با معرفی بهترین انیمه ها برای افسردگی که می تونن به شما در بهتر شدن حالتون کمک کنند در خدمت شما هستیم. این انیمه ها در شناخت بیشتر افسردگی و مبارزه با اون بهتون کمک می کنن.

بهترین انیمه ها برای افسردگی

بدیهیه که فقط تماشای انیمه برای درمان افسردگی نمی تونه پیشنهاد خوبی باشه. اگر فکر می کنید دچار افسردگی شدید با توجه به درجه شدت حالتون حتما به فکر گرفتن کمک های حرفه ای از یک متخصص بهداشت روان باشید. توی موارد خفیف و مقطعی و در کنار گرفتن درمان تخصصی، تماشای انیمه های امیدبخش می تونن به شما در شکست افسردگی کمک کند.

خرید انواع محصولات انیمه ای در فروشگاه وارونه

RAINBOW

RAINBOW از بهترین انیمه ها برای افسردگی

رنگین کمان انیمه به شدت جذابیه که شخصیت هاش دچار مشکلات روانی بسیاری هستند. شاید پسرها بیشتر از این انیمه لذت ببرن، چون داستان حول محور چند نوجوان می چرخه که کارشون به زندان میکشه.

تو این انیمه شخصیت های اصلی با همه جور مشکلی که فکرشو بکنید دسته و پنجه نرم میکنن، از فقر و نداری تا خلاف و زندان و تعرض جنسی و… افسردگی تم اصلی شخصیت های این انیمه اس و تلاش اونها برای رهایی از سیاهی و تسلیم نشدن به افسردگی می تونه برای شما الهام بخش باشه.

مرتبط: بهترین انیمه های روانشناختی

THE TATAMI GALAXY

THE TATAMI GALAXY از بهترین انیمه ها برای افسردگی


کهکشان تاتامی اقتباسی هست از رمانی نوشته Tomihiko Murimi که در 11 قسمت ساخته شده. این انیمه خیلی تمرکزش روی موضوع افسردگی نیست اما توش با هر نوع مشکلی روانی که زندگی ممکن سر راه ادم قرار بده مواجه میشی.

تو این انیمه یه چیزی رو خیلی خوب متوجه میشی و اون اینه که هر تصمیم کوچکی ممکنه رو کل زندگیت تاثیر بزاره. این انیمه آرت استایل خفنی داره و درسال 2010 برنده جایزه فستیوال Japan Media Arts برای بخش انیمیشن شده.

مرتبط:

بهترین انیمه های آرامش بخش که در آنها هیچ اتفاق بدی نمی افتد! 

بهترین انیمه های انگیزشی و امیدبخش که حالتان را خوب می کنند! 

WELCOMING TO THE N.H.K

WELCOMING TO THE N.H.K از بهترین انیمه ها برای افسردگی

اگه از طرفدارای قدیمی انیمه باشین حتما اسم این انیمه به گوشتون خورده باشه این انیمه در سال 2002 منتشر شد و یکی از قدیمی ترین انیمه هایی که روی مبحث افسردگی تمرکز کرده.
انیمه ناب از استودیو Gonzo در ژانر کمدی تلخ و روانشناختی که به شدت دیدنش برای همه پیشنهاد میشه.
این انیمه روی موضوع های جالبی مثل جاه طلبی، پارانویا، تنهایی، عشق، فشار همسالان و… دست گذاشته.

مرتبط: انیمه های انگیزشی برای درس خواندن

A SILENT VOICE

A SILENT VOICE از بهترین انیمه ها برای افسردگی


انیمه A Silent Voice قطعا یکی از بهترین انیمه هایی هستش که باید تماشا کنید. چه برای کمک به افسردگی چه برای هر منظور دیگه ای. اونقدر فضای این انیمه دل نشین هستش که شما رو در خودش غرق می کنه. داستان در مورد یه پسر دبیرستانی که هم کلاسی جدید ناشنواش رو دست میندازه، ولی خبر نداره که این دختر زندگیش رو عوض می کنه. اصلا توی تماشای این انیمه شک نکنید.

COLORFUL

COLORFUL از بهترین انیمه ها برای افسردگی

انیمه رنگارنگ به یک مفهوم متفاوت می پردازه: تلاش برای درک پسری که تصمیم گرفته زندگیش رو تموم کنه!

در لحظه خودکشی یک روح ناپاک بدن پسر رو تسخیر می کنه و وظیفه داره تا “بزرگترین گناه” پسربچه رو کشف کنه. این در حالی که پیچیدگی های زندگی پسر به سرعت آشکار میشه. این انیمه ممکنه برای همه مناسب نباشه، چون خودکشی در سنین پایین چیزیه که هضمش راحت نیست.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ های نتفلیکس Netflix

MARCH COMES IN LIKE A LION

MARCH COMES IN LIKE A LION از بهترین انیمه ها برای افسردگی

وقتی بهترین بازیکن شوگی (شطرنج ژاپنی) باشی و تنها 17 سالت باشه زندگی یکم نه، خیلی سخت میشه، تحمل فشار شهرت و بهترین بودن درکنار تنهایی و عدم شادی شخصیت اصلی رو در افسردگی عجیبی فرو برده که راه خروجش خیلی سخت و عجیب به نظر میرسه.

NEON GENESIS EVANGELION

NEON GENESIS EVANGELION از بهترین انیمه ها برای افسردگی

خب شاید برای خیلی ها تعجب اور باشه چرا اونگلیون تو این لیست قرار داره انیمه شونن با تم مکا!

اما در پس این داستان لایه های عجیب و پیچیده ای از مشکلات روانی وجود داره که شخصیت های اصلی درگیرش هستن و در تلاش برای رهایی از فشار زندگی و استرس هایی که موجب افسردگی میشه هستن.

مرتبط: بهترین انیمه‌های مکا Mecha

Sayonara, Zetsubou-Sensei

Sayonara, Zetsubou-Sensei از بهترین انیمه ها برای افسردگی


این انیمه با بقیه انیمه های داخل این لیست به کلی فرق داره، چراکه این انیمه در واقع کمدی هستش اونم از نوع بیمارگونه!

اما کمدی راجع به افرادی که سعی بر خودکشی دارن این انیمه سعی کرده با تم طنز خودش راهی برای ارتباط و درک بهتر افرادی که قصد خودکشی دارن باز کنه و به نظرم تو این امر به شدت موفق بوده. پیشنهاد میکنم حتما این انیمه رو ببنید.

AOI BUNGAKU

AOI BUNGAKU از بهترین انیمه ها برای افسردگی

این انیمه 12 قسمتی اقتباسی هست از 6 داستان مطرح از ادبیات کلاسیک ژاپن در نتیجه داستان سرایی به شدت حرفه ای و جذاب هستش. داستان انیمه راجع به پسری افسرده و منزوی که برای تسکین دردای خودش به مواد مخدر پناه برده و هر قسمت فاز متفاوتی از زندگی این پسر رو به تصویر میکشه.

Serial Experiments Lain

Serial Experiments Lain از بهترین انیمه ها برای افسردگی

این انیمه یکی از اونایی که حتما باید دیده بشه مخصوصا الان تو این دوران! این انیمه در سال 1998 ساخته شده و کارگردانیش بر عهده Ryūtarō Nakamura بوده.
داستان انیمه راجع به دنیایی که تکنولوژی قدرت فروانی داره و روح مردم رو تسخیر کرده. در این بین دختری به اسم Lain Iwakura ایمیلی دریافت میکنه از دوستش که به تازگی خودکشی کرده، دختر با خوندن این ایمیل زندگیش به شدت تغییر میکنه و وارد داستان های پیچده و سورئال عجیبی میشه.

این انیمه با وجود اینکه خیلی قدیمیه اما به موضوعات جذابی میپردازه که الان بیشتر راجع بهشون صحبت میشه موضوعاتی مثل هویت، ارتباطات، تئوری توطئه، افسردگی مدرن، سایبرپانک و ایده های مذهبی…

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های سایبرپانکی Cyberpunk 

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه ها برای افسردگی لذت برده باشید. در بخش نظرات برامون بنویسید که کدوم یک از این انیمه ها به درک بیشتر اوضاع و احوال و به بهتر شدن حالتون کمک کردن.