مجسمه های مفهومی از لباسها

هنرمند ژاپنی Naoko yoshimoto تحصیلات خود را در رشته روانشناسی در دانشگاه کیوتو آغاز کرد اما کم کم به سمت هنر گرایش پیدا کرد. ابزار اصلی او لباسها و پارچه ها هستند. او مجسمه ها و سازه های بسیار جالب و ستبری خلق می کند، مجسمه های مفهومی از لباسها یی مانند پیراهن، تاپ و شلوار!

مجسمه های مفهومی از لباسها

در نخستین روزهایی که او شروع به جمع آوری این لباسها کرد، آنها را به صورت خرده نماد هایی از زندگی مردم محلی دید که لباسها را آنجا یافته بود. او تاریخی را در پس این لباسها تصور کرد. لمس این پوشاک استفاده شده، به او این ایده را داد که او یک حسی از خاطرات و زندگی روزمره ی مردمی را به دست آورده که این پوشاک را استفاده و لمس کرده بودند. حسی که نمی توانست به وسیله واژه ها ارتباط برقرار کرده باشد.


همچنین تماشا »

موزه ی هنرهای دیجیتالی توکیو بازدیدکنندگان را تبدیل به بخشی از هنر می کند!

عکس های سیاه و سفید بسیار زیبا از دنیای زیر آب

گزارش اختصاصی وارونه از نمایشگاه ریشه ها و سنگ ها اثر تونی کرگ در اصفهان

 با جالبترین و عجیب ترین لباس های خیابانی آشنا شوید !


بعد از اینکه به او یک حس بی قراری دست داد دریافت که می تواند مردم آن محلی که ملاقات کرده بود و همینطور زندگی روزمره شان را مجسم کند، اما او نمی توانست به طور مستقیم با آنها تماس برقرار کند یک حسی از فاصله و ابهام وجود داشت. این اندیشه ها تاثیر زیادی بر جریان کار او داشت و او را متقاعد ساخت، که میل بیشتری به سمت یک رویکرد مفهومی در کارش پیدا کرده است.

در بیشتر کارهایش مانند “silen voice” (صدای خاموش) ،”shadow portrait” (تکچهره پنهان) یا “history behind clothes” (تاریخ پشت لباسها) او رنگ لباسها را با وایتکس از بین می برد یا از پوشاک سفید رنگ متراکم و فشرده ای استفاده می کند و آنها را به قطعاتی برای ساختن مجسمه های مفهومی اش بدل می کند. این آثار مفاهیم مرسوم و بیشتر انتزاعی را به تصویر می کشد و تفسیر اجتماعی جالبی بوسیله رسانه و حامل آن ایجاد می کند.