چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟ یکی از اتفاقات جنجالی سریال ارباب حلقه‌ها این است که وقتی بیلبو حلقه را رها و از دست خود درمی‌آورد، خیلی زود پیر می‌شد، اما وقتی گالوم این کار را می‌کرد، پیر نمی‌شد. آیا این یک خطای تداوم تالکین است یا چیز دیگر؟

شما می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال ارباب حلقه ها بررسی تمام قسمت های این سریال را مطالعه کنید.

چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟

پوستری در Quora منتشر شد که تاثیرات حلقه برای کسی که حلقه را به دست خود می‌اندازد، بیان کرد. که یکی از آنها این است که پس از درآوردن حلقه روند پیر شدن به سرعت انجام می‌شود؟ اما به نظر می‌رسد سرعت روند پیر شدن در بیلبو و گالوم متفاوت است.

گالوم برای چندین دهه از حلقه محروم بود، در حالی که به شدت خواهان آن بود و هیچ اثری از پیری در چهره او مشاهده نمی‌شد. در ظاهر، به نظر می‌رسد که این تفاوت در روند پیر شدن، یک سوتی بزرگ فیلم ارباب حلقه‌ها است. از آنجایی که این فیلم اقتباسی از کتاب جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) می‌باشد، اکنون برای پیدا کردن پاسخ این سوال، هواداران به این کتاب رو آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های برگرفته از کتاب که از تماشای آنها لذت خواهید برد! 

چرا گالوم بدون حلقه، تغییر نمی‌کرد؟

چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟

گالوم بیش از ۵۰۰ سال حلقه را در اختیار داشت تا اینکه در وقایعی که در مینی سریال سه قسمتی هابیت (The Hobbit) اتفاق افتاد، بیلبو بگینز با دوز و کلک حلقه را از گالوم می‌رباید. همانطور که گالادریل در جریان صداگذاری افتتاحیه فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، توضیح داد که حلقه به او عمر طولانی و غیرطبیعی داده است‌. در سیلماریلیون، تالکین این روند را به عنوان تغییر مکان از سرزمین زندگان به قلمرو سایه‌ها، یعنی سائورون بیان کرد، که این اتفاق برای هر کسی که این حلقه را به دست کند، می‌افتد.

حلقه در حالت عادی کندتر عمل می‌کند و سالها یا حتی دهه ها طول می کشد تا کاری را که تیغه در عرض چند ساعت انجام می‌دهد را انجام دهد. وضعیت گالوم به عنوان یک موجود شبیه به هابیت، دلیل کلیدی دیگری برای طولانی شدن عمر او می‌باشد. زیرا تحت تأثیر حلقه، یک انسان ممکن است به سرعت از بین برود، اما این روند برای یک هابیت به میزان قابل توجهی زمان می برد.

مرتبط: فیلم‎‌ های شبیه هری پاتر که پاترهدها نباید آنها را از دست بدهند! 

چرا بیلبو بدون حلقه به سرعت پیر می شود؟

چرا برخلاف بیلبو، گالوم بدون حلقه پیر نشد؟

حلقه بر بیلبو هم تاثیر زیادی دارد، اما یک تاثیر متفاوت. در مقایسه با گالوم، بیلبو حلقه را فقط برای مدت کوتاهی در اختیار دارد و مسلما زمان او برای کار کردن بر روی اراده‌ی خود نیز کم است. علاوه بر این، بیلبو بسیار اصول‌گراتر از اسمیگول است که برای بدست آوردن حلقه مرتکب قتل شود. بنابراین او کمتر از بقیه مستعد تحت تأثیر قرار گرفتن توسط حلقه است.

مهم ترین نکته این است که بیلبو اغلب از حلقه استفاده نمی‌کرد. او فقط زمانی آن را در می‌آورد که بخواهد از کسی دوری کند یا مانند جشن تولدش در ابتدای فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (Lord of the Rinc: The Fellowship of the Ring) بخواهد با دوستان خود شوخی کند. این امر تا حد زیادی از تأثیر حلقه جلوگیری می‌کرد.

اما گالوم، برعکس بیلبو، از حلقه به وفور استفاده می کرد و اغلب در طی یک قرن فقط آن را از دست خود درمی‌آورد. او برای ادامه بقا در کوه های مه آلود اینکار را می‌کرد، جایی که او اجنه را برای غذا شکار می کرد و مجبور بود از جلب توجه دوری کند. او در مورد حلقه وسواس داشت و برای پس گرفتن آن بی وقفه تلاش می‌کرد. این امر باعث شد بسیار بیشتر از آن که توقع داشته باشد به قلمرو سایه نزدیک شود. او اساساً جاودانه است، اما هنوز معطل اراده سائورون است.

در ادامه بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت