این روزها همه جا صحبت از سریال بازی مرکب است و شاید بعضی ها هم از صحبت درباره آن و دیدن عکس ها و ویدیوهای مربوط به آنها خسته شده باشند. اما نکات جالب سریال بازی مرکب کم نیستند و در ادامه ما به چند مورد از آنها می پردازیمریال با مجله وارونه همراه باشید.

رمز و رازهای سریال اسکوید گیم

مرتبط: فصل دوم سریال squid game ؛ هرآنچه در این مورد می دانیم! 

1- رابطه اعداد

اگر سریال را با دقت تماشا کرده باشید، متوجه رابطه ای بین اعداد مختلف شده اید. مبلغ پولی که به برنده تعلق میگرفت، 45.600 بیلیون وون بود. تعداد شرکت کننده ها نیز دقیقا 456 نفر بود. پس اگر صفرهای عدد اول را حذف کنیم، به عدد 456 میرسیم.

2- رابطه بازی ها و خشونت

در مجموع شش بازی در سریال وجود دارد. پنج تای آنها بازی های سنتی هستند و یکی از آنها هم که پل شیشه ای است، در بخش تئوری های سریال بازی مرکب توضیح دادیم. همانطور که میدانید این پنج بازی در واقع بازی های کودکانه هستند و سریال بازی مرکب از آنها تناقض وحشتناکی درست میکند.

456 انسان در حالی با لیزر کشته میشوند که در حال انجام یکی از ساده ترین و بچگانه ترین و شادترین بازی های دنیا هستند. اما همزمان ذات این بازی در تناقض کامل با جنازه هایی است که به خاطر باختن در این بازی روی زمین افتاده اند. حالا یک موسیقی شاد هم روی پس زمینه منتشر کنید تا همه چیز وحشتناک تر شود. سریال بازی مرکب دقیقا چنین کاری میکند.

مرتبط: حواشی سریال بازی مرکب ؛ کره‌ای ها خوشحال نیستند! 

3- لباس های نگهبانان

لباس های نگهبانان از نکات جالب سریال بازی مرکب

همانطور که میدانید لباس های نگهبانان یا کنترل کنندگان بازی به شکل عجیبی طراحی شده است. از طراحی یکدست آن تا دو لایه ماسک که یکی دهان را میپوشاند و دیگری تمام صورت نگهبان را میپوشاند. همچنین روی ماسک های سیاه آنها سه علامت تعبیه شده است: دایره و مثلث و مربع. این اشکال، در مشهورترین مثال ممکن، به طراحی کنترلرهای کمپانی سونی و کنسول “پلی استیشن” برمیگردد. دایره و مثلث و دایره و ضربدر یکی از مشهورترین علائم دنیای بازی ها است!

4- سلسله مراتب

سلسله مراتب از نکات جالب سریال بازی مرکب

پست ترین و نازل ترین مرتبه مربوط به بازیکنان میشود. همان 456 نفری که تنها اختیاری که به آنها داده شده، امکان کسب رای حداکثری برای انصراف از بازی است. دومین مرتبه، به نگهبانانی مربوط میشود که علامت دایره دارند. آنها هیچ دستوری نمیتوانند بدهند و فقط مسئول اجرای دستورات هستند. در ضمن نمیتوانند بدون اجازه مافوق صحبت کنند.

مرتبه سوم، نگهبانان با علامت مثلث است. این افراد، نگهبانان دایره ای را رهبری میکنند و به عنوان مسئول شناخته میشوند. مرتبه چهارم مربوط به نگهبانان با علامت مربع است. آنها کسی را نمیکشند و فقط دو گروه دیگر نگهبانان را رهبری میکنند. همچنین آنها دستورات خود را مستقیما از “فرانت من” دریافت میکنند و اگر مشکلی در بازی پیش آمد، اولین افراد برای حل مشکل آنها هستند. همچنین وظیفه شرح قوانین و صحبت با افراد شرکت کننده با آنها است.

مرتبط: چرا سریال squid game تبدیل به یک موفقیت جهانی شد؟ 

مرتبه بعدی همان “فرانت من” ها هستند که مسئول اصلی اجرای بازی هستند و فقط از اعضای ویژه و رییس بازی دستور میگیرند. همچنین آنها مسئولیت کامل و اختیار کامل برای اجرای بازی ها را دارند. رییس بازی، که ماسک متفاوت و از جنس طلایی دارد، کسی است که مالک و اجرا کننده بازی در آن منطقه و یا کشور است. اعضای ویژه در مرتبه بعدی قرار دارند در صورتی که قبول کنیم آنها میتوانند به رییس بازی دستور دهند که چنین چیزی در سریال مشاهده نشده است. بنابراین اعضای ویژه صرفا افراد ثروتمندی هستند که در ایجاد بازی ها سهیم اند.

5- رابطه مثلث، مربع و دایره

نکات جالب سریال بازی مرکب

اگر به سلسله مراتب نگهبانان توجه کنید، میبینید که ابتدا مربع و سپس مثلث و در آخر دایره، در قدرت قرار دارند. از آنجایی که دایره هیچ “گوش” و زاویه ای ندارد، در رتبه آخر قرار میگیرد. مثلث با سه گوش در رتبه دوم و مربع با چهار گوش و زاویه هندسی، در رتبه اول قرار دارد.

6- عروسک بازی اول، واقعی است

اگرچه همه ما تصور میکردیم عروسک بازی اول در واقعیت وجود ندارد، اما این عروسک در موزه ای واقع در شهر چینچئون نگهداری میشود.

7- همه بازی ها، از همان ابتدا مشخص بود!

نقاشی های روی دیوار از نکات جالب سریال بازی مرکب

سالنی که بازیکنان در آن استراحت میکردند یادتان است؟ خب دیوار آن سالن حاوی نقاشی هایی بود که عینا بازی های بعدی را افشا میکردند. اگرچه در قسمت های اول حضور تخت خواب ها مانع از وضوع آنها شده بود اما افرادی که در این سالن بودند با کمی دقت میتوانستند به عنوان برنده از بازی خارج شوند.

8- معنی اسم ایل-نام

شماره روی پیراهن ایل نام “001” است. همچنین در لیست بازیکنان شرکت کننده نیست. لیزر کشنده بازی روی چهره او قفل نمیکند. اما کمتر کسی به نام او توجه کرده است. کاراکتر کره ای “일” که به لاتین “IL” و به فارسی “ایل” خوانده و نوشته میشود به معنی “روز”، “کار”، “اولین” است. همچنین کاراکتر دیگر، “남자” است که به لاتین “Nam”، و به فارسی “نام” است. معنی این کاراکتر میتواند “پسر(Boy)” و یا “مرد(Man)” باشد. بنابراین برگردان انگلیسی آن “First Man” و برگردان فارسی “ایل-نام”، “نخستین مرد” یا “مرد اول” است. این ترجمه به خوبی از جایگاه نخست ایل نام در بازی پرده برمیدارد.

امیدواریم که از شرح نکات جالب سریال بازی مرکب لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: فیلم و سریال های شبیه بازی مرکب (Squid Game)