سریال لوسیفر که یکی از محبوب ترین سریال های نتفلیکس است، طرفداران زیاد و دو آتیشه ای دارد که مشکلات موجود در آن را نادیده می گیرند. به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از افراد مشکلات سریال لوسیفر را نادیده می گیرند این سریال را دوست دارند. لوسیفر خوش تیپ، جذاب و بامزه است. شخصیت ها جالب هستند و داستان آن هیجان انگیز است. اما حتی بهترین سریال ها هم ایراداتی دارند و لوسیفر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مرتبط: سریال Lucifer ؛ 5 دلیل برای تماشای سریال لوسیفر 

12 مورد از مشکلات سریال لوسیفر Lucifer

برخی از اشتباهات و تناقضات فاحش وجود دارد که می تواند حتی دوآتیشه ترین هواداران را نیز شکنجه دهد. البته این اشتباهات لذت تماشای حل کردن مسئله جنایات توسط لوسیفر را از بین نمی برد. طرفداران هم مانند منتقدان می توانند از شکار خطاهای سریال ها لذت ببرند. به هر حال، لوسیفر هنوز هم یک سریال عالی با یک تیم با استعداد است.

واضح است که مردم عشق زیادی به سریال های الهام گرفته از کمیک بوک ها دارند. لوسیفر اصلا سریال بدی نیست. با این حال، حتی در فصل آخر هنوز جنبه هایی وجود داشت که معنی نداشت و یا طرفداران آن را دوست نداشتند.

مشکلات سریال لوسیفر

مشارکت کلی خداوند

در سریال، خدا مانند زندگی واقعی، شخصیت محکمی ندارد. او خالق و پدر لوسیفر است. وقتی صحبت از مسئولیت مردم به میان می آید حضور کلی او در این سریال جای سوال دارد.

آمنادیل توسط خود خدا فرستاده می شود تا لوسیفر را به جهنم بازگرداند. به نظر می‌رسد که خدا در مورد آنچه پیش می‌آید حرفی برای گفتن دارد، اما بعداً کار دیگری انجام نمی‌دهد. همچنین اینکه ایو چگونه از شهر نقره ای بیرون آمد گیج کننده است. چگونه خدا می تواند اجازه دهد یکی از اولین مخلوقاتش از بهشت خارج شود؟ و اهمیتی به بازگرداندن او ندهد، بلکه به او اجازه دهد زندگی جدیدی روی زمین برای خود داشته باشد.

مرتبط: بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix

لوسیفر به عنوان مشاور غیرنظامی

هیچ کس واقعاً سؤال نمی کند که چگونه لوسیفر حتی می تواند در پرونده های قتل کمک کند. زمانی که دوستش به قتل می رسد، لوسیفر درگیر یک رابطه حرفه ای با کلویی می شود. فراتر از آن، عجیب است که لوسیفر به عنوان یک «مشاور غیرنظامی» انتخاب شود. این واقعیت که کاپیتان پلیس اجازه می دهد این اتفاق بیفتد، واقعاً غیرمنطقی است.

همانطور که طرفداران می‌دانند، لوسیفر هیچ آموزش پلیسی، مهارت‌های پزشکی قانونی یا دانش کارآگاهی ندارد. او به سادگی با مهارتی که به عنوان یک شیطان دارد کار می کند و بر تمایلات عمیق افراد تمرکز می کند.

لوسیفر چه مدت روی زمین بوده است؟

این سریال هرگز جزئیاتی را ارائه نمی دهد که لوسیفر چه مدت در زمین بوده است. مخاطبان می‌دانند که لوسیفر هر چند وقت یک‌بار برای سرگرمی وارد زمین می‌شد. با توجه به موفقیت بزرگ لوکس، لوسیفر روابط زیادی با انسان ها دارد، اما مخاطبان واقعا نمی دانند چقدر طول کشیده تا به آنجا برسند.

تنها چیزی که طرفداران می دانند این است که این طولانی ترین مدتی است که لوسیفر روی زمین مانده است، به همین دلیل آمنادیل وظیفه دارد او را برگرداند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های مارول ؛ کدام سریال مارول ارزش تماشا دارد؟ 

چارلی

در فصل 4، مشکلات زیادی در مورد چارلی وجود دارد که هیچکس به آن اشاره نمی کند. چارلی به طور تصادفی به دنیا آمد زیرا آمنادیل نمی دانست که یک فرشته می تواند انسان را باردار کند. در سریال، آنها از این شخصیت برای پیشبرد خط داستانی استفاده می کنند که چارلی از نظر فنی قادر است به عنوان یک موجود آسمانی بر جهنم حکومت کند.

مشکلات سریال لوسیفر

هیچ کس به مفهوم کودک نیمه فرشته اشاره نمی کند فراتر از نگرانی در مورد اینکه آیا چارلی بال خواهد داشت یا نه. بر اساس اسطوره های رایج، کودکی که از یک فرشته و یک انسان متولد شود، نفیلیم نامیده می شود. این سریال در مورد توانایی چارلی برای ورود و ترک بهشت بدون آسیب صحبت می کند. اما در بسیاری از افسانه ها، نفیلیم ها توسط قوانین بهشت چندان مورد پسند نیستند.

چگونه روح به جهنم می رود؟

استدلال در مورد نحوه تبعید روح به جهنم در طول نمایش کمی تغییر کرد. در طرح بزرگ چیزها، این جزییاتی است که برخی از طرفداران آن را کنار گذاشته اند. در یک قسمت، لوسیفر توضیح می‌دهد که چگونه روح‌ها به جهنم می روند.

بله، شخص برای ورود به جهنم باید مرتکب گناه شود، اما لوسیفر توضیح می‌دهد که فقط کسانی که می‌دانند مقصر هستند، نفرین می شوند. او سپس توضیح می دهد که تنها زمانی می توان جهنم را ترک کرد که فرد واقعاً باور داشته باشد که هیچ گناهی ندارد. از این رو مادر لوسیفر، توانست آنجا را ترک کند. این یک دوراهی گیج کننده ایجاد می کند. اگر برخی از شرورترین ویلن های لوسیفر صادقانه معتقد باشند که هیچ اشتباهی مرتکب نشده اند، آیا می توانند آنجا را ترک کنند؟ آیا اصلا به جهنم می روند؟ این یکی از اصلی ترین مشکلات سریال لوسیفر است.

مرتبط: بهترین سریال های تینیجری که قطعا از تماشای آنها لذت می‌برید! 

مشکلات سریال لوسیفر

این همه پول از کجا آمده؟

لوسیفر دارایی های نقدی فراوانی دارد. او هرگز کمبود نقدینگی ندارد، که چندین سؤال را ایجاد می کند. او به عنوان مالک کلاب لوکس مطمئناً مقداری درآمد دارد. به نظر می رسد کلاب بسیار موفق است و احتمالاً سود زیادی به دست می آورد، اما حتی این منبع درآمد نیز محدودیت هایی دارد. وجود این کلاب در وهله اول خود باعث سوال است.

لوسیفر سرمایه برای راه اندازی این تجارت لوکس را از کجا آورده است؟ او دقیقاً چه کاری انجام می دهد تا به یک منبع بی پایان پول نقد دست پیدا کند؟ قضیه اجاره نامه کلاب را به یاد بیاورید. به هر حال، او می‌تواند خواسته های عمیق افراد را آشکار کند و به آنها لطف کند، اما نمی‌تواند مردم را وادار به انجام کارهایی برای خودش کند، مگر اینکه قبلاً در گذشته به آنها لطف کرده باشد.

آناتومی

ماز، دستیار قابل اعتماد لوسیفر، فوق العاده است. هر بخش از فرم فیزیکی او تقریباً کامل است غیر از “چهره شیطانی” که او در زمین آن را پنهان نگه می دارد. هیچ کس از ظاهر او شکایت نمی کند، اما بدن او سؤالات زیادی را بی پاسخ می گذارد. فاش شده است که شیاطینی مانند ماز روح ندارند. او روشن می‌کند که اگر روی زمین کشته شود، مستقیماً به جهنم برمی‌گردد و نمی‌تواند بدن جدیدی به خود بگیرد. اگر آن بدن شکل واقعی ماز باشد، به این معنی است که او درست مانند فرشتگان و انسان ها به شکل خدا ساخته شده است. این در هیچ کجای قانون کتاب مقدس که داستان لوسیفر از آن نشأت می گیرد نیست.

طبق کتاب مقدس، شیاطین شبیه هیچ گونه حیاتی در اینجا روی زمین نیستند. مخاطب چهره نیمه دیو او را در چند نقطه از سریال می بیند، اما هیچ توضیحی در مورد اینکه Maze چگونه می تواند آن را از بشریت پنهان کند یا چرا شیاطین دیگر ویژگی های متفاوتی دارند وجود ندارد.

مرتبط: بهترین سریال های آمازون پرایم که حتما باید ببینید! 

کار مشکوک پلیس

هنگام کار با شیطان، باید تصور کرد که برخی از گوشه‌ها بریده می‌شوند و برخی قوانین زیر پا می‌روند. این قابل درک است که کلویی در کنار لوسیفر ناتوان باشد. چیزی که کمی باورش سخت تر است این است که هیچ یک از مقامات بالاتر مشکلی با سبک تحقیق سریع و بی قاعده لوسیفر ندارد. او بارها از قدرت های ماورایی خود و برخی کارهای خلاف قانون برای تحقیقات بیشتر استفاده کرده است.

اساس کار پلیس نظارت زیرکانه امور است. در یک قسمت، آمنادیل قدرتمند زمان را متوقف می کند و به لوسیفر اجازه می دهد که فوراً از یک مکان به مکان دیگر حرکت کند. آن رویداد باید سؤالاتی را در ذهن افسران پلیس اطراف او در آن زمان ایجاد می کرد.

جلوه های ویژه ضعیف

این روزها اکثر درام ها از CGI استفاده می کنند. جلوه های کامپیوتری به فیلمسازان اجازه می دهد تا از مرزهای واقعیت عبور کنند. CGI می تواند هزینه و زمان لازم برای تولید یک نمایش را به شدت کاهش دهد. این یک معجزه فناوری مدرن است که می تواند بینندگان را به دنیای جدید منتقل کند. وقتی این فناوری ضعیف اجرا شود می تواند واقعا لذت تماشا را از مخاطب بگیرد و این اتفاق به دفعات در سریال لوسیفر رخ می دهد.

لیندا خیلی ساده با موضوع کنار آمد

دکتر لیندا مارتین شخصیت اصلی سریال است. او یک تابلوی صوتی مناسب برای افکار درونی لوسیفر فراهم می کند. مراجعه به دفتر او اغلب کاتالیزوری را برای ادامه طرح به جلو فراهم می کند. او به ماز و آمنادیل کمک های مهمی کرد. سریال به او نیاز دارد.

متخصصان سلامت روان می دانند که ذهن انسان مستعد توهم و هذیان است. وقتی لوسیفر چهره واقعی خود را به دکتر نشان داد، او از هم پاشید. اما در عرض چند قسمت، به نظر می رسید با وجود شیطان بسیار راحت باشد. می توان انتظار داشت که یک متخصص بسیار آموزش دیده با شک و تردید بیشتری چهره شیطان را ببیند.

مرتبط: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد! 

مشکلات سریال لوسیفر

اثر اسکوبی دو

تقریباً در هر قسمت از Scooby-Doo، باند یک انسان شرور را شناسایی می کند و همان خط کلاسیک ارائه می شود. حتی بهترین سریال‌ها هم می‌توانند کمی قابل پیش‌بینی باشند، اما لوسیفر حد نرمال را گذرانده است. برای مثال جلسه های بازجویی را در نظر بگیرید که همیشه به یک روال پیش میروند. مظنون اول وقتی متوجه می شود قربانی مرده است شوکه می شود. آن‌ها پس از آن، حقایقی ارائه می‌کنند که آنها را تبرئه می‌کند و تحقیقات ادامه می‌یابد. این موضوع بدی برای نمایش پلیسی نیست، اما برای سریال‌هایی که رویه های جنایی را با ماوراء طبیعی ترکیب می‌کنند، چندان جالب نیست.

نظر شما در مورد مشکلات سریال لوسیفر چیست؟ مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.