در پی همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مردم جهان به سرویس‌های مختلف که عمدتا آنلاین اینترنتی بودند، پی‌آوردند و از این رو اکثریت افراد از اینترنت استفاده می‎کردند و این موجب کند شدن سرعت وای‎فای بسیاری از کاربران شده بود. اصولا زمانیکه شما در قرنطینه هستید و تنها راهتان استفاده از اینترنت برای تماشای نتفلیکس است و اینترنت کند می‌شود، بسیار عصبانی می‌شوید. در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه‌ی افزایش سرعت وای‌فای آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: وای فای دایرکت چیست؟ با آن آشنا شوید!


افزایش سرعت وای‌فای

نحوه‌ی افزایش سرعت وای‌فای

قدم اول

روش های عیب‎یابی را طبق معمول اجرا کنید.

فکر می‎کنید وای‎فای شما کند شده است و این کندی از طرف سرویس دهنده است؟ پیش از اینکه به این نتیجه‌گیری برسید، روش‌های معمول برای عیب‎یابی وای‌فای را بررسی کنید. پیشنهاد می‌‎شود نکات زیر را بررسی کنید:

  • موقعیت مودم را مورد بررسی قرار دهید. اصولا برای آنتن دهی بهتر، مودم باید در مرکز خانه باشد.
  • مطمئن شوید امنیت شبکه‌تان تضمین شده است و کسی به وای‎فای شما نفوذ نکرده است.
  • از حجم باقیمانده سرویس اینترنت خود مطلع شوید. برخی از سرویس دهندگان زمانیکه حجم اینترنت شما به پایان می‎رسد، سرعت را به حداقل ممکن می‌‎رسانند.
  • مطمئن شوید خانه‎تان مورد هدف پارازیت‌های ماهواره‌ای و امواج الکترومغناطیسی نیست، در صورت اینکه خانه شما در هدف این امواج قرار دارد، راه‌حلی جز تغییر سرویس دهنده اینترنت نیست.

اگر پس از بررسی نکات بالا و رفع عیوب، باز هم مشکل پا برجا بود، در ادامه با قدم دوم همراه ما باشید!


بیشتر بخوانید: اینترنت 5G در ایران راه‌ اندازی شد ؛ انتظارها به پایان رسید!


قدم دوم

سلامت اینترنت را مورد بررسی قرار دهید.

سلامت اینترنت یکی از موضوعات مهمی است که صدمه دیدن آن موجب کند شدن سرعت وای‎فای می‎شود. برای اندازه گیری سلامت اینترنت خانه، محل کار و یا مدرسه‌تان می‎توانید از سرویس دهنده خود به صورت آنلاین و یا دیگر سایت‌ها درخواست کنید. در ادامه لیست چندین سایت ارائه‌دهنده سرویس بررسی سلامت اینترنت را مشاهده خواهید کرد.

سرعت وای‎فای

بررسی سرعت و سلامت اینترنت به شما کمک می‎کند، متوجه شوید سرعت اینترنت مصرفی شما با سرعت خریداری شده تان برابر است یا خیر. در صورت عدم تطابق می‎بایست به سرویس‌دهنده خود مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: خطرات VPN یا فیلترشکن ؛ رایگان اما خطرناک!


قدم سوم

از فیلترشکن استفاده کنید.

اگر راه‌های قبلی برایتان کارساز نبود، بدانید داشتن یک VPN ممکن است چاره کار باشد. VPN با تغییر IP شما، آدرس اینترنتی شما را از محدودیت خارج می‌کنند و اجازه تاثیر محدودیت را به شما نمی‎دهند.

در لیست زیر چند تا از برترین فیلترشکن ها معرفی شده است.

  • Vpnify
  • Fast Vpn
  • Psiphon

پنتاگون : یوفوها سفینه های ساخته شده روی کره زمین نیستند!

اگر VPN هم برایتان کارساز نبود، احتمالا محدودیت‌ها، غیرقابل حل هستند.


بیشتر بخوانید: سرعت اینترنت 5g واقعا چقدر است؟


قدم چهارم

سرعت اینترنت با فیلترشکن و بدون فیلترشکن را مقایسه کنید.

حال سرعت اینترنت خود را با استفاده از وبسایت‌های معرفی‌شده جهت بررسی سلامت اینترنت، بررسی کنید. سپس این کار را با فیلترشکن فعال انجام دهید. اصولا روشن بودن هر فیلترشکن می‌‎بایست کمی از سرعت اینترنت وای‌فای شما بکاهد، اگر چنین نبود، بدانید سرویس‌دهنده شما محدودیت‌هایی برایتان ایجاد نموده است.

قدم آخر

سرویس دهنده خود را عوض کنید.

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که اینترنت شما مشکل دارد و نمی‎‌توانید آنرا درست کنید و محدودیت‌های سرویس دهنده پابرجاست، شاید نتوانید راه‌حلی برای آن بیابید. بسیاری از شهروندان آمریکا نیز چنین مشکلاتی دارند و در مناطق انحصاری ISP زندگی می‌کنند و نمی‎‌توانند سرعت اینترنت خوبی داشته باشند و ارائه دهنده‌های خوبی ندارند. اما در اینجا پیشنهاد می‌کنیم، سعی کنید بهترین ارائه دهنده منطقه خود را بیابید و هرگاه اینترنت شما کند شد، با بررسی VPN به مشکل پی ببرید.

در ادامه بخوانید:

معرفی ساندبار وای فای ۴.۱ کاناله ال_جی LG Sh7B

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید!