سلام به همه دوستان و علاقه مندان به هنرهای رزمی و UFC ، با نگاهی به مبارزات UFC 236 که همین چند ساعت پیش تموم شد، در خدمت شما هستم. چه مین کارتی ، چه بازی هایی !!!! اگه بازی هارو دیدن فک کنم شما هم با من هم نظر باشید، که بازی اسرائیل آدسانیا با کلوین گستلم (بازی کو مین ایونت) و بازی مکس هالووای با داستین پوریر (مین ایونت) جز دوتا از بهترین بازی های چند سال اخیر UFC و MMA بودن!!!

کلا مین کارد بازی های خوبی توش بود اما بدون شک مهمترین بازی های UFC 236 دو بازی مین و کو مین ایونت بودن و جفتشون هم فوق العاده بودن!!!! یه نکته راجع به بازی مکس و داستین هست که باید بهتون بگم این بازی تو دسته پر ورزن برگزار نمی شد و بازی سر کمربند مکس نبود ! بلکه بازی سر مقام قهرمانی موقت دسته سبک ورزن بود، و پوریر تو یه بازی خوب و نزدیک موفق شد با رای داوران مکس هالووای رو شکست بده تا بشه قهرمان موقت دست سبک وزن!!!

دسته ای که الان خیلی خر تو خره ، حبیب قهرمانه، کانر به نظر میاد خداحافظی کرده باشه(ولی همه میگن بر می گرده)، تونی فرگوسن قبلا قهرمان موقت این دسته وزنی بود اما بعد مصدومیت عنوان ازش پس گرفته شد، الان تونی معلوم نیست کجای داستان قرار داره ، شو تایم پتیس هم که رفت یه دسته وزنی بالاتر ، گیجی هم که هفته قبل باربوزارو ناک اوت کرد حبیب رو می خواد و … اوضاع خیلی نامشخصه و باید ببینیم چه اتفاقاتی تو این دسته میفته.

بازی کو مین ایونت هم فوق العاده بود، گستلم و آدسانیا جونشون رو وسط گذاشته بودن بازی خیلی قشنگ بود، گستلم فوق العاده عمل کرد و به نظر من بعد این بازی باعث شد خیلی ها بهش احترام بزارن و باورش کنن ، از اون طرف آدسانیا هم شاهکار بود، این پسر حرف نداره، عاشق انیمه هستش، تحصیل کرده س و از روی انیمه Last Air Bender ، لقبش رو گرفته Style Bender یا نگهدارنده استایل!!!

مبارزه و استایل مبارزه آدنسیا عین شخصیت های انیمه هستش و من باور دارم استایل بندر از همین الان قهرمانه و  میتونه رابرت ویتاکر رو شکست بده. 

همچنین بخوانید »

بریم سراغ مبارزات UFC 236

 

Main Card

یو اف سی 236 شامل دوتا بازی مهم بود، انقدر مهم که کل بازی های کارت اصلی و سایر کارت ها رو تحت شعاع خودش قرار داده بود. بازی مین ایونت در یک بازی نزدیک و خونین به نفع داستین پوریر تموم شد. در بازی کو مین ایونت استایل بندر موفق شد با برتری نسبی حریف قدرتمند و گردن کلفت خودش کلوین گستلم رو شکست بده.خلیل ران تری جی آر هم موفق شد در یک بازی کاملا مسلط در 3 راند اریک اندرس رو شکست بده . دوایت گرانت هم موفق شد در یک بازی نزدیک در 3 راند آلان جوبان رو شکست بده بازی خیلی خیلی نزدیک بود و خیلی ها بازی رو مساوی می دونستن! بازی نیکیتا کرایلوف و اوینس سینت پروکس در راند دوم و با ساب میشن (Rear naked choke) به نفع کرایلوف تموم شد.

MAX HOLLOWAY / DUSTIN POIRIER

این دوتا برای اولین بار در سال 2012 تو UFC 143 و در دسته وزنی پر وزن / featherweight با هم مسابقه دادن بودن که تو اون بازی داستین پوریر موفق شد در راند اول و با فن زیبای mounted triangle armbar مکس هالووای 20 ساله رو شکست بده!

و اما داستان این بازی چی بود؟ بعد شکست دادن جوزه آلدو و برایان اورتگا و دوبار دفاع از عنوان قهرمانی پر وزن، مثل اکثر قهرمان های UFC وقت این شده بود که مکس بیاد یه دسته وزنی بالاتر و اگه بتونه بره سراغ حبیب!!! و با توجه به رشد فیزیک مکس براش راحت تره تا یه دسته وزنی بالاتر بازی کنه و برای این کار مکس باید با پوریر مبارزه می کرد تا بتونه مقام موقت دسته سبک وزن رو به دست بیاره و بعد بره سراغ حبیب !!! که خب این اتفاق نیفتاد.

پوریر هم پارسال ترکوند و هر 3 بازیش رو در مقابل جاستین گیجی، ادی آلوارز و آنتونی پتیس با KO/TKO برد و موفق شد جایگاه سومی خودش رو در دسته سبک وزن تثبیت کنه جایی که حبیب قهرمانه، تونی فرگوسن در جایگاه اوله و کانر هم در رنک 2 قرار داره. این بازی برای تعیین قهرمان موقت دسته سبک وزن برگزار می شد.

و اما بازی

بازی خیلی خیلی بازی نابی بود !!! بازی اکثرا سرپا بود و بیشتر بوکس راند اول پوریر تونست ضربات خیلی جدی رو سر و صورت مکس لند کنه اما خب هالووای هم در جواب خوب عمل کرد و پوریر رو ترکوند به نظر من و خیلی های دیگه از جمله قهرمان دسته سبک وزن یعنی حبیب بازی مساوی بود و نباید به نفع پوریر تموم میشد، حتی به نظر من جا داشت برنده بازی مکس اعلام بشه !!!

با این برد به نظر میرسه در ماه سپتامبر شاهد مبارزه حبیب و پوریر باشیم ، اما با توجه به شخصیت UFC هر لحظه ممکن اتفاق دیگه ای بیفته، مثل بازی دوم بین کانر و حبیب !!!


ISRAEL ADESANYA / KELVIN GASTELUM

اسرائیل آدسانیا رو قبلا راجع بهش صحبت کردم ، اسرائیل و زبیت به نظر من ستاره های جدید UFC و نینجاهای واقعی اکتیگان هستن. آدسانیا متولد نیجیریه هست و بزرگ شده نیوزیلند، آدنسیا قبلا قهرمان مسابقات Glory و دوبار هم در دسته وزنی cruiserweight و heavyweight در سری مسابقات King in the Ring قهرمان بوده، سابقه شرکت در مسابقات بوکس رو هم داره و از سال 2018 وارد UFC شده و تا الان موفق شده در 6 مسابقه بدون باخت راهی مسابقه تایتل شات با رابرت ویتاکر بشه!!! رکورد MMA آدسانیا 16 برد بدون باخت هستش.

وقتی مبارزه آدنسیارو می بینید بدون شک یاد شخصیت های انیمه ای میوفتید، آدسانیا استایل خاص خودش رو داره از ضربات زیادی استفاده می کنه، تکنیک خیلی بالایی داره و علاوه بر بازی سرپای خوب، روی زمین هم خیلی قدرتمنده و دفاع زیرگیریش هم عالیه ! آدنسیا درست مثل یک لایو اکشن انیمه هستش و به شدت منو یاد افرو سامورایی میندازه گرچه خودش میگه خیلی تحت تاثیر انیمه ناروتو و مرام نینجا هستش !

[megadesc]دانا وایت، راجع به آدنسیا میگه : آدسانیا ستاره جدید UFC هستش و درست مثل کانر مک گرگور با این تفاوت که آدسانیا مثل کانر ناز نمیکنه و هرجا با هر کی مبارزه میکنه !!!![/megadesc]

کلوین گستلم هم فایتری بسیار خوبیه!!! گرچه من خیلی ازش خوشم نمیاد اما بعد این پرفورمنس فوق العاده در مقابل استایل بندر باید بهش احترام گذاشت! گستلم پارسال با ناک اوت کردن مایکل بیسپینگ در راند اول خیلی سر صدا کرد! بعد اون بازی موفق شد Ronaldo Souza رنک سوم رو شکست بده و بتونه به مسابقه تایتال شات با رابرت ویتاکر دست پیدا کنه اما متاسفانه ویتاکر چند ساعت قبل بازی دچار آسیب دیدگی شد (فک کنم مشکل آپاندیس پیدا کرد مطمئن نیستم) و بازی کنسل شد. آما همون روز آدسانیا با اندرسون سیلوا بازی داشت و موفق شد در سه راند سیلوای 44 ساله رو شکست بده!!! و آماده برای مبارزه با کلوین گستلم سر مقام قهرمانی موقت بشه !

و اما بازی

بازی این دوتا مثل بازی مکث و داستین عالی بود! راند اول کلوین موفق شد با مشت آدسانیا رو زمین بندازه اما در ادامه آدسانیا با تسلط و تکنیک بالا موفق شد کلوین رو کنترل و در راند 5 دیگه نابودش کنه !!! کلوین اما به جز راند 5 که دیگه هیچ انرژی نداشت تو همه راند ها خطرناک ظاهر شد و هر لحظه امکان ناک اوت کردن اسرائیل وجود داشت! تو راند 4 مجدد کلوین با یه هد کیک موفق شد آدسانیا رو گیج کنه ، قشنگ آدسانیا برای 3 الی 4 ثانیه هنگ کرد !!! بازی بعد 5 راند به نفع اسرائیل آدسانیا تموم شد.


من موفق شدم به زور خلاصه مبارزه مین و کو مین ایونت رو به دست بیارم بازی ها از وقتی اومده رو ESPN + دسترسیش خیلی سخت شده در نتیجه ویدوهای بازی ها به سختی گیر میاد! من موفق نشدم بازیهای پریلیمیز و ارلی پریلیمز رو حتی های لایت هاشم گیر بیارم در نتیجه فقط نتایج رو براتون میگذارم .خب امیدوارم از نگاهی به مبارزات UFC 236 راضی باشید. لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به این بازی و سایر بازی های UFC در سال 2019 با ما به اشتراک بگذارید.

Prelims

EARLY PRELIMS