به نظر می‌رسد که مقایسه و بررسی تلفن‌های هوشمند هر سال به یک شکل انجام می‌شود. ابتدا سامسونگ از گوشی جدید خود رونمایی می‌کند، سپس انتظار شروع می‌شود تا مقایسه بین آن غول سامسونگ و یکی از گوشی‌های در حال پخت اپل ممکن شود. گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس وارد بازار شده اند. بنابراین زمان آن فرا رسیده که به مقایسه آیفون ۱۱ با نوت ۱۰ بپردازیم. بنابراین کلاهخودهای خود را بر سر بگذارید و سپرتان را به دست بگیرید. پشت میز خود بنشینید و نگاه کنید که چگونه این دو اسمارت فون به مبارزه خونین می‌پردازند.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »


مقایسه آیفون ۱۱ با نوت ۱۰ : سایز

سامسونگ با ارائه دو سایز متفاوت از نوت ۱۰، پاسخی دندان‌شکن برای iPhone XR و iPhone XS Max آماده کرد. یا به شکل دیگری جواب داد؟ منظورم این است که درحال حاضر سامسونگ دارای پنج پرچمدار در عرصه رقابت است. چرا پنج پرچمدار؟ با حساب کردن ۳ مدل مختلف S10 می‌گویم.

این یک روند کلی جالب است که ما از تولید کنندگان پیشرو در زمینه تلفن‌های هوشمند در جهان مشاهده می‌کنیم: هر دو شرکت سامسونگ و اپل در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار سابق خود، اندازه فیزیکی بزرگ‌تری را ارائه می‌دهند.

این یک حرکت هوشمندانه است. با رشد فناوری تلفن‌های هوشمند، یکی از مهم‌ترین معیارهایی که یک خریدار باید در نظر بگیرد، یافتن تلفنی است که به بهترین شکل در دست او قرار بگیرد. و خب! همه ما دست‌های متفاوتی داریم.

احساس می‌شود رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت 10 (6.3 اینچی) پهلو به پهلوی نسخه بزرگ‌تر (6.8 اینچی) گلکسی نوت پلاس، مشابه کاری است که اپل در سال گذشته با iphone xr انجام داد. در حقیقت، این دو گوشی از نظر اندازه کاملاً مشابه هستند.

مقایسه آیفون ۱۱ با نوت ۱۰ : پردازنده

گوشی Note 11

قدرت پردازنده یکی از بزرگ‌ترین مزایایی است که اپل نسبت به رقیب اندرویدی خود از آن برخوردار است و این به پیشرفت پردازنده‌های کوالکام وابسته است. پردازنده Snapdragon 855 در Note در تعداد زیادی از تلفن‌های اندرویدی وجود دارد، به این معنی که نوت ۱۰ قهرمان سرعت در بین گوشی‌های اندروید نیز نیست. حتی پردازنده‌های A12 طراحی شده اپل برای iPhone XS و XS Max سریع‌تر هستند. و ما قطعا شاهد پردازنده A13 در آیفون ۱۱ خواهیم بود. 

دوربین

مقایسه آیفون ۱۱ با نوت ۱۰

مدل‌های گلکسی نوت ۱۰ از سه دوربین عقب و همچنین یک دوربین سلفی بهره می‌برند. در حال حاضر، آیفون XS تنها دو دوربین دارد و آیفون XR تنها یکی دارد، این امر برتری را موقتا به سامسونگ می‌بخشد. اما اگر شایعات آیفون ۱۱ صحیح باشد، اپل در این زمینه، در پاییز جلو می‌افتد. البته دوربین گوشی فقط بخشی از این رقابت و مقایسه است. اما نمی‌شود انکار کرد که مهم نیست.

در آخر، باید منتظر بمانیم تا در تاریخ مشخص شده، یعنی ۲۰ سپتامبر به بررسی کامل آیفون ۱۱ بپردازیم. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.