مصرف ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به کرونا !بسیاری از افراد سعی می کنند سیستم ایمنی بدن را برای محافظت در برابر ویروس کرونا (COVID-19) تقویت کنند.یکی از روش هاس تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف ویتامین C است.اما آیا این روش صحیح ومفید است؟

مصرف ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و در ایران بسیاری از مردم سعی دارند که با استفاده از ویتامین ها و مکمل ها سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.ویتامین های C و D در سطر این ویتامین ها هستند. پروفسور دکتر موتلو دمیرای  متخصص داخلی و آنکولوژی پزشکی بیان می کند :تا زمانیکه یک سیستم زندگی سالم وجود داشته باشد ، نیاز به مصرف مکمل ها و ویتامین ها نیست ، همچنین وی در ادامه بیان کرد :فکر نمی کنم که مصرف ویتامین C در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مفید باشد.درمان ویتامین C درمانی است که پزشکان در بیمارستان تصمیم می گیرند و آن را اعمال می کنند.یک خواب خوب ، استراحت و یک رژیم غذایی سالم برای این کار کافی است. در مورد مصرف ویتامین D نیز می توانیم بگوییم ، مصرف این ویتامین در دوزهای پایین مفید است.


همچنین بخوانید:


استفاده از ویتامین C با دوز بالا برای درمان کرونا

وی با بیان اینکه ویتامین C با دوز بالا در درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان استفاده می شود، گفت: “ویتامین C یک درمان دارویی جدی است.و چیزی نیست که شما به خودی خود تصمیم به مصرف آن بگیرید.درمان ویتامین C درمانی نیست که از داروخانه ها حاصل شود.درمان ویتامین C درمانی است که پزشکان تصمیم می گیرند و در بیمارستان ها اعمال می کنند.

از ویتامین C با دوز بالا در درمان ویروس کرونا استفاده می شود.با این حال ، متخصصان بیماری های عفونی و کمیته علمی می توانند تصمیم بگیرند که بیماران چگونه از آن  استفاده  کنند.وی با بیان اینکه ویتامین C با دوز بالا در درمان ویروس کرونا به ویژه در موارد شدید ویروس مفید است ، بیان کرد:

ویتامین C در چه مواد غذایی یافت می شود؟

مصرف ویتامین C برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

در انواع سبزیجات ویتامین C وجود دارد.ما یک کشور دارای مرکبات هستیم و همه مرکبات حاوی ویتامین C هستند.بنابراین دیگر نیاز به مصرف اضافی مکمل های ویتامین C نیست.در جغرافیایی مانند کشور ما کمبودی وجود ندارد.مصرف ویتامین C هیچ خطری برای شما ایجاد نمی کند ، مقدار بسیار کمی جذب می شود و مقدار زیادی از آن در ادرار دفع می شود.نیازی به استفاده از مکمل های دیگر بیش از حد نیست. یک خواب خوب ، استراحت و یک رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کافی است. 

روزانه نیاز شما به ویتامین C شما چقدر است؟

نیاز روزانه ما به ویتامین ث 200 میلی گرم است ، که می توان ازمیوه جات و غذاها آن را دریافت کرد و نیازی به مصرف بیش از حد آن نیست.