مرگ) اجرا می کند.

ریالیتی شو اسکوئید گیم

این پلتفرم ساخت مسابقه ای به نام «بازی ماهی مرکب: چالش» را تأیید کرده است که 456 شرکت کننده را در یک سری بازی با الهام از این سریال موفق در مقابل یکدیگر قرار می دهد. جایزه این مسابقه 4.56 میلیون دلار است – که نتفلیکس می گوید بزرگترین جایزه نقدی در تاریخ ریلیتی شوهای تلویزیون است.

مرتبط: فیلم و سریال های شبیه بازی مرکب (Squid Game) 

در این مسابقه بازی های سریال اسکوئید گیم عینا اجرا می شوند با این تفاوت که کسی کشته نمی شود و بدترین اتفاق ممکن دست خالی به خانه برگشتن است.

این سریال توسط شرکت های تولید استودیو Lambert و The Garden تولید می شود. سریال Squid Game که در سال 2021 منتشر شد، به سرعت به یک موفقیت بین المللی تبدیل شد. این سریال پربیننده ترین سریال نتفلیکس در تمام دوران است و مردم در 28 روز اول انتشار آن 1.65 میلیارد ساعت زمان به تماشای آن اختصاص دادند.

داستان سریال «بازی ماهی مرکب» که در کره جنوبی اتفاق می‌افتد، این است که ۴۵۶ بازیکن که در شرایط سخت مالی هستند، زندگی خود را برای برنده شدن در بازی های بچگانه اما مرگبار که جایزه آن پول هنگفتی است، به خطر می‌اندازند. هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال، گفته است که این سریال را با الهام از مبارزات خانواده خود پس از بحران مالی سال 2008 ساخته است. فصل دوم این سریال هم اکنون به طور رسمی در دست ساخت است.

نتفلیکس گفته است که ریلیتی شو «بازی مرکب: چالش» شامل بازی‌هایی از سری اصلی و همچنین «اضافات جدید شگفت‌انگیز» می‌شود. در مجموع این ریلیتی شو شامل 10 قسمت خواهد بود.

مرتبط: چرا سریال squid game تبدیل به یک موفقیت جهانی شد؟ 

این نمایش می تواند راهی برای نتفلیکس باشد تا از برخی از محتوای پرسود خود استفاده بیشتری کند تا کاربران بیشتری را به این پلتفرم بیاورد. این شرکت به دلیل تاثیر تورم فزاینده، حذف محدودیت‌های کووید-19 و شرکت‌های رقیب مانند دیزنی با مشکل مواجه است و باید برای سرپا نگه داشتن خود تلاش کند. به نظر می رسد برگزاری این مسابقه یا ریلیتی شو فکر خوبی برای جذب ببینده های بیشتر به این پلتفرم است.