با معرفی بهترین انیمه های سایبرپانکی Cyberpunk در خدمت شما هستیم. انیمه های سایبرپانکی آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته اند. سایبرپانک یک زیر ژانر علمی تخیلی است. مضامین سایبرپانک اغلب شامل عناصر آینده‌نگر مانند هوش مصنوعی، شهرهای آینده‌نگر و پیشرفت‌های فناوری است. در ادامه به معرفی بهترین انیمه های سایبرپانکی پرداخته ایم.

بهترین انیمه های سایبرپانکی

Cyberpunk را می توان یک هنر گمشده در انیمه دانست زیرا بسیاری از انیمه های Cyberpunk خوب مربوط به دوران مدرن نیستند. در واقع، انیمه های Cyberpunk زیادی منتشر نشده است. در عوض، Cyberpunk در دنیای کمیک بسیار محبوب است. در ادامه با معرفی بهترین انیمه های سایبرپانکی همراه ما باشید.

Gunslinger Girl

Gunslinger Girl از بهترین انیمه های سایبرپانکی

انیمه Gunslinger Girl حول محورهای نظامی می چرخد. این انیمه در فصل پاییز 2003 منتشر شد و داستان آن در ایتالیا اتفاق می افتد. سازمان رفاه اجتماعی سازمانی است که دختران جوان را از بیمارستان ها می گیرد و با بدن های پیشرفته سایبرنتیک به آنها زندگی جدیدی می بخشد. سپس دختران را شستشوی مغزی می دهند تا به قاتلان بی رحم دولت ایتالیا تبدیل شوند. در حالی که دختران نیمه ربات هستند، اما هنوز نیازهای انسانی را در قالب عشق و محبت دارند. این انیمه داستان گروهی از دختران را دنبال می کند که به عنوان نیمه انسان نیمه ربات به زندگی شان ادامه دهند.. Gunslinger Girl سیزده قسمت است و برای دو فصل پخش شد.

همچنین بخوانید: انیمه ها و گیم های شبیه به هم که حال و هوای مشابهی دارند! 


Accel World

Accel World از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Accel World که در فصل بهار 2012 منتشر شد، موضوعاتی پیرامون عاشقانه های زندگی مدرسه دارد. داستان در مورد هارووکی آریتا، یک گیمر نخبه و نایب رئیس شورای دانش آموزی، کورویوکیهیم، است.

Kuroyukihime برنامه ای به نام Brain Burst را به هارویوکی نشان می دهد که به بازیکن اجازه می دهد امواج مغزی خود را شتاب دهد. Kuroyukihime و Haruyuki با هم در Brain Burst ماجراجویی می‌کنند تا به سطح 10 برسند و خالق را ملاقات کنند.این انیمه 24 قسمت است و برای یک فصل پخش شد.

مرتبط » بهترین انیمه های اکشن سریالی که از تماشای آنها لذت می برید! 


Texhnolyze

Texhnolyze از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Texhnolyze یک انیمه اورجینال روانشناختی است که توسط استودیو Madhouse ساخته شده است. این انیمه در فصل بهار 2003 منتشر شد و در شهری فانتزی به نام لوکس اتفاق می افتد. این شهر کاملاً زیرزمینی است و توسط سه جناح اداره می شود. Organo سازمانی است که با مجرمان برای کنترل Texhnolyze همکاری می کند. Texnolyze نامی است که برای اندام مصنوعی در انیمه استفاده شده است.

مرتبط » 15 تا از بهترین انیمه های استودیو ماپا که باید ببینید! 

جناح دوم نهاد رهایی است که همیشه با ارگانو درگیر هستند. سومین جناح Racan هستند، یک گروه جوان تر از افراد که از Texnolyze خود برای منافع شخصی استفاده می کنند. داستان به دنبال Ichise، مبارزی با دست و پای Texhnolyze است. ایچیسه در ارگانو کار می کند و در آنجا با ران، دختری که روشن بین است، آشنا می شود. آنها با هم برای نجات لوکس از جنگ داخلی تلاش می کنند. این انیمه 22 قسمت است و یک فصل دارد.

مرتبط: بهترین انیمه های سینن | بهترین انیمه ها برای بزرگسالان 


Metropolis

Metropolis از بهترین انیمه های سایبرپانکی

دومین انیمه استودیو Madhouse در این فهرست، انیمه فیلم Metropolis است. این انیمه اقتباسی از مانگایی توسط Osamu Tezuka، پدرخوانده مانگا است. Metropolis که در 26 مه 2001 منتشر شد، در شهر متروپلیس اتفاق می افتد، شهری از نظر فناوری پیشرفته است و در آن انسان ها و ربات ها در کنار هم زندگی می کنند.

داستان کارآگاه اویاجی هیگه معروف به شیمسالی بان و برادرزاده اش کنیچی شیکیشیما را دنبال می کند. کنیچی یک دختر مبتلا به فراموشی به نام تیما را از آزمایشگاه آزاد می کند و از دست دوک رد، حاکم متروپلیس فرار می کنند. کنیچی تمام تلاش خود را برای محافظت از تیما به عنوان ماجراجویی در متروپلیس انجام می دهد.

مرتبط » بهترین انیمه های سریالی کمتر شناخته شده 


Puprika

Puprika از بهترین انیمه های سایبرپانکی

پاپریکا که در دسته‌بندی سایبرپانک، علمی تخیلی و هیجان‌انگیز روان‌شناختی قرار می‌گیرد، یکی از بهترین آثار کارگردان ژاپنی ساتوشی کن است که به‌ ساخت انیمه های آبی کامل و پدرخوانده‌های توکیو نیز شهرت دارد. این انیمه بر اساس رمان Yasutaka Tsutsui که در سال 1993 منتشر شد، در سال 2006 ساخته شد.

تمرکز پاپریکا روی یک روانپزشک زن به نام آتسوکو چیبا است که با مداخله در رویاها با یک دستگاه تازه اختراع شده به نام DC Mini به مراجعینی که دچار کابوس می شوند، درمان ارائه می دهد. بعد از مدتی مشخص می شود دستگاه های DC Mini توسط شخصی به سرقت رفته است.

مرتبط: بهترین انیمه های روانشناختی


Megalo box

Megalo box از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Junk Dog، مبارز زیرزمینی Megalo Box است که به نوعی یک نئوبوکسیگ است، تکاملی در بوکس که از اندام های مکانیکی معروف به Gear برای افزایش سرعت و قدرت کاربران خود استفاده می کند.

او سعی می‌کند زندگی خود را تامین کند، و در دنیای نئوبوکسینگ پیشرفت کند، جایی که فقط مبارزانی با بهترین Gear می‌توانند موفق شوند.

مراتبط » بهترین انیمه های رزمی | 15 انیمه برتر ژانر هنرهای رزمی


Battle Angel Alita

Battle Angel Alita از بهترین انیمه های سایبرپانکی

دکتر ایدو، پزشک و مکانیکی که در «اسکراپیارد» جهنمی و پساآخرالزمانی زندگی و کار می‌کند، بقایای یک سایبورگ ماده را که به‌طور معجزه‌آسایی حفظ شده است، در انبوهی از زباله‌ها پیدا می‌کند.

پس از اینکه او را احیا می کند و دوباره می سازد، “گالی” که به طور طبیعی قوی و مبتلا به فراموشی است شروع به ساختن زندگی برای خود در دنیایی می کند که هر روز می تواند مبارزه برای زنده ماندن را به همراه داشته باشد. این انیمه از دو جلد اول مانگای “فرشته نبرد آلیتا” اقتباس شده است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های انگیزشی و امیدبخش که حالتان را خوب می کنند! 


Ergo Proxy

Ergo Proxy از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Ergo Proxy که در فصل زمستان 2006 منتشر شد، یک انیمه معمایی روانشناختی است. داستان انیمه در شهر رومدو در یک گنبد می گذرد. به عنوان آخرین تمدن باقی مانده بر روی زمین، زندگی در خارج از گنبد دیگر وجود ندارد. AutoReivs در داخل گنبد ایجاد شد تا به اطمینان از ادامه بشریت کمک کند. AutoReiv ها ربات های انسان نما هستند، اما ویروسی به نام Cogito Virus دارند.

این به آنها توانایی های انسانی مانند تفکر برای خود و آگاهی از محیط اطراف خود می دهد. Re-I Mayer وظیفه بررسی ویروس Cogito را بر عهده دارد و در آنجا یک موجود افسانه ای به نام Proxies را کشف می کند. این انیمه 23 قسمت است و یک فصل دارد.

مرتبط : بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یک که باید ببینید ؛ تا سقف آسمان، تا ته رویا! 


Blame!

Blame! از بهترین انیمه های سایبرپانکی

سرزنش! یک انیمه سینمایی علمی تخیلی است که در 20 می 2017 منتشر شد. این مجموعه همچنین دارای شش قسمت ویژه است. این انیمه در آینده ای با فناوری بسیار پیشرفته نسبت به زمان فعلی اتفاق می افتد. جهان کاملاً خودکار است، اما یک عفونت باعث شده است که سیستم‌های خودکار در شهر کنترل خود را از دست بدهند.

Safeguard یک سیستم دفاعی در شهر است که از شهر محافظت می کند. اگر Safeguard حضور انسان را تشخیص دهد، یک بسته Safeguard برای از بین بردن هدف ارسال می کند. Killy the Wanderer رهبر Blame است و در جستجوی ژن های ترمینال خالص است تا بتواند شهر را به حالت اولیه بازگرداند.

مرتبط: بهترین انیمه های علمی تخیلی


Cowboy Bebop

Cowboy Bebop از بهترین انیمه های سایبرپانکی

کابوی بی‌باپ که نه تنها سایبرپانک است بلکه در ژانر اکشن، تعلیق و غیره نیز دسته‌بندی می‌شود، یکی از معروف‌ترین انیمه ها در سراسر جهان است. انیمه The Sunrise شامل 26 قسمت است که در سال 1998 پخش شد و پس از آن یک انیمه سینمایی Cowboy Bebop: The Movie در سال 2001 پخش شد.

صحنه فیلم Cowboy Bebop فضایی در سال 2071 است، جایی که شکارچیانی از جمله اسپایک اشپیگل و جت بلک با یک سفینه فضایی به نام Bebop در اطراف فضا سفر می کنند و دوستانی پیدا می کنند و همراه آنها با مجرمان مبارزه می کنند.

جدای از موسیقی جاز و بی نظیر متن، آدرنالین بیننده در هر قسمت دچار نوسانات زیادی می شود، این انیمه همچنین به موضوعاتی مانند تنهایی و اگزیستانسیالیسم می پردازد. نتفلیکس به تازگی لایواکشنی از این انیمه منتشر کرده است.

مرتبط: چرا لایو اکشن های انیمه ای معمولا شکست می خورند؟ 


Serial Experiments Lain

Serial Experiments Lain از بهترین انیمه های سایبرپانکی

سریال Experiments Lain یک داستان روانشناختی فراطبیعی از Lain Iwakura را روایت می کند که در فصل تابستان 1998 منتشر شد، لاین یک دختر 14 ساله آرام است که به مدرسه می رود. پس از دریافت ایمیلی از دختری که اخیراً خودکشی کرده است، لاین واقعاً سردرگم میشود و متوجه می شود پاسخ سوالاتش در The Wired نهفته است. Wired یک دنیای مجازی از شبکه های ارتباطی است که ما اکنون آن را اینترنت می دانیم.

همانطور که لاین اسرار سایبری بیشتری را کشف می کند، در تلاش است تا تفاوت بین دنیای واقعی که در آن زندگی می کند و The Wired را تشخیص دهد. انتخاب های او بر هر دو دنیا تأثیر می گذارد، اما او به آرامی هویت خود را از دست می دهد و فراموش می کند که کیست. Serial Experiments Lain در سال 1998 برنده جایزه برتر جشنواره هنرهای رسانه ای ژاپن شد. این انیمه 13 قسمتی است و یک فصل دارد.

مرتبط: بهترین انیمه های جنایی 


Psycho-Pass

Psycho-Pass از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Psycho-Pass که در فصل پاییز 2012 منتشر شد، یک انیمه اورجینال است که توسط استودیو Production I.G ساخته شده است. داستان انیمه در قرن بیست و دوم در ژاپن اتفاق می افتد. سیستم جدیدی به نام سیستم سیبیل بر شهروندان اعمال می شود که این سیستم میزان تهدیدی که هر فرد برای جامعه دارد را ارزیابی می کند.

داستان آکان تسونموری را دنبال می کند که به عنوان یک شهروند نمونه شناخته می شود. او به نیروی پلیس می پیوندد و سیستم فاسد سیبیل را بررسی می کند. این انیمه 22 قسمت است و سه فصل دارد.

مرتبط » بهترین انیمه های جنایی ؛ تماشای جنایت‌های بی نقص از قاب انیمه 


Akira

Akira از بهترین انیمه های سایبرپانکی

آکیرا که در 16 ژوئیه 1988 منتشر شد، یکی از محبوب ترین و بهترین انیمه های سایبرپانکی است. داستان در سال 1988 در ژاپن پس از انفجاری که شهر توکیو را مختل کرد و منجر به جنگ جهانی سوم شد شروع می شود. علت این انفجار یک پسر جوان با قدرت روانی بوده است. اکنون در سال 2019، توکیو به عنوان نئو توکیو بازسازی شده است، جایی که تروریسم و باند خشونت در اوج است.

شوتارو کاندا گروه موتور سواری معروف به کپسول ها را رهبری می کند. تتسو شیما در این باند است که پس از یک تصادف شروع به رشد توانایی های روانی می کند. آکیرا در سال 1992 برنده جایزه Silver Scream در جشنواره فیلم Imagine واقع در آمستردام شد و در سال 2007 نامزد جایزه بهترین انیمه در جوایز انیمه آمریکایی شد.

مرتبط: بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70، 80 و 90 میلادی


Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

Ghost in the Shell از بهترین انیمه های سایبرپانکی

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex قطعا یکی از بهترین انیمه های سایبرپانکی است. این انیمه که در فصل پاییز 2002 منتشر شد، در آینده ای دور اتفاق می افتد. در این جهان بشریت تکامل یافته است تا پیوند کامل بدن را به ماشین ها انجام دهد. این فناوری در دستان اشتباه و خطرناک است، بنابراین بخش 9 یک واحد پلیس مستقل است که بر جرایم مرتبط با این فناوری تمرکز دارد. انیمه و بخش 9 توسط Motoko Kusanagi رهبری می شود. او وظیفه دارد با “مرد خندان” یک هکر روبرو شود که مسئول جنایات متعدد در ژاپن است و موتوکو باید جلوی او را بگیرد. سریال Ghost in the Shell از دنباله ها، اسپین آف ها و داستان های فرعی تشکیل شده است و 26 قسمت است.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های سایبرپانکی لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های اورجینال که از مانگا اقتباس نشده‌اند!