در این قسمت از سریال کرگدن پرده از رازهای زیادی برداشته میشه. با ما در نقد و بررسی قسمت هفتم سریال کرگدن همراه باشید.

بررسی تمامی قسمت های سریال کرگدن از اینجا » نقد و بررسی سریال کرگردن 


نقد و بررسی قسمت هفتم سریال کرگدن

از ابتدای این قسمت از سریال کرگدن وارد دهکده میشیم. جایی که گیسو و دانیال وارد یه شرط بندی شدن تا بتونن سهیل رو پیدا کنن.

قبل از پرداختن به داستان سریال، می خوام به بازی خوب بازیگران این سریال اشاره کنم. بازیگران جوونی که به نسبت بازیگران پر تجربه تر در سریال های پخش خانگی یه سر و گردن بهتر عمل می کنن.
“پانیمال شومون” در نقش دانیال، که به شخصه از ابتدای سریال حس خوبی بهش نداشتم، اونقدر قوی و باور پذیر عمل کرده که الان لحظه به لحظه از حضورش در سریال لذت میبرم.

در ادامه بخوانید »

این سریال نه تنها در بازیگری بلکه در روند داستانی و جزئیات زیادی از سریال های در حال پخش نمایش خانگی بهتر عمل کرده. حتی دقت در فیلم برداری، که اگر بگم در شبکه ی نمایش خانگی بهش توجه نمیشه، جمله ی غلطی رو به کار بردم، چون رسما هیچ توجهی بهش نمیشه.
اما خوب سریال کرگدن حداقل سعی کرده به همچین نکاتی دقت کنه و همین تلاش در جایی که هیچ کس برای بهتر شدن تلاش نمی کنه بزرگ ترین نقطه قوته.

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال کرگدن

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال کرگدن

در این قسمت سکانس هایی که موقع بازی بیلیارد دانیال گرفته شد به طور واضح گویای تلاش این سریال برای بالا بردن کیفیت کاره. از ابتدای این قسمت بعد از برد دانیال و رد و بدل شدن نگاه بین افشین و کیانا می تونیم متوجه بشیم که همه چیز برای این دو نفر برنامه ریزی شده است.

حتی قبل از این در انتهای اپیزود افشین، نوید و کیانا رو در یک قاب ببینیم و مطمئن شیم که نوید زنده است.
حتی قبل از این که افشین از رها و زرنگیش حرفی بزنه، با دستشویی رفتن رها، زمانی که جای نوید لو رفت، فهمیدیم که اون مطمئنا با نوید همدسته و فراریش داده.
هر چند قبل از اون هم شواهد بزرگی برای این همدستی وجود داشت و الان فقط مطمئن شدیم.

و این یعنی موفقیت نویسنده. قطعات درهم پازل، که حتی حالا هم با کنار هم گذاشتنشون نمی تونیم مستقیم به جواب برسیم و همون طور که قبلا گفتم با سریالی طرفیم که جواب سوال هاش از آسمون نمیاد، بلکه می تونی دقیق تر نگاه کنی و بگردی و به جواب برسی و این همون برگ برنده ی این سریال نسبت به سریال های دیگه است.

اما “کوروش کوروشی” که تا این قسمت بارها دیدیمش، ولی برامون شخصیتی نامعلوم داشت و در این اپیزود فهمیدیم با نقشه ی قبلی وارد زندگی گیسو شده، اما با چیزی که در ابتدای سریال دیدیم نقش بزرگ تری رو در داستان گیسو ایفا می کنه.

نقد و بررسی قسمت هفتم سریال کرگدن

وارد زندگی نازنین شدیم و فشاری که به خاطر بدهی رو دوششه ولی سعی می کنه که آدم درستی بمونه رو دیدیم.
شاید یکی از برگ های برنده ی این سریال بازی بازیگران فرعیش باشه، که شاید عالی نباشن ولی باورشون می کنی. “ستاره پسیانی” و “نوید آقا کریمی” در این قسمت بی نهایت خوب عمل کردن.

نکته ی دیگه ای که دوست دارم در انتهای نقد این اپیزود بهش بپردازم، تیتراژ ابتدایی این سریاله که شاید چون در چند قسمت ابتدایی این سریال اونقدر باهاش آشنا نبودم، برام جذابیتی نداشت. ولی حالا بعد از گذشت چند قسمت و قرار گرفتن تکه های به هم ریخته ی این پازل و دیدن شخصیت ها و جمله هایی که مدام در ابتدای هر قسمت برامون تکرارش می کنن برام بی نهایت جذاب شده.

دقیقا شبیه ساختار فیلم و به عقب برگشتن هاش تو هر قسمت تیکه های بیشتری از این تیتراژ رو میشناسیم و سعی می کنیم نکته های بیشتری رو توش پیدا کنیم. به نظرم این تیتراژ هوشمندانه ترین کار ممکن بود که ساختار تکه تکه ی فیلم رو درش حفظ کرد.
به نظرم این سریال بر خلاف توجهی که بهش شده، موفق ترین سریال در حال پخش شبکه ی خانگی این روزهاست و کاش این روند صعودی خودش رو همچنان حفظ کنه. شما هم نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » نقد و بررسی قسمت هشتم سریال کرگدن ; تعقیبی بدون رعایت فاصله