10.0
امتیاز

نکات مثبت

  • انیمیشن فوق العاده
  • موسیقی فوق العاده
  • داستان جذاب
  • تمرکز بر روز موضوعات مختلف روانشناختی
  • کارگردانی فوق العاده

نکات منفی

  • تا الان هیچی!

سلام خدمت همه رفقای انیمه با بررسی قسمت پنجم الی هفتم انیمه BEASTARS در خدمت شما هستم. شما میتونید بررسی قسمت قبل رو از اینجا بخونید. خب تو این سه قسمت اخیر داستان به جذابیت هرچه تمامتر جلو رفت .

لگوشی و هارو دارن به هم نزدیک تر میشن همین طور هم موضوع داره پیچیده تر میشه  

نکته جالب اینکه با اینکه داستان خیلی جدی هستن اما طنز ابزورد / Absurd خوبی هم در جریانه که با کنایه به شخصیت ها و وضع موجود در جامعه همراهه ! 

از طرف دیگه مفاهیم سنگین و اصلی روانشناسی هم به خوبی داره تو این انیمه آنالیز و بررسی میشه ! به نظر من دیدن این انیمه برای همه واجبه ! 

در ادامه راجع به اتفاقات این سه قسمت بیشتر صحبت میکنم.

قبل مطالعه بررسی به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید

بررسی قسمت پنجم الی هفتم انیمه BEASTARS


بررسی قسمت پنجم انیمه BEASTARS

قسمت پنج رمانتیک ترین قسمت این انیمه تا اینجا بود ، اتفاقات مهمی تو این قسمت افتاد که مهمترینشون ابراز علاقه هارو و لگوشی به هم بود !

احترام لگوشی به هارو و تفاوت بسیار زیادش با سایر مردهای استریوتایپ جامغه ! باعث شده هم ما هم هارو خیلی درگیرش بشیم!

لحظه ابراز علاقه از هر لحاظی عالی بود

از طرفی هارو با وجود شرایطی که داره بسیار دختر جذاب و مهربونی به نظر میرسه بهترین تعریفی که میشه از هارو کرد همونیه که لگوشی گفت

هارو دختر بچه ای تنها!

بعد رابطه لوئیز سنپای با هارو خیلی ناراحت کننده بود ! اصلا حس خوبی نداشتم نه به سنپای نه به اون فضا !!! و خیلی برای هارو هم ناراحت یودم !

این مسئله موضوعی هست که فک میکنم رابطه هاروشی و لگو رو تحت تاثیر خودش قرار میده !

مسئله بعدی خود هارو هست که قرار چطوری با لگوشی رابطه برقرار کنه ! آیا هارو قرار روسپیگری رو کنار بزاره !!! بعد لگوشی قرار چطور با این وضعیت کنار بیاد !

تو این قسمت علاوه بر داستان های بالا ، اشاره ای هم به اجرای لگوشی در قسمت قبل شد و اینجور که به نظر میرسه لگوشی که از همه فراریه حالا داره معروف میشه ! و باید ببینم چطوری میتونه استرس و عصبانیت خودش رو کنترل کنه

جامعه ستیز بودن هارو و لگوشی به شدت بولد هستش!


بررسی قسمت ششم انیمه BEASTARS

خب تو این قسمت بخش های خارج مدرسه برای اولین بار نمایش داده میشه و مشخص میشه غیر این مدرسه دنیای دیگه ای هم وجود داره که توش همه حیوونا کنار هم زندگی میکنن البته با کمک بازار سیاه !

جالب اینجاست تمامی اتفاقاتی که تو این جامعه سورئال داره اتفاق میوفته بازتاب مشکلات جوامع انسانی هستش !

تمرکز اصلی این قسمت بیشتر روی کنترل نفس و فرار از غریزه بود ! روانشناسی هم وارد داستان میشه یه پاندا که در واقع نگهبان بازار سیاه بود و مکالمه جالبی با لگوشی داشت!

بررسی قسمت پنجم الی هفتم انیمه BEASTARS

لگوشی نوجوون ساده ای که دائما در خال مبارزه با غرایز خودش هست و عاشق دختری شده که نزدیک بوده بخورتش ! برای همین دوکی یه نسخه براش میپیچه و میگه اگه علاقه تو به دختره از لحاظ جنسی باشه کارت که هیچ اما اگه واقعا عاشق دختره شده باشی این بده !

ذهن لگوشی هم این وسط بد خراب شده از طرفی عاشق هارو شده از طرفی دائما داره خودش و احساساتش رو کنترل میکنه !

نکته جالب این قسمت ورود شخصیت جدید به داستان ! یه گرگ خاکستری ماده به اسم حونو که خیلی هم خوش استایله و به نظر میرسه قرار تاثیر زیادی تو رابطه هارو و لگوشی بزاره !

نکته جالب بعدی تضاد و اسرار به پایداری این جامعه بیمار هست ! گوشت خوارا کنار گیاه خوارها زندگی میکنن خوشحال ؟؟؟!!! میشه اصلا >
؟ آره میشه اما اگر گوشت خوارهارو با گوشت و  خون مرده ها نئشه نگه داری !

سوالی که به صورت مخفی دائما داره مطرح میشه و اون اینه شما اگه بودی چی کار میکردی تو این جامعه !؟ مثل لگوشی نمیتونستی کثافت رو تحمل کنی و فرار میکردی ؟ یا مثل بقیه قبول میکردی و از بودن در اون محیط لذت میبردی !

روند داستان قسمت به قسمت داره جذاب تر و غیر قابل پبش بینی میشه ! خیلی دوست دارم ببینم پیچیدگی داستان به کجا قرار ادامه پیدا کنه !


بررسی قسمت هفتم انیمه BEASTARS

بررسی قسمت پنجم الی هفتم انیمه BEASTARS

عجب قسمتی بود !!!! آرت استایل اول قسمت که داشت شرایط روحی هارو از کاری که میکنه رو نمایش میداد فوق العاده بود ! رودرویی سنپای با لگوشی و مقایسه اینا با هم هم عالی بود ! و درنهایت  اعتراف لگوشی به اینکه عاشق هارو هستش ترکوند!

حب از جونو شروع میکنم دختری که عاشق لگوشی شده اما خب لگوشی دلش جای دیگه ای هستش ! از طرفی لگوشی عاشق هارویی شده که از لگوشی خوشش میاد اما عاشقش نیست ! و در نهایت سنپای هم از هارو خوشش میاد اما عاشقش نیست !

تو این قسمت هم به مفاهیم جالبی مثل انحراف جنسی اشاره میشه! چرا که عشق لگوشی به هارو عجیبه به لحاظ گونه ای این دوتا نمیتونن باهم باشن در نتیجه برای سایر افراد یا خود لگوشی حتی ممکنن عشقش به انحراف تعبیر بشه ! 

اما خب چیزی که مشخصه اینه که لگوشی عاشق هارو هست ب همین سادگی

مسئله بعدی که رو مخمه رفتار عجیب هارو هستش ! دقیقا نمیفهمم هارو داره تن فروشی میکنه یا به نوعی هایپر سکشوال هست و یا حتی شاید با این کار به دنبال عشقش داره میگرده ! به راحتی عشق و جسمش رو در اختیار افراد میزاره !

از طرفی سنپای هم نمونه پسر خوشگل های مامان پسند قشر اشرافی هست که بودن با هارو براش کسر شان هستش اما از طرفی هارو رو هم دوست داره !!!

با این تفاسیر و حالا که لگوشی فهمیده داستان از چه قرار هست ! باید به زودی شاهد درگیری لگوشی با سنپای باشیم !


خب امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه از هفته دیگه اگه خدا بخواد قسمت به قسمت بررسی میکنم ! مثل همیشه منتظر نظرات شما هستم .