با معرفی بهترین سریال های مارول در خدمت شما هستیم. از زمانی که مارول فازبندی فیلم هایش و در کل جهان داستانی اش را مشخص کرد، انتظار این را داشتیم که آنها از مدیوم تلویزیون برای ادامه گسترش جهان داستانی خود استفاده کنند. با اینکه این شرکت در عرصه فیلمسازی عملکرد قابل قبولی چه در گیشه و چه در جلب نظر مخاطبان داشته، اما گاهی در مدیوم تلویزیون دچار مشکل بوده است. چه از لحاظ کیفیت هنری و فنی، و چه از لحاظ کارکرد این سریال های اختصاصی در گسترش جهان داستانی فیلم های مارول.

اما نگران نباشید ما در انتخاب بهترین سریال های مارول برای تماشا به شما کمک می کنیم. لیستی که برای شما تهیه کرده ایم بر اساس رتبه بندی راتن تومیتوز تهیه شده است و سریال های مارول را از بدترین تا بهترین رتبه بندی کرده است، با مجله وارونه همراه باشید.

در ادامه تماشا کنید » اولین تریلر The Marvels را تماشا کنید


بهترین سریال های مارول


20. ناانسان‌ها / inhumans

ناانسان‌ها از سریال های مارول

ناانسان‌ها را می‌شود یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های مشترک مارول و شبکه‌ی ای‌بی‌سی قلمداد کرد. سریالی ساخته‌ی اسکات باک که سال 2017 به پخش رسید و از سوی مخاطبین و منتقدین (با نمره‌ی 11 در راتن تومیتوز) یک فاجعه‌ی تمام عیار تلقی شد.

علی‌رغم ایرادات فراوان فنی اثر از صحنه‌پردازی گرفته تا کارگردانی که محیط زندگی قهرمانان را بسیار مصنوعی کرده است، احتمالاً نادیده گرفته شدن پتانسیل‌های موجودات و قهرمانان این سریال را بتوان از دلایل اصلی این شکست دانست.

ناانسان‌ها در مجموعه کمیک‌های خود، موجوداتی جهش‌یافته هستند که غبار ماده‌ی تریژنِ حاصل از آزمایشات کری‌ها بر روی انسان‌های نئاندرتال سبب به وجود آمدن آن‌ها شده است.

شخصیت اصلی این سریال بلک بولت (با بازی انسون مونت)، سردسته‌ی خانواده‌ی سلطنتی ناانسان‌ها و شاه آتیلان است. این شخصیت دارای صدایی با قدرت جادویی است که می‌تواند سرزمین‌ها را با خاک یکسان کند؛ موضوعی که او را وادار به سکوت کرده است.

مرتبط: بهترین والپیپر های دنیای سینمایی مارول برای اندروید و آیفون ؛ دنیایی به بزرگی بینهایت! 


19. آیرون فیست / Iron Fist

 آیرون فیست از سریال های مارول

آیرون فیست، سریال موردانتظار اما نه‌چندان قوی نتفلیکس بود که از ۱۵ مارس ۲۰۱۷ روی سرویس‌ استریم نتفلیکس قرار گرفت. برخلاف پیش‌‌بینی‌ها، موج نقدهای منفی از همان ابتدا بر سریال آیرون فیست هجوم برد، تا جایی که شش اپیزود ابتدایی آن در وبسایت راتن تومیتوز میانگین امتیاز ۱۷ را کسب کرد؛ امتیازی که بسیاری از طرفداران را از دنبال کردن سریال منصرف کرد.

آیرون فیست نیز مانند دیگر سریال‌های مارول در ژانر اکشن ساخته شده است؛ اما این بار به‌واسطه قدرت‌های خاص کرکتر اصلی سریال المان‌های ساب‌ژانر اکشن رزمی نیز به آن اضافه شده است.

داستان سریال از جایی آغاز می‌شود که شخصیت دنی رند، مرد ثروتمندی که تصور می‌شد جانش را در کودکی در سانحه‌ای هوایی از دست داده است، پانزده سال پس از آن اتفاق، به نیویورک بازمی‌گردد تا جایگاه خود را در امپراتوری پدرش پس بگیرد. امپراطوری‌ای که اداره آن را در حال حاضر دوستان دوران کودکی‌اش، وارد میچم و جوی میچم بر عهده دارند. دنی باید هویت خود را برای باز پس‌گیری میراثش به دیگران اثبات کند و این وظیفه سخت دنی رند، ماجراجویی‌های جالبی را در طول سریال رقم می‌زند.

در ادامه بخوانید » 40تا از بهترین سریال‌ های عاشقانه از نگاه IMDb که نباید از دست بدهید! 


18. پاورز / Powers

سریال پاورز از مارول

«قدرت‌ها»، از اولین مجموعه‌های تلویزیونی بود که توسط استودیوی مارول و با شبکه پلی‌استیشن سونی منتشر شد. این سریال نتوانست به موفقیت و شهرت قابل‌توجهی بین مخاطبین و منتقدین دست پیدا کند در بیشتر سایت‌های معتبر، نمرات متوسطی کسب کرد؛ مانند امتیاز ۴۸ در راتن تومیتوز و امتیاز ۵۱ در سایت متاکریتیک.

داستان این سریال در مورد ۲ کارآگاه به نام‌های کریستین واکر (با بازی شارلتو کاپلی) و دینا پیلگریم (با بازی سوزان هیوارد) می‌باشد که بر روی پرونده‌های مربوط به افرادی با قدرت‌های مافوق طبیعی تحقیق می‌کنند تا از انسان‌های عادی در برابر این قدرت‌ها دفاع کنند. ساخت این سریال پس از دو فصل توسط استودیو متوقف شد.

مطلب پیشنهادی: فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده! 


17. تیغه / Blade

سریال تیغه از سریال های مارول

لایواکشن قدیمی استودیو مارول، داستان یک شخصیت نیمه‌انسان و نیمه‌خون‌آشام را روایت می‌کند. پخش این سریال از سال ۲۰۰۶ آغاز شد و توزیع آن بر عهده‌ی استودیو New Line Cinema و برادران وارنر بود، چرا که زمان پخش سریال مربوط به دوران قبل از خریده شدن مارول توسط دیزنی بود.

داستان این سریال که تنها یک فصل دارد بر محور شخصیتی نیمه‌انسان و نیمه‌خون‌آشام و ماجراهای آن می‌گذرد. موسیقی این مجموعه نیز توسط رامین جوادی ساخته شده است.

در ادامه بخوانید » بهترین فیلم‌ های شبیه جان ویک ؛ هیجان تا سقف!


16. پانیشر /  The Punisher

سریال پانیشر از سریال های مارول

دیگر همکاری مشترک استودیوی مارول و نتفلیکس، سریال پانیشر بود که از سال ۲۰۱۷ بر روی نتفلیکس قرار گرفت. پانیشر که به‌نوعی اسپین‌آف سریال موفق دردویل محسوب می‌شد و ادامه‌ای بر آثار سینمایی مارول نیز است، بر اساس کاراکتری با همین نام در کمیک‌های مارول ساخته شد.

شاید بتوان اصلی‌ترین تفاوت پانیشر با باقی آثار مارول را در بی‌پروا بودن آن در نمایش صحنه‌های اکشن و خونریزی‌ها دانست. خشونتی که آثار سینمایی و تلویزیونی مارول همواره به شکلی محافظه‌کارانه و کنترل‌شده به آن پرداخته‌اند را با صراحت بیشتری به تصویر می‌کشد. پانیشر پر است از سکانس‌های مبارزه ملتهب و خونین. ویژگی‌ای که قادر است سریال رو برای بسیاری از بینندگان جذاب‌تر سازد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی، فرانک کسل، پس از مرگ خانواده‌اش آواره می‌شود و در این حین توسط خلافکاران دیگر نیز مورد حمله قرار می‌گیرد، حال او در میان تبهکاران شهرت پیدا کرده است و او را با لقب مجازاتگر می‌شناسند؛ چرا که فرانک کسل سعی دارد با هر روشی که شده جلوی جرم و جنایات را بگیرد و قاتلین خانواده‌اش را به فجیع‌ترین شکل مجازات کند‌. متاسفانه ساخت پانیشر پس از دو فصل متوقف شد.

همچنین بخوانید: ترتیب تماشای فیلم های دنیای سینمایی مارول


15. مدافعان / The Defenders

سریال مدافعان از سریال های مارول

پس از به اوج رسیدن همکاری‌‌های استودیو مارول و نتفلیکس، مینی‌سریال هشت‌قسمتی مدافعان ساخته شد. سریالی که کاراکترهای دیگر سریال‌های موفق گذشته مارول را کنار هم جمع‌ می‌کرد و از این رو می‌توانست موفقیت تجاری بزرگی را برای این دو شرکت به ارمغان بیاورد

در این سریال، چارلی کاکس در نقش مت مورداک (شخصیت اصلی سریال دردویل)، کریستن ریتر در نقش جسیکا جونز (شخصیت اصلی سریال جسیکا جونز)، مایک کولتر در نقش لوک کیج (شخصیت اصلی سریال لوک کیج)، فین جونز در نقش دنی رند (سریال آیرن فیست) و الودی یونگ در نقش الکترا ناچیوس ایفای نقش می‌کنند، بازیگرانی که در سریال‌های قدیمی‌تر مارول با نقش‌ها ظاهر شده بودند.

داستان سریال از جایی شروع می‌شود که این ابرقهرمانان شناخته‌شده‌ی مارول، برای جلوگیری از نابودی یک شهر با یکدیگر متحد می‌شوند. چیزی که شبیهش را در مجموعه سینمایی اونجرز شاهد بودیم. اما برخلاف اونجرز، سریال مدافعان نتوانست از کلیشه‌های ژانر خودش فراتر برود و طبق توصیف منتقدین، بسیار بی‌رمق و بی‌هدف ظاهر شد و نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت برای دو شرکت بزرگ سازنده‌اش موفقیتی به ارمغان بیاورد. با این‌حال، امتیاز 78 در سایت راتن تومیتوز نشان‌دهنده‌ی رضایت نسبی منتقدین از این سریال است.

در ادامه بخوانید » بهترین سریال های ترسناک تاریخ | 50 سریال ترسناک


14. با استعداد / The Gifted

سریال با استعداد ها از سریال های مارول

سریال بااستعداد یا The Gifted، دیگر مجموعه تلویزیونی استودیوی مارول است که بر اساس کمیک‌های ایکس‌من ساخته شد و از سال ۲۰۱۷ آغاز به پخش کرد.

داستان سریال از جایی آغاز می‌یابد که پدر و مادری متوجه می‌شوند فرزندانشان دارای توانایی‌هایی فراطبیعی و جهش‌یافته‌اند، پدر و مادر از دولت فرار می‌کنند و به یک جامعه زیرزمینی مشتکل از افراد جهش‌یافته می‌پیوندند؛ جایی که باید برای زنده ماندن در آن بجنگند.

پخش این سریال پس از دو فصل توسط شبکه فاکس به دلیل ریزش بینندگان متوقف شد. با این وجود احتمال احیای این سریال که روندی به مراتب ساده‌تر از سایر سریال‌های مارول داشت، توسط دیگر شبکه‌های وابسته به دیزنی وجود دارد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های شبکه نتفلیکس Netflix


13. جسیکا جونز / Jessica Jones

 جسیکا جونز  از سریال های مارول

جسیکا جونز، یکی از موفق‌ترین همکاری‌های نتفلیکس و مارول به شمار می‌رود که موفق شد یکی از شخصیت‌های ناشناخته مارول را به شهرتی دست‌نیافتنی برساند. پخش سریال از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و موفق شد واکنش مثبت بینندگان و منتقدین را دریافت کند.

داستان سریال از شخصیتی به نام جسیکا جونز شروع می‌شود، محقق و کارآگاهی معتاد به الکل که از سوی دیگر قدرت‌های فراطبیعی و ابرانسانی نیز دارد و مانند دیگر قهرمانان مارول برای کمک به نیازمندان می‌شتابد. جسیکا که از بیماری‌های روحی روانی رنج می‌برد، همزمان باید با دشمنان خود در طول سریال نیز مبارزه کند.

سریال جسیکا جونز موفق به خلق فضایی تیره و تاریک می‌شود، فضایی که به همراه شخصیت پیچیده و چندلایه‌ی جسیکا جونز، این سریال را به اثری جذاب و متفاوت تبدیل می‌کند.
متاسفانه پس از سه فصل ساخت سریال جسیکا جونز مثل پانیشر متوقف شد.


12. فراری‌ها / Runaways

سریال فراری‌ها از سریال های مارول

فراری‌ها سریالی آمریکایی ساخته‌ی سرویس استریم Hulu بر پایه‌ی کمیکی به همین اسم از مارول کمیکس است. این سریال بیشتر از هرچیز بر روی ارتباط میان شخصیت‌ها و نزدیک شدن آن‌ها به یکدیگر است و داستان تشکیل گروه «فراری‌ها» توسط ۶ نوجوان با ویژگی‌های خاص که از دست والدین خود (اعضای گروه The Pride) فرار می‌کنند را روایت می‌کند. اتفاقاتی که با خود جنگ‌های داخلی و مخفی و سفرهای زمانی را به همراه می‌آورد و بسیار سرگرم‌کننده است.

این سریال که مجموعه کمیک آن توسط برایان کی. وان (نویسنده) و آدریان آلفونا (طراح) در سال ۲۰۰۳ ساخته شده بود، با ورودش به مدیوم تلویزیون توسط هولو با نقدهای بسیار مثبتی همراه شد.

مرتبط: بهترین فیلم های تینیجری نتفلیکس


11. مامور کارتر / Agent Carter

مامور کارتر از سریال های مارول

استودیوی مارول که همواره بر شناخت بیشتر مخاطبین از شخصیت‌های فرعی آثارش توجه ویژه‌ای داشته است، در سال ۲۰۱۵ توزیع سریال «مامور کارتر» را آغاز کرد. سریال بر اساس شخصیت پگی‌ کارتر (با بازی هیلی اتول) روایت می‌شود؛ نامزد و معشوقه‌ی سابق کاپیتان آمریکا. شخصیتی که احتمالاً او را از فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» به یاد دارید.

داستان سریال در سال ۱۹۴۶ می‌گذرد و مربوط به زمان جنگ جهانی دوم است. وقتی که همه فکر می‌کنند استیو راجر (کاپیتان آمریکا) کشته شده است. حالا نامزد سابق او، پگی کارتر، باید برای جلوگیری از دستیابی عده‌ای به سلاح‌های مرگبار به هاوارد استارک (پدر تونی استارک/مرد آهنی) کمک کند.

مامور کارتر به واسطه‌ی پتانسیل بالا و داستان‌گویی جدید خود، توانست امتیاز ۸۶ را در راتن تومیتوز کسب کند و با استقبال منتقدین روبه‌رو شود، اما پخش آن بعد از دو فصل به‌دلیل ریزش آمار بینندگان متوقف شد.

در ادامه بخوانید » سریال 1899 | سناریوی مرموزی که غوغا به پا کرد! 


10. شنل و خنجر / Cloak & Dagger

 Cloak & Dagger از سریال های مارول

مجموعه «شنل و خنجر» در سال ۲۰۱۹ توسط جو پوکاسکی برای شبکه فری‌فورم ساخته شد. این سریال از همان ابتدا با خلق اتمسفر و شخصیت‌پردازی‌های خاص و تاریک خود توانست جایگاه متفاوتی نسبت به دیگر آثار این استودیو پیدا کند. فضا و اتمسفری که بیشتر از آثار مارول، به کمیک‌های دی‌سی شباهت داشت.

سریال، داستان دو نوجوان با نام‌های تندی بویون و تیرون جانسون را روایت می‌کند. نوجوانانی که کم‌کم به یکدیگر علاقه پیدا کرده و متوجه می‌شوند هردویشان دارای قدرت‌های ابرقهرمانی و فراانسانی هستند. کنترل این قدرت‌ها و استفاده از آن‌ها در ادامه برای این دو نوجوان به چالشی بزرگ تبدیل می‌شود.
متاسفانه پخش این سریال نیز پس از دو فصل توسط شبکه فری‌فورم متوقف شد.

مطلب پیشنهادی: چرا موسیقی فیلم های مارول بسیار خسته کننده هستند؟ 


9. لوک کیج / Luke Cage

 Luke Cage از سریال های مارول

لوک کیج یکی دیگر از سریال‌های مارول/نتفلیکس است که فصل اول آن در سال 2016 به پخش رسید. ساخته‌شده توسط چئو کوکر با بازی بازیگرهای مطرحی مانند مایک کولتر و ماهرشالا علی که با همه‌ی کاستی‌های خود، مانند دیگر ساخته‌های نتفلیکس چاه‌طلبی‌های فراوانی در شیوه‌ی روایتش دیده می‌شود.

لوک کیج (با بازی بسیار خوب مایکل کولتر) که با قدرت جاودانگی، هیکل تنومند و پوست ضدگلوله‌اش شناخته می‌شود، در محوریت روایت این سریال قرار دارد. داستان مقدمه‌ی ساده و آرامی دارد اما رفته‌رفته به کلیت منسجم و هیجان‌انگیزتری می‌رسد و شخصیت لوک را به‌عنوان یک ابرقهرمان متمایز به تصویر می‌کشد.

در ادامه بخوانید » بهترین فیلم ها درباره زنان | بهترین فیلم های فمینیستی

در مجموع لوک کیج خطوط داستانی جذاب، ابرقهرمانی خاص و دوست‌داشتنی، سکانس‌های اکشن باکیفیت و روند قابل قبولی دارد و می‌تواند در دسته‌ی آثار موفق مارول قرار بگیرد و نمره‌ی بالای 87 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کند.


8. موداک / MODOK

MODOK از سریال های مارول

شاید بتوان MODOK را بهترین سریال مارول در سال ۲۰۲۱ دانست. استفاده از تکنیک استاپ‌موشن، نوع خاص طراحی کرکترها و کمدی خاص و خلاقانه‌ی موداک، این سریال را از دیگر آثار مارول در سال‌های اخیر متفاوت می‌سازد.

سریال داستان ابرشروری به نام موداک (از شخصیت‌های مشهور کمیک‌های مارول) را روایت می‌کند که پس از سال‌ها تلاش برای نابودی جهان و شکست دادن با ابرقهرمانان، اکنون از گروه A.I.M کنار گذاشته شده است. موداک پس از این شکست بزرگ، در حالی که با بحران‌های فراوانی در زندگی شخصی خود روبرو گشته است، سعی دارد تا بار دیگر کنترل دنیا را به دست گرفته و به موفقیت برسد.

این سریال توسط استودیوهای مارول و Hulu ساخته شد و برای گویندگی آن نیز تیمی از کمدین‌های مشهور آمریکا گرد هم آمدند. سرانجام، طبق‌ انتظارات موداک توانست سریعاً توجه منتقدین را به خود جلب و امتیاز ۸۸ را در راتن تومیتوز کسب کند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های ابرقهرمانی که باید حتما آنها را ببینید!


7. فالکون و سرباز زمستان / The Falcon and The Winter Soldier

 فالکون و سرباز زمستان از بهترین سریال های مارول

مینی‌سریال «فالکون و سرباز زمستان» در سال ۲۰۲۱ توسط مالکوم اسپلمن برای دیزنی‌پلاس ساخته شد و یکی از بهترین سریال های مارول محسوب میشود.
داستان سریال مربوط به اتفاقات پس از فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: پایان بازی» است و بر محوریت شخصیت‌های باکی بارنز (سرباز زمستان) و سم ویلسون (فالکون) ساخته شده است؛ قهرمانانی که هر دو قبلاً در آثار سینمایی مارول شهرت پیدا کرده بودند. این سریال بخشی از فاز چهارم استودیوی مارول محسوب می‌شود.

در ادامه بخوانید » بهترین فیلم های نازنین بنیادی ؛ بازیگر ایرانی مشهور هالیوود 

فالکون و سرباز زمستان موفق شد در اولین قسمت خود، رکورد پربازدیدترین اپیزود در بین تمامی سریال‌های دیزنی‌پلاس را بشکند. همچنین با اقبال منتقدین نیز رو‌به‌رو شد؛ به‌طوری که توانست امتیاز ۹۰ را در سایت راتن تومیتوز کسب کند.
این مینی‌سریال بعد از پخش ۶ اپیزود یک ساعتی به پایان رسید.


6. لژیون / Legion

لژیون از سریال های مارول

در میان آثار تلویزیونی سخت می‌شود اقتباسی از مارول کامیکس پیدا کرد که مانند «لژیون»، بینندگانش را به دنیای ذهنی و جنون‌آمیز خودش برده و رفته رفته همه‌ی پیش‌فرض‌های او را بر هم بزند. نوآ هاولی که پیش از این هم با نویسندگی سریال فارگو توانایی‌های خود را اثبات کرده بود، با ساخت سریال سه فصلی لژیون برای شبکه‌ی اف‌ایکس (FX)، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از مؤلفان این روزهای تلویزیون تثبیت کرد.

با این‌که سریال فصل اولی به مراتب ساده‌تر دارد، از همان ابتدا چالش خود برای بر هم زدن مرز بین هیروها و آنتی‌هیروها، خیال و واقعیت و جهان ابرقهرمانی و امر واقع را آغاز می‌کند و جهان خودش را از پایه می‌سازد. موضوعی که در کنار بازی بسیار خوب دن استیونز و آبری پلازا، موسیقی متن متناسب و شخصیت‌پردازی‌های پیچیده سریالی سراسر هیجان و جذابیت را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

شخصیت اصلی این سریال دیوید هالر (دن استیونز) است که به علت جهش‌یافتگی در کودکی، دچار اسکیزوفرنی می‌شود و ویژگی‌های ابرقهرمانانه پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های چادویک بوزمن (بلک پانتر)که نباید تماشای آنها را از دست بدهید! 


5. وانداویژن / WandaVision

وانداویژن از بهترین سریال های مارول

از دیگر همکاری‌های مارول با سرویس استریم دیزنی پلاس سریال وانداویژن است که در آن الیزابت اولسن (در نقش اسکارلت ویچ) و پل بتانی (در نقش ویژن) به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال هم مانند دیگر اثر تولیدی دیزنی پلاس، لوکی، داستانش که مرتبط با دنیای سینمایی مارول است کمی بعد از پایان داستان «انتقام‌جویان: پایان بازی» آغاز می‌گردد.

ادای دین این سریال در قسمت‌های ابتدایی به سیتکام‌ها و کمدی‌های کلاسیک آمریکا از نقاط قوت و تازه‌ی این مجموعه است. اما این پایان کار نیست و در ادامه، این رویکرد کمدی به لحنی جدی و جهانی تاریک پیوند می‌خورد.

این سریال که توسط جک شفر ساخته شده است، به شخصیت‌های خود این فرصت را می‌دهد تا ابعاد مخفی خود را نشان دهند. موضوعی که لایه‌های مختلف و پیچیده‌ای به آرمان‌شهر سریال می‌بخشد و آن را از یک اثر صرفاً مفرح فراتر می‌برد. واندویژن یکی از بهترین سریال های مارول است.

همچنین بخوانید: چرا کاپیتان آمریکا نتوانست چکش ثور را در Avengers 2 بلند کند؟ 


4. پروژه قهرمان مارول / Marvel’s Hero Project

پروژه قهرمان مارول

«پروژه قهرمان» مستندی پخش‌شده از سرویس استریم جدید دیزنی (Disney +) در سال 2019 است که نگاهی واقع‌گرایانه و دورتر از سایر مجموعه‌های مارول دارد. این سریال، تاثیر مثبت گروهی از قهرمانان زندگی واقعی و تاثیر بالای آنها بر کودکان را به تصویر می‌کشد. افرادی که ابرقهرمانان واقعی زندگی ما هستند و مارول با رفتن سراغ این پروژه از آن‌ها تقدیر می‌کند.

در زندگی، پوشیدن ماسکی آهنی یا گاز گرفته شدن توسط یک عنکبوت امکان‌پذیر نیست، اما گاهی اوقات آدمی وجود دارد که می‌تواند از غریزه‌های خود برای پیدا کردن راه حلی خلاقانه برای مشکلات جامعه‌اش استفاده کند.
در ادامه بخوانید » بهترین فیلم های خون آشامی تمام دوران | ترس و هیجان با طعم خون 

نکته‌ی جالب توجه در مورد این قهرمان‌ها این است که مارول برای همه‌ی آن‌هایی که در این سریال حضور پیدا کرده‌اند، کمیک خاص خود را خلق کرده است. همه‌ی این‌ها این سریال را به کاری جاه‌طلبانه تبدیل می‌کند، حتی اگر نمرات متوسطی را توسط منتقدین و مخاطبین به دست آورده باشد.


3. لوکی / Loki

 لوکی از بهترین سریال های مارول

سومین پروژه‌ی دیزنی پلاس برای محوریت قرار دادن شخصیت‌های فرعی دنیای سینمایی مارول، بعد از فالکون و سرباز زمستان و وانداویژن، بالاخره فرصت را به خدای شرارت می‌دهد تا با بازی بی‌نظیر تام هیدلستون ابرقهرمانی جذاب را به مجموعه سریال‌های مارول اضافه کند. سریالی شش قسمتی که یکی از بهترین سریال های مارول است و داستانش را درست از جایی که «انتقام‌جویان: پایان بازی» به پایان می‌رسد از سر می‌گیرد.

سریال لوکی در نوع خود غیرقابل پیش‌بینی و سرگرم‌کننده است، اما به‌ سراغ ایده‌های آشنایی می‌رود؛ از سفر در زمان گرفته تا جهان‌های موازی و روایتی آشنا. با این وجود، این سریال از شخصیت‌پردازی‌های خوبی نیز برخوردار است و شیمی میان هیدلستون و اوون ویلسون از نقاط قوت این سریال محبوب است.
این سریال موفق شد امتیاز 92 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کند.

در ادامه بخوانید: بعد از سریال لوکی چی ببینیم؟ 


2. دردویل / Daredevil

 دردویل از بهترین سریال های مارول

بی‌باک یا دردویل، از محبوب‌ترین آثار تلویزیونی مارول است که در سال 2015 توسط نتفلیکس پخش شد؛ این سریال به همراه سریال‌های دیگری مانند جسیکا جونز، آیرون فیست و لوک کیج، شروعی برای این شبکه بودند تا در نهایت آن‌ها را به سریال مدافعان برسانند.

شخصیت اصلی این سریال مت مورداک (با بازی چارلی کاکس)، وکیلی است که در نوجوانی به علت قرار گرفتن در معرض تشعشعات رادیواکتیوی بینایی خود را از دست داده است؛ اتفاقی که با تقویت دیگر حواسش، به او خصوصیات یک ابرقهرمان را می‌دهد تا زندگی‌اش را به دو بخش تبدیل کند: روزها وکیلی در حال مبارزه و شب‌ها قهرمانی که باید از خیابان‌ها محافظت کند.

این سریال به واسطه‌ی بازی فوق‌العاده‌ی چارلی کاکس و فضای تاریک و جدی خود، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. موضوعی که باعث شد تا پس از لغو این سریال توسط نتفلیکس در پاسخ به سرویس استریم دیزنی پلاس، انتقادهای فراوانی به سوی این شبکه روانه شود و بسیاری را خواستار احیای آن کند.

سکانس‌های اکشن کم‌نظیر این سریال به همراه شخصیتی دورتر از سایر سریال‌های ابرقهرمانی و پرداختن به خیابان‌ها، به جای جهان‌های موازی و شرورانی از سیارات دیگر، باعث شده تا بار دیگر پس از شکست فیلم سینمایی دردویل در سال 2003، این شخصیت پرطرفدار محبوبیت خود را به دست آورد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دلیل برای این‌ که فرنچایز Mission Impossible بهترین فرانچایز تاریخ است! 


1. مأموران شیلد / Agents of S.H.I.E.L.D

مأموران شیلد از بهترین سریال های مارول

مأموران شیلد، سریالی پخش‌شده از شبکه‌ی ای‌بی‌سی بر پایه‌ی کمیک‌های مارول، در ژانر اکشن و ماجراجویی است که به سازمان جاسوسی شیلد می‌پردازد و بر محوریت یکی از مامورین آن، فیل کولسن، قرار گرفته است.

این سریال که ساخت آن به عهده‌ی جاس ویدون بوده است، به دلیل روابط پیچیده و متعدد میان قهرمانان، حضور یافتن یکی از درخشان‌ترین ویلن‌های تلویزیون تا به امروز (رهبر هایدرا)، خلق لحظات کمدی و اکشن باکیفیت و نزدیک‌تر بودن شخصیت‌ها به آدم‌های واقعی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.
در این سریال هفت فصلی که تابستان سال گذشته به پایان رسید، کلارک گرگ (در نقش فیل کولسن)، مینگ نا، کلویی بنت و هنری سیمونز ایفای نقش کرده‌اند. ماموران شیلد در بین بهترین سریال های مارول بیشترین امتیاز را دارد.

این سریال در فصل‌های مختلف خود داستان ماموریت‌های سازمان شیلد، ناانسان‌ها، مبارزات با هایدرا، روح سوار، اندرویدها، سفر به آینده و گذشته، جهان‌های موازی، دنیای مجازی و اتفاقات آخرالزمانی را دنبال می‌کند.

با این‌که «مأمورین شیلد» با توئیست‌های خود (خصوصاً در پایان فصل یک) به کاپیتان آمریکا نزدیک می‌شود، اما رفته رفته ارتباطش را با دنیای سینمایی مارول کم کرده و در هر فصل علاوه بر بیشتر شدن کیفیت و جذابیت، داستان جدیدتری را نیز روایت می‌کند.

امیدواریم که از معرفی بهترین سریال های مارول لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: Avengers: infinity war ؛ من باب یک پشت صحنه!!!