خانه تکانی بهاری و مزایای آن

از مزایای خانه تکانی چه می دانید!!! برای خیلی از ما خانه تکانی تنها زحمت است و بس! خیلی از ما با شنیدن اسم خانه تمانی هم ناراحت می شویم.

با ما همراه باشید تا در شروع سال نو با مزایای خانه تکانی بیشتر آشنا شوید!!!

بهترین راه برای شروع سالی جدید

خانه تکانی بهاری بیش از آن چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد. خانه تکانی بهاری ذهن ، جسم و حتی خانه شما را نو نوار میکند. در واقع بهترین راه برای شروع سالی جدید یک خانه تکانی اساسی است!

علم هم این مسئله را تایید کرده است. در تمیز کردن اساسی و خاکروبی سال نو منطقی وجود دارد که با شروع سال نو در ارتباط است.

شروع  سال نو و باز شدن شکوفه ها و زاد ولد گونه های مختلف جانوری با خانه تکانی ما همزمان هستند. آیا این اتفاقی است؟؟؟



شروع زندگی

شروع سال نو، باز شدن شکوفه ها و البته خاکروبی همگی نمادی هستند برای شروع از سر زندگی!!!

این شروع دوباره میتواند منجر به کاهش استرس، افزایش انرژی بدن و حس و حال خوب شما بشود!!!

انرژی که با شروع دوباره می گیرید در رژیم غذایی تان نقش داشته؛ شما را وادار میکند غذای سالم بخورد ، ورزش کنید، و البته بیشتر بخوابید! خواب زیاد عمر را زیاد میکند!

ماری کوندو را میشناسید؟

ماری کوندو نویسنده ی یکی از پر فروش ترین کتاب های قرن است. جالب است بدانید که این کتاب در مورد مزایای خانه تکانی است.

بر اساس متد این نویسنده برای انجام دادن هر کاری در زندگی باید از خود بپرسیم:« آیا این کار حال مرا خوب میکند؟ اگر جواب شما بله بود، حتما شروع کنید و انجامش دهید.

بر اساس نوشته های کتاب پر فروش « یک سال برای زندگی برنامه ریزی شده» ، با تمیز کردن خانه هم پولمان را ذخیره می کنیم، هم زمانمان را.

در واقع با خانه تکانی ، در دنیای فیزیکی اطرافمان مدلی می سازیم که نمادی است از آنچه در ذهنمان میگذرد.

اگر در خانه ی شما خاک و تار عنکبوت است ، در ذهن شما هم همین است. خانه تان را مرتب کنید تا ذهنتان و زندگی تان مرتب و سازمان یافته باشد!!!

بالا بردن اعتماد بنفس

خانه تکانی اعتماد بنفسمان را بالا میبرد، انرژی مان را زیاد میکند و در نتیجه پتانسیل مان برای رسیدن به خواسته هایمان در طول سال افزایش پیدا می کند.

 مزایای روحی خانه تکانی

نیازی نیست برنامه ریز حرفه ای باشید یا یک تحصیل کره در مدرسه های مخصوص اینکار. در غیر این صورت هم می توانی حس کنید خانه تکانی چقدر برای روحیه تان خوب است.

مایکل تامپکین ، روانشناس و نویسنده ی دو کتاب در مورد نگه داشتن لوازم اضافی در این باره گفته:« این کار در واقع نوعی بیماری روانی است و خانه تکانی موجب جلوگیری از این نوع بیماری های روانی می شود.»

بر اساس گفته های او ما در فرهنگی زندگی می کنیم که بسیار جالب است. انسان ها بیرون رفتن با دوستان ، گردش در ساحل و تلویزیون تماشا کردن را دوست دارند.



این کارها به صورتی بسیار  طبیعی حالمان را خوش می کنند. از سوی دیگر کارهای سختی هستند که معمولا از انجام دادنشان طفره می رویم تنها به این دلیل که سخت هستند.

اما نمی دانیم که با انجام دادن این کارها چنان حس خوشایندی نصیبمان می شود که با 1000 بار بیرون رفتن با دوستان برابری می کند. خانه تکانی سخت است و به برنامه ریزی نیاز دارد اما حالتان را خوش میکند.

مرز های تحمل ریخت و پاشیدگی

تحمل هر فرد در این زمینه با دیگری متفاوت است. ممکمن است کوهی از لباس برای یک نفر اصلا چیزی نباشد اما یک جوراب که در گوشه ای از اتاق افتاده توجه شخص دیگری را به خود جلب کند.

در حین خانه تکانی شما به این نتیجه می رسید که با تمیز کردن بسیاری از وسیله هایی که لازمتان نمی شوند دور برتان دارید. لباس های قدیمی که نمی پوشید، لیوانی قدیمی و گوی های تزیینی که مدت هاست گوشه ای افتاه اند.

بدون خانه تکانی چطور متوجه این همه وسیله اضافه می شدید!!!؟؟؟

کار امروز را به فردا موکول نکنید!

بیشتر ما تمیزی را دوست داریم اما نمی دانیم از کجا شروع کنیم. از اتاقی به اتاق دیگر می رویم و خانه تکانی را از روزی به روز دیگر موکول می کنیم.

همین جاست که نیاز به یک کتاب خوب و یک روان شناس خوب پیدا می شود. برای اینکار استراتژی های خاصی وجود دارد.

استراتژی های که به شما کمک میکنند شروع کنید، کار امروز را به فردا موکول نکنید و البته بدانید چه چیزی برایتان ضروری است و جای چه چیزی در سطل آشغال است!!!!

با بالا بردن قدرت تصمیم گیری در این مورد حس بهتری خواهیم داشت. خانه ی خلوت تر و تمیز تر یعنی زندگی با آرامش بیشتر!!! ما با خانه تکانی ریلکس تر خواهیم بود!

بهترین خود باشیم!!!

لازم نیست بهترین در دنیا باشید! بهترین نمونه ی خودتان باشید… خیلی در تمیز کاری به خودتان سخت نگیرید. از آدم هایی که مدام شما را برای وسیله هایی که ندارید و فضای نگه داشتنشان را ندارید فاصله بگیرید.

فضایی پر از آرامش برای خودتان به وجود بیاورید. فضایی پر از نور، موسیقی ، غذاهای سالم . آب زیاد بنوشید… و برای دیدن اعضای خانواده و دوستانتان وقت بگذارید…

گاهی به خودتان مرخصی دهید!!! برنامه ریزی و تمیزی یک استعداد است. برای اینکار تلاش کنید!!! اگر یکی از دندان هایتان خالی شده نیازی به دندان پزشک شدن نیست. فقط به سراغ دندان پزشک بروید…