آیا ضدآفتاب زدن در زمستان لازم است؟ در این مطلب به این سوال تان پاسخ خواهسم داد. اکثر افراد، فقط در روزهای آفتابی بهار و تابستان قبل از بیرون رفتن از خانه ضدآفتاب می زنند. طبق گزارش آکادمی امراض پوستی آمریکا، فقط 14.3 درصد از مردان و 29.9 درصد از خانمها به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می کنند، حتی در ماههای گرم سال.

در فصل زمستان یا بهار به دلیل اینکه گرما و سوزش آفتاب به روی پوستتان را به وضوح حس می کنید ، بیشتر به استفاده از ضدآفتاب تمایل پیدا میکنید. اما باید بدانید که در فصل پاییز و زمستان هم نباید از استفاده از ضد آفتاب چشم پوشی کنید. حتی در تاریک ترین روزهای زمستان، اشعه ماوراء بنفش خورشید هنوز در پوست ما نفوذ می کند – تنها تفاوت در فصول تغییر در نوع اشعه هاست.



در ماه های زمستان، پرتوهای UVB که باعث سوختگی می شوند کاهش می یابند، اما پرتوهای UVA که باعث ایجاد چین و چروک و پیری می شوند همچنان وجود دارند. ” خطرناک تر اینکه پرتوهای UVA نیز در پیشرفت سرطان پوست نیز نقش دارند. “

و گرچه ممکن است فرض کنید که آسمان پوشیده از ابر یا بارش برف به معنای اشعه کمتر است، بارش معمول در ماه های زمستان، زدن کرم های ضد آفتاب را مهم تر می کند. 

جالب است بدانید برف قادر است 80 تا 90 درصد از نور خورشید را به جو بازگرداند و گرچه برای خنک نگه داشتن کره زمین مفید است، اما برای حفظ پوست سالم ایده آل نیست. “نور زیادی از برف در فضا پخش می شود و میزان اشعه هایی که به پوست شما وارد می شوند را افزایش می دهد و حتی باعث ایجاد آسیب بیشتر در دمای منجمد می شود.”

به همین دلیل است که اسکی بازها صورت هایی سوخته تر از کسانی که آفتاب گرفته اند دارند. برای جلوگیری از عوارض جانبی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UVA و آسیب دیدن پوست تان، باید در زمستان هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید: