دلایل تماشای انیمه توکیو ریونجرز – انتقام جویان توکیو

آیا انیمه توکیو ریونجرز – انتقام جویان توکیو – ارزش دیدن دارد؟ چرا باید انیمه توکیو ریونجرز را تماشا کنیم؟ اصلا این انیمه درباره چیست؟ با مجله وارونه همراه باشید تا این سوالات را مورد بررسی قرار دهیم.

انیمه توکیو ریونجرز، یکی از انیمه های بهار 2021 بود که از مدت ها قبل از انتشارش، افراد زیادی به انتظارش نشسته بودند. این انیمه، موفق شد پس از انتشار پارت اول، به خوبی توقعات را برآورده کند و حتی فراتر از انتظارات ظاهر شود. پارت دوم این انیمه در حال حاضر، در حال انتشار است و ادامه ای پر قدرت برای این انیمه محبوب محسوب می شود.

در ادامه بخوانید » تریلر + معرفی انیمه Wind Breaker ، گنگستران توکیو

حالا برای خیلی از انیمه دوستان این سوال پیش آمده که علت این همه محبوبیت و شهرت چیست؟ راستش را بخواهید، قبل از اینکه خودم این انیمه را تماشا کنم، حدس می زدم این انیمه، جذاب هست؛ اما آنقدرها هم تازه نیست. با این وجود، بعد از دیدن چند قسمت، متوجه شدم که اشتباه فکر می کردم. و توکیو ریونجرز در واقع یکی از جسورانه ترین انیمه های این چند وقت اخیر است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این انیمه داشته باشیم.

چرا باید انیمه Tokyo revengers را تماشا کنیم؟


1- داستان جذاب انیمه توکیو ریونجرز

چه اتفاقی می افتاد اگر یک روز به خودتان می آمدید و می دیدید که دوست مورد اعتمادتان در دوران راهنمایی، حالا آدم می کشد؟ چه می شد اگر یک روز می فهمیدید که کسی که دوستش داشته اید اما مدت ها قبل ترکش کرده اید، حالا کشته شده؟ و اگر می توانستید به گذشته برگردید، و فرصتی دوباره داشته باشید، چه کار می کردید؟

ایده داستان انیمه انتقام جویان توکیو

خب، این ایده اولیه انیمه توکیو ریونجرز است. داستان، حول هاناگاکی تاکه میچی می گردد. مردی 26 ساله، که بدون تعارف، هیچ دستاورد خاصی در زندگی اش ندارد. و یک روز موقع تماشای اخبار، می فهمد که درگیری داخلی یک گروه شیطانی و جنایتکار، به نام توکیو مانجی (به اختصار: تومان) باعث به وجود آمدن یک حادثه، و کشته شدن دوست دختر سابقش شده است.

بعد از این ماجراها، یک نفر اقدام به کشتن خود تاکه میچی می کند؛ و دقیقا لحظه ای که او فکر می کرده فاتحه اش خوانده شده است، به 12 سال گذشته برمی گردد. زمانی که تومان صرفا یک گنگ شامل بچه های مقطع راهنمایی نه چندان شیطانی و جنایتکار بود (حتی می شود گفت که اعضای آن طبق اصول جوانمردی رفتار می کردند). حالا تاکه میچی باید ببیند چه چیزی باعث شیطانی شدن تومان، و رهبر آن، سانو مانجیرو ملقب به مایکی، که قبلا مثل یک مینی جنتلمن رفتار می کرد، شده است…

همچنین بخوانید: معرفی انیمه Erased ؛ از سفر به درونم می ترسم!

روایت یک داستان نو با ایده ای تکراری

انیمه توکیو ریونجرز

شاید باورش سخت باشد، ولی من برای یک ساعت تلاش کردم تا خلاصه داستان و ایده اولیه این انیمه را بنویسم، اما چیزی به ذهنم نمی رسید! نه به خاطر اینکه خیلی پیچیده است؛ اتفاقا برعکس. از آنجا که ساده است، و شبیهش را قبلا هم دیده ایم، نمی دانستم چطور بنویسم تا بتوانم نو بودن آن را نشان بدهم.

به هر حال، ایده اولیه انیمه توکیو ریونجرز چندان تازه نیست. – البته منظور من استفاده از یک گنگ شامل بچه های راهنمایی به عنوان پروتاگونیست نیست. منظور من ایده سفر در زمان برای نجات یک نفر خاص و… است. – اما طوری که این ایده پرورش پیدا می کند، به عبارت دیگر، داستان و سیر آن در این انیمه، بسیار جذاب و تازه است. و به نظرم می شود گفت که با خیلی از شونن های این چند وقت فرق دارد.


2- دیدگاه تازه انیمه توکیو ریونجرز

انیمه توکیو ریونجرز

– میخوام به رقابت های ملی برسم.

– میخوام بهترین قهرمان دنیا بشم.

– میخوام دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنم.

– میخوام یه عصر جدید برای خلافکارها بسازم.

همانطور که احتمالا حدس زده اید، جمله آخری متعلق به انیمه توکیو ریونجرز است. این انیمه داستان را از دیدگاه تازه ای روایت می کند. نه اینکه بخواهد گنگ ها را معصوم جلوه بدهد؛ نه نه اصلا. این انیمه، داستان را از زاویه دید یکی از اعضای توکیو مانجی گنگ (تومان) روایت می کند. و می گوید که افراد این گنگ آدم های بدی نیستند؛ ولی به هر حال اشتباهاتشان عواقب سنگینی برایشان دارد.

همین زاویه دید نو، باعث شده انیمه انتقام جویان توکیو از کلیشه ها دور شود، حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد، و خیلی اوقات غیر قابل پیشبینی عمل کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین انیمه های اکشن عاشقانه


3- شخصیت های جالب و متنوع انیمه انتقام جویان توکیو

انیمه توکیو ریونجرز

شخصیت هایی که به اندازه کافی جالب و قابل همذات پنداری باشند، و تکراری نباشند، از عوامل اصلی جذب شدن مخاطب به یک داستان هستند. و خوشبختانه، در این انیمه، تعدادی از جالب ترین شخصیت ها را می بینیم. که رفته رفته پردازش هر کدامشان کامل تر می شود. – به هر حال حتی اگر حالتان از کل شخصیت های توکیو ریونجرز به هم بخورد، باز هم نمی توانید منکر جالب بودن دراکن و مایکی شوید.

همچنین تاکه میچی، به عنوان پروتاگونیست، تا اینجا بهترین پردازش را داشته است. خیلی اوقات، شخصیت هایی که کمبود اعتماد به نفس دارند، مدام فرار می کنند و می بازند، کاملا پتانسیل روی اعصاب رفتن را دارند. در صورتی که تاکه میچی اینطور نیست. و معمولا آزاردهنده ظاهر نمی شود. او لزوما جالب ترین شخصیت انیمه توکیو ریونجرز نیست. با این حال ملموس ترینشان است. به همین دلیل، هر بار که او به سوی تغییر و تکامل قدم برمی دارد، می توانید حس کنید بخشی از وجودتان در حال تکان خوردن است.

مرتبط: 5 دلیل برای تماشای انیمه خدای دبیرستان


4- مفاهیم عمیق انیمه Tokyo revengers

انیمه توکیو ریونجرز

شاید در ابتدا فکر کنید که انیمه توکیو ریونجرز، درباره چند جوان سرخوش است که موتورسواری و دعوا می کنند و دنبال شر می گردند. ممکن هم هست که تصور کنید قرار است به جای تماشای فایت هایی در یک انیمه فانتزی، با قدرت های رنگارنگ، صرفا مشت زدن ها و مشت خوردن های اعضای تومان را ببینیم. که معمولا در آخر کار، تومان برنده می شود.

اما راستش را بخواهید، این تصورات، فراتر از “خوشبینانه” هستند. انیمه توکیو ریونجرز می گوید که ممکن است بعضی کارها در جوانی، برایمان خوشحالی به ارمغان بیاورند، اما همین کارها پتانسیل تباه کردن آینده ما را هم دارند. این انیمه، با دقت تمام اتفاقات را زیر ذره بین قرار می دهد و در ادامه، به “عواقب” آنها می پردازد (یکبار خود دراکن، معاون تومان، اعتراف کرد که کاش همه چیز در حد موتور سواری باقی می ماند). همین موضوع، یکی از دلایلی است که انیمه Tokyo revengers را خاص می کند.



انیمه توکیو ریونجرز از خشونت علیه خشونت استفاده می کند

خیلی اوقات، به برخی آثار، به خاطر خشونت زیاد اعتراض می شود. برخی عقیده دارند که تماشای خشونت، می تواند باعث ایجاد حس خشونت طلبی در خود ما شود. این حرف ها کاملا هم بیراه نیستند، اما لزوما در صد درصد اوقات صدق نمی کنند.

ممکن است دعواهای تومان در نگاه اول، به چشم مخاطبان هیجان زده، “باحال” به نظر برسند؛ اما دقیقا همان زمان است که ما از گذشته به آینده پرتاب می شویم. زمانی که خیلی چیزها تغییر کرده اند.

این انیمه، از خشونت علیه خشونت استفاده می کند و از آنجا که داستان واقع گرایانه ای دارد (به هر حال دنیا سرشار از گنگ هایی مثل تومان است!) خیلی خوب می تواند تاثیر خودش را روی شما بگذارد.

همچنین بخوانید: 5 دلیل برای تماشای انیمه هایکیو!! داستان زمین خوردن و دوباره ایستادن


6- سرگرم کنندگی

انیمه توکیو ریونجرز

در بالا گفته شد که این انیمه، سرشار از مفاهیم عمیق است. که از بین این مفاهیم، به دو موردشان اشاره کردم. و حالا لازم است بگویم که انیمه Tokyo revengers همزمان که مفاهیم خود را بیان می کند، همزمان در تمامی لحظات سرگرم کننده ظاهر می شود. این انیمه، از سیاه نمایی و سفید نمایی خودداری کرده. و با یک دید بی طرفانه به قضیه نگاه می کند. به همین دلیل، فضایی قابل لمس دارد که خیلی راحت می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. و طبیعتا اگر بتوانید راحت با فضا ارتباط بگیرید، بیشتر سرگرم می شوید.

همچنین پیچش های داستانی، سوالات کنجکاوی برانگیز، و وقایع غیرقابل پیشبینی، همگی باعث شده اند تا موقع تماشای انیمه توکیو ریونجرز سرگرم و هیجان زده شوید.


7- اپنینگ جذاب انیمه انتقام جویان توکیو

Tokyo revengers یکی از آن اپنینگ هایی را دارد که به هیچ عنوان دوست ندارید اسکیپ کنید. البته این موضوع تاحدودی سلیقه ای است؛ اما راستش را بخواهید، اپنینگ توکیو ریونجرز -Crybaby – آنقدر خوب است که نمی توانستم از آن اسمی نبرم!


8- تعادل!

انیمه توکیو ریونجرز

انیمه توکیو ریونجرز می تواند شما را بخنداند، در لحظات بیشماری شما را احساساتی کند، و خیلی اوقات هم کاری می کند اوضاع اینقدر برایتان حساس شود که حتی نخواهید پلک بزنید.

همه اینها به لطف تعادل فوق العاده این انیمه میسر می شوند. شما به موقع می خندید، درس می گیرید، نگران می شوید، نفس راحت می کشید، و حتی سکانس های رمانتیک تماشا می کنید. تعادل انیمه توکیو ریونجرز باعث می شود تا این انیمه به اثری همه پسند تبدیل شود. و هیچ وقت دلتان را نزند.


سخن پایانی

انیمه توکیو ریونجرز با توجه به واقعیت های جامعه داستان خود را تعریف می کند؛ و از همین حالا جایگاه خودش را به عنوان یکی از بهترین انیمه های شونن تثبیت کرده است. به نظرم همین جمله می تواند برای ترغیب شدن یک نفر برای دیدن این انیمه کافی باشد.

این انیمه، سرگرم کننده و جذاب است. و قطعا به خاطر زمانی که پایش گذاشته اید، پشیمان نخواهید شد. در صورتی که درباره انیمه Tokyo revengers کنجکاو شدید، پیشنهاد می کنم مطلب “ده چیز که باید قبل از تماشای انیمه توکیو ریونجرز بدانید!” را از دست ندهید.

آیا این انیمه را تماشا کرده اید؟ نظرتان راجع به آن چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

در ادامه بخوانید: بررسی انیمه جوجوتسو کایسن ؛ گاهی امید به احساس هم جان می بخشد!