بعد از دو سال و نیم نبرد طرفداران با کمپانی برادران وارنر بر سر افتضاح اولیه «لیگ عدالت» و درخواست اون ها برای دیدن نسخه اصلی که کاملا ساخته زک اسنایدره، نه جاس ویدون، بالاخره نسخه زک اسنایدر Justice League برای پخش از شبکه استریمینگ HBO max با نام Zack Snyder’s Justice League تایید شد (که خبرش اینجاست). فیلم قراره توی تاریخ نامعلومی از سال 2021 پخش بشه و تقریبا سه ساعت هم زمان خواهد داشت که از این سه ساعت فقط یک ساعت صحنه های مشترک بیین دو نسخه متفاوت جاستیس لیگ وجود داره.

برای کسانی که خبر ندارن هم کمی از دلیل جدایی زک اسنایدر از فیلم اولیه بگیم. اواسط سال 2017 بود که خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه زک اسنایدر، کارگردان فیلم های «مرد فولادین» و «بتمن علیه سوپرمن»، ساخت «لیگ عدالت» رو نیمه کاره رها کرده. دلیل این جدایی خودکشی دختر زک اسنایدر اعلام شد ولی همیشه هم صحبت هایی مبنی بر این بوده که وارنر از شکست دوباره اسنایدر بعد از Batman v Superman میترسیده و قصد تعویض اسنایدر رو داشته، و چه کسی بهتر از جاس ویدون که سابقه ساخت دو فیلم اول اونجرز و البته سریال محبوب و کنسل شده فایرفلای رو داشته! خلاصه اسنایدر از پروژه جدا شد و از چشیدن دست پخت ایشون عاجز موندیم.

نسخه زک اسنایدر Justice League

حالا بریم سراغ اینکه انتظار داریم در نسخه زک اسنایدر Justice League چه چیزهایی ببینیم!


بیشتر بخوانید: بهترین کمیک های بتمن که باید بخوانید ؛ شوالیه شنل پوش در برابر نیمه تاریک گاتهام!


اسنایدر در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر گفته بود جاستیس لیگی که اکران شد تنها یک چهارم از فیلم اصلی رو درون خودش داشت؛ بیش از دو ساعت فیلم روی زمین مونده و ما هم انتظار داریم تمام اون رو ببینیم!

طی این سال ها اسنایدر در شبکه های اجتماعی جیزهایی منتشر کرده که مربوط به نسخه خودش از فیلم لیگ عدالت میشده. از بین اون ها میشه به حضور دارکساید، بزرگترین شخصیت منفی دنیای دی سی و البته آیریس وست، معشوقه بری آلن/فلش اشاره کرد.

نسخه زک اسنایدر Justice League

احتمالا لحظات شخصی بیشتری به خصوص برای شخصیت ری فیشر/سایبورگ و همینطور ارزا میلر/فلش وجود خواهد داشت. با توجه به احتمال پرداختن بیشتر به فلش، میتونیم انتظار توضیحاتی درباره صحنه رویای بروس وین در دنیای سوپرمن شرور و البته هشدار بری آلن آینده به بروس وین داشته باشیم (اشاره بیشتر به دنیای اینجاستیس). البته شاید هم انتظار زیادی باشه و هیچ توضیحی نگیریم!

به احتمال زیاد بازگشت از مرگ کاملا متفاوتی رو برای سوپرمن هم خواهیم دید. شاید نبرد طولانی تر با باقی قهرمانان، شاید دخالت ارتش! چیزی که قطعیه و همه طرفداران هم منتظرش هستن، لباس سیاه معروف سوپرمن برای بازگشتش از مرگه که میتونه ادای دین بسیار جذابی به کمیک های این شخصیت داشته باشه.


بیشتر بخوانید: بررسی انیمه سینمایی بتمن نینجا Batman Ninja ، نبرد به سبک سامورایی ها !


بعضی چیزها هم هستن که ممکنه اون ها رو در نسخه زک اسنایدر Justice League نبینیم، ولی حداقل امیدواریم که ببینیم. اول از همه جلوه های ویژه و مبارزات شلوغ پایانی به کل باید تغییر کنن، چونکه جلوه های ویژه فیلم اصلا اون چیزی نیست که چنین فیلم پرخرج و پرطرفداری باید داشته باشه، مبارزات پایانی هم پوچ و توخالی تر از این حرف هاست. مبارزات شلوغ به خودی خود چیز بدی نیستن، همونطور که توی نبرد نیویورک در قسمت اول اونجرز نبرد نیویورک رو دیدیم و راضی بودیم. اسپن ولف، شخصیت منفی فیلم هم که کلا باید توی ساختش یک تغییر اساسی بدن و به چیز بهتری تبدیلش کنن!

نسخه اسنایدر کات Justice League

شایعاتی وجود داره که میگه میتونیم انتظار داشته باشیم نبرد پایانیمون از قبل هم شلوغ تر بشه و قهرمان کمی ناشناخته (برای ما)، مارشن منهنتر رو هم موقع تهاجم پارادیمون ها ببینیم. زک اسنایدر قبلا تایید کرده که برای جناب هری لینکس که در بتمن علیه سوپرمن هم حضور داشت نقشه های بیشتری داشته و میخواسته افشا کنه که اون مارشن منهنتره، فقط در پوسته زمینی!

اما میتونیم انتظار چیزی حتی هیجان انگیزتر رو هم داشته باشیم؛ فانوس سبز! اسنایدر قبلا گفته بوده که برنامه داشته که اولین حضور یکی از اعضای ارتش فانوس سبز، قبل از فیلم اختصاصی خودش، در فیلم جاستیس لیگ باشه. اینجا جا داره که با چشمانی پر از اشک و خون بگم که اگر وارنر درست و حسابی با برنامه دنیای سینمایی دی سی جلو میرفت، امسال فیلم اختصاصی فانوس سبز رو هم میتونستیم ببینیم!

نسخه زک اسنایدر Justice League


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی که باید ببینید ؛ ژانر محبوب این روزهای هالیوود!


حضور دارکساید در نسخه زک اسنایدر Justice League قطعیه، ولی اگه فقط یک سکانس کوچک باشه پس چه فرقی داره با همون دیالوگ کوچک توی جاستیس لیگ قبلی؟! بیاید امیدوار باشیم توی این دو ساعت اضافی به دارکساید نقش مهمی در داستان بدن که بتونه طرفداران رو راضی کنه.

جاستیس لیگ اکرانی صحنه های طنز زیادی داشت، وقتی میگیم زیاد یعنی رسما با یک فیلم مارولی قابل مقایسه بود؛ ولی فقط از نظر تعداد! از نظر کیفیتی، جوک های الکی و بیمزه ای که حتی توی دهن بتمن هم گذاشته بودن اصلا لیاقت موندن در نسخه زک اسنایدر Justice League رو ندارن و باید حذف بشن.

نسخه زک اسنایدر Justice League

در نگاه اول هم میشه فهمید که «لیگ عدالت» قرار بوده تبدیل به «انتقامجویان» دنیای سینمایی دی سی بشه، ولی صرف نظر از اینکه طرفدار MCU یا DCEU ، احتمالا قبول دارید که وارنر توی رسیدن به هدفش شکست بدی خورد. وارنر قصد داشت راهی که مارول طی تقریبا پنج سال و مقدمه چینی نسبتا طولانی خودش طی کرد رو با استفاده از فقط اسم های مطرحی مثل بتمن و سوپرمن، طی زمان کوتاه تری طی کنه.

دی سی برنامه عجیب و غریبی داشت که سوال برانگیزترین نکته اون هم این بود که «چطور قراره اول کراس اور ببینیم و بعد از اون فیلم های شخصی؟!». نتیجه هم این شد که برای عموم مردمی که از پیشینه غنی لیگ عدالت در کمیک ها خبر ندارند، مارول به راحتی در جایگاه بالاتری نسبت به دی سی قرار میگیره.


بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ابرقهرمانی که باید حتما آنها را ببینید!


یک سری شایعات هم هستن که میگن بجای یک فیلم سه چهار ساعته، میتونیم نسخه زک اسنایدر Justice League رو به صورت یک مینی سریال شش قسمتی نیم ساعته ببینیم. ایده جذابیه، مخصوصا بعد از اینکه مندلورین (بررسیش اینجاست) ثابت کرد این اپیزودهای نیم ساعته چقدر میتونن جذاب باشن. حداقل فکر کنم قبول داشته باشید دیدن یکجای یک فیلم سه چهار ساعته حتی در خونه هم میتونه کار سختی باشه، ولی اگه از همون اول به قسمت های کوچکتری تقسیم شده باشه، میتونیم با خیال راحت تری فیلم (سریال) رو ببینیم.

 

نسخه زک اسنایدر Justice League

اگر جاستیس لیگ به صور همون مینی سریال شش قسمتی نیم ساعته از HBO max پخش بشه و البته با استقال خوبی هم روبرو بشه، یک احتمال رو میتونه بوجود بیاره که بعدا هم سریال جاستیس لیگ ادامه داشته باشه!

زک اسنایدر همیشه رویای ساخت سه گانه لیگ عدالت رو داشته، ولی با این وضعیت قمر در عقربی که دنیای سینمایی دی سی توش گیر افتاده، قطعا حالا حالاها نمیتونه به خواستش برسه. ولی سرویس استریم HBO max میتونه فرصتی برای اون باشه! سریالی سه فصلی برای جاستیس لیگ! بازیگران اصلی هم همیشه ارادت خودشون رو به اسنایدر نشون دادن، پس میشه احتمال داد برای ادامه پروژه برگردن. قطعا این فقط یک ایدست، ولی واقعا ایده جذابیه!

در اخر اهمیت نسخه زک اسنایدر Justice League نه به این خاطر هستش که قراره نسخه اصلی کارگردان فیلم رو ببینیم، بلکه به این خاطره که این فیلم چه خوب باشه چه بد، بر همگان ثابت میکنه که امضا جمع کردن طرفداران برای فلان کار اونقدرها هم الکی وبیهوده نیست، اگر هنوز هم صفحه جمع اوری امضا برای بازسازی فصل هشتم گیم آف ترونز وجود داره، ایندفعه با علم به اینکه کارتون بیهوده نخواهد بود و افرادی با همین کار به هدفشون رسیدن، امضای خودتون رو ثبت کنید.