انواع ماسک سفیده تخم مرغ !به دلیل تابش مستقیم نور خورشید در تابستان و گرما هوا بیش تر مردم با مشکلات پوستی نظیر خشکی ،کم آبی ،خارش و قرمزی پوست مواجه می شوند.با استفاده از ماسک های سفیده تخم مرغ هم در تابستان می توانید از شر این مشکلات پوستی رها شوید و هم پوست جوان تری داشته باشید.در اینجا دستور العمل  ماسک  سفیده تخم مرغ با توجه به انواع مختلف پوست را برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

ماسک سفیده تخم مرغ

آیا شما فکر می کنید که مشکلات پوستی تنها در فصل زمستان به وجود می آیند ؟ حتی اگر شما هیچ مشکلی پوستی نداشته باشید ( که این چیز خوبی است!) بسیاری از مردم  در ماه های تابستان با مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، خارش پوست، قرمزی خفیف و کم آبی روبرو می شوند.به خصوص زمانیکه سن شما افزایش می یابد پوست در مقایسه با قبل کند تر می تواند خود را درمان کند و روند پیری آغاز می گردد.

از سوی دیگر، اثرات مضر اشعه خورشید (که  سالانه بیشتر و مضرتر می شود) نباید فراموش شود.زیرا مضرات خورشید تنها به سوختگی ها ی پوست محدود نمی شود ، مشکلات پوستی مانند چربی پوست، آکنه و اگزما می تواند توسط خورشید تشدید شود.بنابراین بسیار مهم است که رطوبت پوست خود را حفظ کرده و از آن حفاظت کنید.یکی از پیشنهادهای ما در این مورد استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. با یکدیگر با طرز تهیه 3 ماسک سفیده تخم مرغ آشنا می شویم :


همچنین بخوانید :


تخم مرغ یک نیروگاه تغذیه کامل است و قرن ها در محصولات زیبایی استفاده می شده است. تنها یک تخم مرغ سفید،دارای حدود 4 گرم پروتئین و مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فولات است که برای انواع پوست مفید است.از سوی دیگر در فرآیند پیری پوست ، سفیده تخم مرغ می تواند به سفت کردن پوست کمک کند.اگر پوستی دارید که در معرض منافذ بزرگ یا آکنه قرار دارد، سفیده  تخم مرغ می تواند منافذ را پاک کند و به درمان  آنها کمک می کند.

اگر پوستی چرب دارید ، سفیده تخم مرغ می تواند منافذ را تمیز کرده و همچنین چربی پوست را کنترل کند.ماسک سفیده تخم مرغ  در واقع بسیار متنوع است.زمانیکه سفیده تخم مرغ با گیاهان و روغن های طبیعی مانند آلوئه ورا ترکیب شود می تواند بسیاری از مشکلات پوستی مانند التهاب را به آسانی درمان کند.همچنین توجه داشته باشید: پوست بزرگترین عضو بدن است.به همین دلیل به شما توصیه می کنیم به جای استفاده از محصولات شیمیایی درمانی تا حد ممکن از از محصولات طبیعی استفاده کنید.

البته باید اشاره کنیم که در تهیه ماسک های خانگی باید از طبیعی بودن سایر محصولات نیز اطمینان حاصل کنید.علاوه بر این بهتر است ماسک های طبیعی را به صورت تازه مصرف کنید.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ برای سلامت پوست در تابستان 

ماسک سفیده تخم مرغ

1-ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب 

مواد لازم :

1 عدد سفیده تخم مرغ

1/2 لیمو 

1 قاشق چای خوری عسل 

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به پوست تمیز بمالید.15-20 دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.آب لیمو به عنوان یک عامل طبیعی روشن کننده عمل می کند و چربی را از بین می برد در حالیکه عسل به طور طبیعی ضد باکتری است و پوست در معرض آکنه را بهبود می بخشد.

2-ماسک سفیده تخم مرغ برای تمیز کردن منافذ

ماسک سفیده تخم مرغ

مواد لازم :

1 عدد سفیده تخم مرغ 

1 قاشق غذاخوری شکر سفید

2 قاشق چای خوری نشاسته ذرت

تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و به پوست تمیز بمالید.بعد از 15-20 دقیقه ماسک را به آرامی با آب ولرم بشویید.سفیده تخم مرغ باعث شادابی و جوانی پوست ، شکر برای تمیز شدن منافذ پوست و نشاسته ذرت برای جذب آلودگی پوست بسیار مفید است.سپس می توانید در نواحی حساس صورت از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

3-ماسک رطوبت پوست برای تابستان

مواد لازم :

1 عدد سفیده تخم مرغ 

1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق چای خوری چای بابونه

تمام مواد را درون ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط کنید.به پوست تمیز بمالید.بعد از 20 دقیقه صورت تان آب ولرم بشویید.سپس می توانید از ژل آلوئه ورا در مناطق حساس پوست استفاده کنید.

نکته : این ماسک را به پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند ، اعمال نکنید.این ماسک را می توانید برای پوست هایی استفاده کنید که دارای التهاب و قرمزی کمی هستند.