داشتن فرزند یکی از زیباترین ،احساس های دنیاست.ناباروری مردان یکی از مشکلاتی است که متاسفانه روز به روز در حال افزایش است .اما علاوه بر درمان های پزشکی برخی مواد غذایی وجود دارند که باعث بهبود این مشکل می شوند.ما در این مطلب  مواد غذایی مفید در ناباروری مردان را برایتان جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید:

مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

ناباروری ،یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیار افزایش پیدا کرده است و از هر 6 زوج یک زوج از این مشکل رنج می برد.یکی از دلایل نازایی مشکل در کیفیت اسپرم و تعداد آن هاست که 25 درصد از دلایل نازایی را شامل می شود.براساس تحقیقات انجام شده انجام تمرینات ورزشی ،رهایی از استرس ،عادات غذایی سالم ،عدم استفاده از الکل و سیگار باعث افزایش کیفیت اسپرم و افزایش تعداد آن ها می شود.

اما  مواد غذایی مفید در ناباروری مردان کدامند ؟ با یکدیگر با این مواد غذایی آشنا می شویم :

ماهی

براساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر مشخص شده است که امگا 3 باعث افزایش کیفیت اسپرم می گردد.به همین دلیل سعی کنید در هفته دو بار ماهی میل کنید.

مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نقش مهمی در افزایش و کیفیت اسپرم را بر عهده دارد.بر اساس تحقیقات انجام شده گوجه فرنگی ارگانیک تا 70 درصد باعث افزایش کیفیت اسپرم می گردد.علاوه بر آن گوجه فرنگی نقش مهمی در مبارزه با سرطان پرستات را ایفا می کند.

مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

تخم مرغ

مصرف روزانه یک الی دو عدد تخم مرغ نیز تاثیر مثبتی در کیفیت اسپرم را داراست.تخم مرغ یکی از ثروتمندترین مواد مغذی از لحاظ اسید آمینه است که غنی از کولین، inositol، ویتامین A و E است .علاوه بر آن مصرف تخم مرغ به صورت آبپز باعث جذب بیشتر آمینو اسید موجود در آن می گردد.


در ادامه بخوانید :

حقایقی درباره ی نوسانات خلقی و افسردگی و اضطراب در دوران بارداری

تمرینات ورزشی برای رهایی از اضافه وزن بارداری !

هر آنچه درباره ی نشانه ها، دلایل و درمان افسردگی بعد از زایمان باید بدانید!

۵ راهکار کارآمد و موثر برای درمان زود انزالی در مردان

غذاهایی که مردان باید حتما بخورند !

با سندرم “مردانگی سمی” که حاصل القای کلیشه های جنسیتی در مردان است آشنا شوید!


آجیل

فندق ،بادام و گردو به دلیل داشتن امگا 3 باعث افزایش کیفیت اسپرم می گردند.اما این نکته را فراموش نکنید به دلیل داشتن روغن در آجیل ها از مصرف بیش از اندازه آن ها خودداری گردد.

مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

خرنوب

 خرنوب نام یک گونه گیاه دارویی از سرده خرنوب است. میوه‌ای است که از ۵۰۰۰ سال پیش شناخته شده‌است. چند صد سال پیش از این، بجای شکر در پخت شیرینی‌ها از آن استفاده می‌شد یا به جای شکر خورده می‌شد. نام این گیاه از واژه اکدّی خَروبو گرفته شده و در آرامی به صورت کروبو درآمده‌است.یکی از رایج ترین گیاهان دارویی در مشکلات تولید مثل مردان است.خرنوب ، حاوی آنتی اکسیدان و غنی از مواد معدنی، و همچنین ویتامین هایی  است که فعالیت آنزیم هایی را که با اسپرم و تخمک تعامل دارند، افزایش می دهد.
مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

سیر

سیر نیز مانند دیگر مواد غذایی ذکر شده باعث افزایش کیفیت اسپرم می گردد.از این رو به شما توصیه می کنیم که حتما از این ماده در رژیم غذایی تان استفاده کنید.

آب

آب این مایه حیات نیز باعث افزایش کیفیت اسپرم می گردد.با توجه به اندازه گیری های فیزیکی شما، متوسط مصرف آب به میزان 1.5-2 لیتر در روز بسیار مهم است.
مواد غذایی مفید در ناباروری مردان

شکلات

بر اساس تحقیقات انجام شده شکلات به خصوص شکلات تلخ نقش مهمی در سلامت مردان و افزایش کیفیت اسپرم را ایفا می کند.دلیل این اثرات مثبت ، محتوای بالای کاکائو  و مواد معدنی مفید مانند مس، سلنیوم، روی و پتاسیم است.

گوشت قرمز

این مسئله بحث برانگیز با توجه به پارامترهای اسپرم است . L-کارنیتین، منبع اصلی گوشت قرمز، برای کیفیت اسپرم  بسیار مهم است.با این حال سعی کنید از مصرف زیاد گوشت قرمز جلوگیری کنید.