چطور نیاز مشتری هایمان را بشناسیم؟ این سوال بسیار مهمی است، زیرا در صورتیکه مشتری هایتان را بشناسید و نیازهایشان را درک کنید می توانید خدمات خوبی به آنها ارائه کنید.

چطور می توانیم نیازهای اصلی مشتری هایمان را بشناسیم؟ شما به عنوان یک صاحب شغل، هر روز به فکر مشتریان خود هستید. با این وجود، ایده خوبی است که وقت بگذارید و به طور منظم در مورد چگونگی پاسخگویی محصولات و خدمات تان به نیازهای فعلی آنها فکر کنید. این سوال برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان مفید خواهد بود: “مشتریان من واقعاً چه می خواهند؟”



هیچ روش واحدی برای پاسخ دادن به این سوال وجود ندارد. نحوه جمع آوری اطلاعات برای پاسخ این سوال به شغل تان بستگی دارد و ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. در ادامه یک ترفند بسیار ساده برای فهمیدن نیاز مشتری ها برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

چطور نیاز مشتری هایمان را بشناسیم؟ فقط کافیست از خودشان بپرسید!

چیزی به سادگی صندوق پیشنهادات می تواند بسیار به شما کمک کند. البته امروزه صاحبان مشاغل دارای ابزارهای دیجیتالی برای جمع آوری پیشنهادات هستند، و این کار را برای فهمیدن نیاز مشتریان آسان می کند. به نظر سنجی از مشتریان خود عادت کنید، و درباره ی همه چیز از آنها بازخورد بخواهید و با جامعه ای که مشتریان شما هستند در ارتباط باشید. 

قیمت هایتان را مناسب کنید و به درستی به مشتری هایتان خوش آمد بگویید!

فرقی ندارد که شما یک فروشگاه دارید یا یک کافه یا مجله و فروشگاه اینترنتی، باید از مشتری هایتان به خوبی استقبال کنید. درخواست بازخورد، گوش دادن به آن و مشاهده ی رفتار افراد نقشی کلیدی در فهمیدن نیاز مشتری دارد. به عنوان مثال در محله ای که به لحاظ اقتصادی در سطح متوسط است، اگر کمی به رفتار افراد توجه کنید و نظر آنها را به طور کلی درباره ی بازار بپرسید خواهید دید که درباره ی گرانی محصولات یا خدمات شکایت خواهند کرد. همچنین متوجه چالش هایی که با آنها مواجه هستند می شوید. بدین ترتیب می توانید متوجه نیاز آنها بشوید و چالش های آنها را رفع کنید تا مشتری ثابت شما شوند. 

در ادامه بخوانید: