نکته و ترفندهای عکاسی !چرا در عکس ها زیبا دیده نمی شوم ؟ آیا من خوش عکس نیستم ؟ عکس های گذرنامه را دوست ندارم ؟ چگونه در عکس های گذرنامه زیباتر دیده شوم ؟ تمام این سوالات و سوالاتی از این قبیل بستگی به این دارد که شما بدانید چگونه و چه زمانی عکاسی کنید. و یا هنگامی عکاسی چه لباسی را ترجیح دهسد.ما در این مطلب 15 نکته و ترفند برای اینکه در عکس ها زیباتر دیده شوید را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :


1-هنگام ظهر عکس نگیرید

سعی کنید از گرفتن عکس در ظهر اجتناب کنید.گرفتن عکس در این ساعات از روز پوست شما را بی روح و زیر چشمان شما را سیاه وکبود نشان می دهد.بنابراین بهترین زمان برای عکاسی غروب آففتاب است.در این صورت شاداب تر و جوان تر دیده خواهید شد.


2-عیوب خود را بپوشانید

اگر در پوشت شما لک و آکنه وجود دارد ، هنگام عکاسی آن ها را با کرم پودر بپوشانید.از یک رژ ملایم و مداد چشم استفاده کنید.هیچ وقت هنگامی عکاسی آرایش غلیظ نداشته باشید.


3-توجه به زاویه عکس

عکس هایی که بالاتر از قد شما گرفته می شود باعث می شود شما لاغرتر و ظریف تر دیده شوید.گرفتن زاویه عکس مستقیم یا کوتاه تر از قد شما باعث کوتاه و چاق نشان دادن شما می شود.مستقیم به دوربین نگاه نکنید.زیرا این امر باعث می شود مانند ربات دیده شوید ، کمی به صورت خود زاویه دهید.


4-انتخاب لباس مناسب

هنگام انتخاب لباس دقت کنید.به یاد داشته باشید که پس از خورشید، منبع نور دیگر  رنگ لباس شما است.اگر رنگ موهای شما مشکی است سعی کنید لباس هایی با رنگ روشن و شاد انتخاب کنید.اگر رنگ پوشت شما روشن است باید از پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن و ملایم خودداری کنید.انتخاب لباس و اکسسوری مناسب تاثیر زیادی در زیبا تر شدن عکس شما دارد.

 نکته و ترفندهای عکاسی


همچنین بخوانید :


5-انتخاب مکان مناسب

 یکی از نکته و ترفندهای عکاسی انتخاب مکان مناسب است.مکان مناسب در زیبایی عکس شما بسیار مهم است.انتخابی مکانی سرسبز و زیبا باعث می شود عکس های زیباتری داشته باشید.انرژی محیط در زیبا ترین عکس های شما بسیار تاثیر دارد.

 نکته و ترفندهای عکاسی


6-هنگام عکاسی به زیبایی توجه کنید.

بله فاکتور زیبایی بسیار اهمیت دارد اما بدان معنی نیست چون شما زیبا هستید ، عکس های زیبایی نیز خواهید داشت.بعضی مواقع مشاهده می کنید فردی که بسیار زیبا است اما در عکس ها زیبا دیده نمی شود.و دلیل این امر موارد ذکر شده در بالا است.یعنی عدم انتخاب صحیح زاویه و فرم ژست گرفتن.


7-هنگام عکاسی ، به پشت زمینه پشت سرتان دقت کنید.

اگر هنگام عکاسی مکانی با پشت زمینه سفید را انتخاب کرده اید ،شما می توانید عکس های زیبایی با تلفن همراهتان بگیرید.در نتیجه، تنظیمات به صورت خودکار به شما متمرکز می شود و رنگ شما را طبیعی تر و زیباتر می کند.از پشت زمینه های زرد و صورتی اجتناب کنید.


8-هنگام عکاسی به زبان خود دقت کنید.

بروید جلو آینه و زبان تان را پشت دندان ها ردیف بالا گذاشته و لبخند بزنید .متوجه خواهید شد که چقدر این حالت باعث زیبا و جذاب نشان دادن شما می شود.


9-هنگام عکاسی به چشمان خود دقت کنید.

اگر قبل از عکاسی چند قطره آب به چشمان خود بپاشید ، متوجه خواهید شد که چشمان تان در عکس زیباتر و براق تر دیده خواهد شد.


10-هنگام عکاسی به غبغب خود دقت کنید.

اگر شما مقدار کمی غبغب دارید ،فراموش نکنید در عکس ها صورت شما بسیار چاق تر از حالت عادی خواهد افتاد.از این رو زاویه دوربین بسیار اهمیت دارد.و بهتر است دوربین را کمی بالاتر از صورت خود بگیرید.


11-به زدن رژگونه دقت کنید.

لطمینان پیدا کیند که رژگونه را به تمام صورت خود به طور صحیح پخش کرده اید.البته اگر می خواهید در عکس ها زیباتر دیده شوید.

 نکته و ترفندهای عکاسی


12-استفاده زیاد از ریمل 

هنگام عکاسی تا می توانید ریمل زیاد بزنید و یا حتی در صورت امکان از مژه مصنوعی استفاده کنید.این امر باعث می شود چشمان زیباتری داشته باشید.


13-استفاده از کرم پودر مناسب با  رنگ پوست

اطمینان حاصل کنید که کرم پودرتان همرنگ پوستتان باشد.زیرا هنگام عکاسی در شب و استفاده از فلش ممکن است مانند یک شبح دیده شوید.


14-به نور نگاه کنید

5 ثانیه قبل از عکاسی حتما به نور نگاه کنید زیرا این کار باعث می شود چشمان شما زیبا و شاداب تر دیده شود.علاوه بر آن از قرمز افتادن عکس های شما جلوگیری می کند.

 نکته و ترفندهای عکاسی


15-سایه را به خوبی تنظیم کنید.

زیرا در غیر این صورت عکس های زیبایی نخواهید داشت.از قرار گرفتن در زیر آفتاب هنگام عکاسی خودداری کنید چون باعث می شود موهای شما براق تر و صورت شما در سایه قرار گیرد.