او همچنین کارگردانی فیلم ترسناک ارواح خبیثه (Poltergeist) که نویسنده و تهیه کننده اش استیون اسپیلبرگ بود را بر عهده داشت

توبی هوپر کارگردان فیلم ترسناک و کلاسیک کشتار با اره برقی در تگزاس در سن 74 سالگی در گذشت.

بنا به گزارش Variety او در روز یکشنبه 26 آگوست در محله شرمن اوکس لس آنجلس کالیفرنیا درگذشت. دلیل مرگ وی هنوز مشخص نیست.

توبی هوپر در 25 ژانویه 1943 در تگزاس به دنیا آمد و قبل از اینکه به عنوان فیلمبردار مستند و بعدا کارگردان سینما فعالیت کند به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار بود.

فیلم ترسناک و کلاسیک کشتار با اره برقی در تگزاس فیلمی کم هزینه بود که داستان زندگی قاتل سریالی Ed Gein را روایت میکرد . این فیلم تا سال 1999 در بسیاری از کشورها ممنوع بود. اما این فیلم باعث شد تا 6 قسمت از آن در ادامه ساخته شود و نسلی از فیلم سازان مطرح هالیوود ، از جمله ریدلی اسکات، کارگردان بیگانه را تحت تاثیر قرار داد.

ساخت فیلم “Poltergeist” در سال ۱۹۸۲ به نویسندگی و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ و کارگردانی توبی هوپر در دهه ۱۹۸۰ موفقیت بزرگی در جدول باکس افیس به دست آورد. ساخت مینی سریال “سیلوز لوط” یا همان لوط سالم ،اقتباسی از یکی از بهترین رمان های استیفن کینگ به همین نام موفقیت چشمگیری را به دنبال داشت، به طوری که طرفداران فیلم های هوپر از این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک یاد می کنند. آخرین کار او،فیلم “جن” در سال ۲۰۱۳ بود .

او همچنین موزیک ویدیویی برای آهنگ  “رقص با خودم”  بیلی اودل را در سال 1982 کارگردانی کرد.

در ادامه بخوانید :

 جرج رومرو کارگردان سری فیلم های Living Dead در ۷۷ سالگی درگذشت

سم شپرد نمایش نامه نویس و بازیگر برنده جایزه پولیتزر در سن 73 سالگی درگذشت