با آموزش بازی Fortnite در خدمت شما هستیم! در شرایط فعلی زمان بیشتری برای تجربه‌ی عناوین مختلف داریم. شاید با کمی گشتن در میان سبک‌های مختلف بتوانیم عنوانی مناسب را پیدا کنیم. سبک بتل رویال در این ایام یکی از سرگرم کننده‌ترین سبک‌های بازی برای بازی‌بازان است. کافی است کمی در رابطه با این سبک تحقیق کنید تا به نام بازی Fortnite برسید. اما چرا این بازی انقدر در میان بازی‌بازان سبک بتل رویال طرفدار دارد؟ احتمالا این عنوان به اندازه‌ی کافی جذاب ساخته شده است اما مدتی است رقیبی تازه وارد و قدرتمند را در کنار این سری می‌بینیم که توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود بکشد. به‌هرصورت به دلیل محبوبیت بازی Fortnite تصمیم گرفتیم تا آموزش بازی Fortnite برای کسانی که تصمیم دارند شروع به تجربه‌ی این عنوان کنند را با شما به اشتراک بگذاریم.

اطلاعاتی که با شما به اشتراک می‌گذاریم، نتیجه‌ی صدها ساعت تجربه‌ در بازی  Fortnite توسط تیم‌های مختلف و حرفه‌ای است. امیدواریم با استفاده‌ی درست از این راهنمایی‌ها بتوانید در این بازی موفق عمل کنید.

بازی ادامه دارد تا زمانی که به فصل سوم برسیم. مکانیک و روند کلی بازی در تمامی فصل‌ها یکسان است بنابراین از این راهنمایی می‌توانید به صورت کلی استفاده کنید. نکات را با دقت مطالعه نمایید تا نقات قوت و ضعف را متوجه شده و سپس آماده‌ی نبرد شوید. با ما همراه باشید با آموزش بازی Fortnite !

آموزش بازی Fortnite

1- نمی‌توانید چیزهایی را که با خود دارید در جزیره انتخاب کنید

اولین مورد از بیست مورد از نکات مهم آموزش بازی Fortnite ! زمانی که وارد جزیره اسپان (Spawn) می‌شوید تفنگ و مهمات زیادی را در اطراف آن می‌بینید که پراکنده هستند و شما هم همانند تمامی بازیکنان دیگر تصمیم می‌گیرید که آن‌ها را بردارید اما قرار نیست این منابع همراه شما بیایند. جزیره‌ی اسپان یک حوزه‌ی عملی برای بازی است. بازیکنان حدود 1 دقیقه در این محیط می‌مانند تا تمامی بازیکنان جمع شوند. به هرکسی که دوست دارید می‌توانید شلیک کنید اما برخورد گلوله‌ی شما به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین شخصیت های Assassins creed “قسمت اول”


2- تا جای ممکن صبرکنید تا اتوبوس به مقصد نزدیک شود

زمانی که مجاز به بیرون پریدن از اتوبوس باشید اتوبوس با زدن بوقی این امکان را به شما اعلام می‌کند، اما برخلاف آنکه بسیاری از بازیکنان در این زمان می‌پرند شما اینکار را انجام ندهید. به جای پرش کمی صبر کنید تا حدود 3 ثانیه بعد از پرش بازیکنان و قبل از رسیدن اتوبوس به انتهای مسیر بپرید. با انجام این کار شانس کمتری برای مورد غارت قرار گرفتن دارید که خب این به سود شماست. سعی کنید در مکانی همانند خانه یا مکانی مشابه با آن فرود بیایید؛ چراکه شانس شما برای بدست آوردن غنائم بیشتر از نقاط دیگر بوده و همچنین امنیت بیشتری خواهید داشت.

3- گلایدر شما به صورت خودکار هدایت می‌شود

زمانی که از اتوبوس بیرون می‌آیید، هیچ راهی وجود ندارد که گلایدرتان را باز کنید. هر زمان به ارتفاع مناسب برسید گلایدر شما به‌طور خودکار باز می‌شود. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم زمانی که در حال فرود هستید سعی کنید در اطراف ساختمان‌ها فرود بیایید.

4- طلسم سپر را قبل از آنکه بزرگتر شود استفاده کنید

در اطراف نقشه هر دو بطری آبی رنگ کوچک و بزرگ را پیدا خواهید کرد که به ترتیب 25 سپر و 50 سپر به شما می‌دهند کافی است آن را انتخاب نمایید و سپس ماشه یا به‌نوعی دکمه‌ی شلیک بفشارید تا از طلسم استفاده کنید. زمانی که طلسم سپر بزرگ را استفاده نمایید 50 سپر به شما داده می‌شود. این درحالی است که بیشترین میزان سپر شما 50تا بوده و نمی‌توانید از سایر سپرها استفاده کنید. بنابراین ابتدا از طلسم‌های کوچک استفاده و سپس زمانی که آن‌ها به پایان رسیدند طلسم‌های بزرگ را مصرف کنید.

آموزش بازی Fortnite


بیشتر بخوانید: بهترین بازی های سال 2020 ؛ نگاهی به 17 تا از بهترین بازی های 3 ماه اول 2020 


5- اسلحه‌ی Assault rifles یا SMGs می‌توانند بهترین گزینه برای تازه کارها باشند

سلاح‌های خاکستری بسیار رایج هستند اما سلاح‌های آبی، سبز، بنفش و طلایی هم به ندرت در بازی دیده می‌شوند. اسلحه‌های طلایی مانند RPG و SCAR به شدت قدرتمند هستند؛ استفاده از رایفل‌ها یا همان تک‌تیراندازها برای فاصله‌ی کمتر از 75 متر بی‌فایده است، بنابراین اگرچه شما می‌خواهید از سلاحی دم دستی برای نبرد استفاده کنید باید بگوییم، تا زمان که مجبور نشده‌اید از آن در فاصله‌ی زیر 75 متر استفاده نکنید. حتما توجه داشته باشید که اگر قرار است فاصله‌ی شما و دشمنانتان کم باشد باید از شات‌گان استفاده کنید؛ به عبارت دیگر این سلاح را در اولویت قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید ممکن است در پناهگاه‌ها و یا مکان‌های مختلف کمین گذاشته باشند. بنابراین همیشه سلاحی برای دفاع در این مواقع با خود داشته باشید.

6- به میزان برد و مقیاس‌های اسلحه دقت کنید

روی دی‌پد کلیک کنید تا اینونتوری شما بالا بیاید، می‌توانید در توضیحات هر سلاحی می‌توانید جزئیات مربوطه را ببینید، همچنین می‌توانید ببینید سلاح شما چقدر می‌تواند آسیب وارد کند. این یکی از مهم ترین نکات آموزش بازی Fortnite است که باید حتما آن را در نظر داشته باشید!

7- با هدفون بازی را تجربه کنید

سعی کنید هنگام تجربه‌ی این بازی از هدفونی با کیفیت استفاده نمایید. این کار کمک می‌کند تا به خوبی صدای پایه دشمنان را بشنوید. دانستن اینکه دشمنان از کدام سمت به شما نزدیک می‌شوند به شما کمک می‌کند تا سریعا موقعیت خود را آماده کنید و با تیراندازی دشمن را از بین ببرید.


بیشتر بخوانید: بخش بتل رویال Call of Duty Modern Warfar رسما معرفی شد + تریلر 


8- قبل از آنکه درمان را آغاز کنید، پوششی ایجاد نمایید

درحالی که همیشه استفاده از ساختمان‌ها را برای پوشش و پناه گرفتن به شما پیشنهاد دادیم اما می‌توانید هنگامی که دیوار یا خانه‌ای اطراف شما نیست پوششی برای خودتان هنگام درمان ایجاد کنید. هنگامی که در حال درمان هستید نمی‌توانید هیچ کار دیگری انجام دهید بنابراین امری منطقی است که پوششی برای اطراف خود ایجاد نمایید. این بدان معناست که شما درواقع بسیار آسیب‌پذیر هستید بنابراین اگر در محیطی باز نیاز به درمان داشتید حتما پوششی ایجاد کنید.

9- افتادن از بیشتر از سه‌ طبقه به شما آسیب می‌زند

در حال تجربه‌ی Borderlands نیستید که از هر ارتفاعی سقوط کنید مشکلی پیش نیاید. اگر در این بازی از ارتفاعی بیشتر از معادل سه طبقه سقوط کنید بخش قابل توجهی از جان شما از بین می‌رود.

آموزش بازی Fortnite


بیشتر بخوانید: بهترین بازی های رایگان PS4


10- همواره سعی کنید در ارتفاعی بلندتر از دیگران باشید

زمانی که همه چیز به هم می‌ریزد و شما درگیر یک نبرد بسیار بزرگ می‌شوید، تا جای ممکن به سطح‌های بالاتر حرکت کنید. سعی کنید همیشه بالاتر از دشمنانتان باشید. برای انجام اینکار مسیری به سمت آسمان بسیازید، یکی از استراتژی‌های خوب این است که چهار طرف خود دیوار بسازید سپس یک مسیر با شیب به سمت بالا بسازید. این کار یک سکوی تیراندازی خوب برای شما فراهم خواهد کرد که می‌توانید هر زمان که نیاز به عقب نشینی دارید از آن استفاده کنید. برای ساخت دقیق این مسیر شیب دار کافی است از شیب ساق‌ پاهایتان الهام بگیرید. می‌توانید به بخش‌های بالایی بروید و چند نارنجک را به پایین پرتاب کنید تا دشمنانتان آسیب ببینند.

11- نارنجک، باند و امکانات محافظتی را تا حد امکان در میان وسایل خود حفظ کنید

داشتن حداقل یکی از موارد بالا در میان ابزارهای دم دستی شما امری با ارزش به حساب می‌آید. نارنجک ابزاری کلیدی است که بوسیله‌ی آن می‌توانید پوشش محافظتی دشمنان خود را از بین ببرید. استفاده از نارنجک زمانی‌که در ارتفاع بالاتری نسبت به دیگران هستید ارزشمندتر نیز می‌شود. هنگامی‌ که سطح یا لول نسبتا پایین‌تری دارید با استفاده از ابزار یاد شده می‌توانید فضایی را برای خودتان باز کنید تا از شر گلوله‌ها در امان بمانید. جان اضافه و انواع محافظ‌ها به شما کمک می‌کند زمانی‌که در گوشه‌ای به دام افتاده‌اید به راحتی تسلیم نشوید؛ همچنین می‌توانید با استفاده از جان اضافه به دوستانتان هم کمک کنید و آن را با آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

12- درخت‌ها را کاملا از بین نبرید

برای آنکه بتوانید مصالح ساختمانی خود را کامل کنید، به چوب نیاز دارید، بنابراین برای تهیه‌ی چوب موردنیازتان باید درختان را قطع نمایید، اما توجه داشته باشید که درختان را به‌طور کامل از بین نبرید. اگر تمام درختان را به صورت کامل قطع کنید پوشش گیاهی منطقه تخریب می‌شود پس رقیبان به راحتی می‌توانند شما را بیابند و به‌عبارت بهتر شما را شکار کنند.

13- انواع متفاوت و زیادی از بمب‌ها را نداریم

در گذشته تقریبا تمام انواع بمب‌ها را امتحان کردیم. بمب‌هایی همانند بمب دود، بمب انفجاری، بمب متعفن، بمب سایه و غیره که هریک در مکان خاصی برای ما قابل استفاده بودند و به نظر کمکی قدرتمند به حساب می‌آیند. با این حال، در فصل دوم همه چیز بسیار ساده‌تر شده است چراکه اکنون تنها نارنجک‌های استانداردی در بازی موجود هستند که همه می‌دانیم آن‌ها چگونه کار می‌کنند. در ادامه باید گفت شاید تیم سازنده در آینده تصمیم بگیرند بمب‌های متنوع را به این نسخه برگردانند، اما اکنون تنها چند نارنجک قدیمی وجود دارد که شیوه‌ی استفاده از آن‌ها همان پرتاب کردن است.

14- دقت کنید در لابی حالت مناسبی را انتخاب کنید

زمانی‌که بازی را راه‌اندازی می‌کنید سیستم به‌طور خودکار سعی می‌کند شما را در تیمی که تقریبا با بازیکنان تصادفی پر شده است قرار دهد. ممکن است بخواهید با روش دیگری این بازی را تجربه کنید بنابراین می‌توانید حالت بازی را به انفرادی و یا با یک گروه دو نفره تغییر دهید تا به‌طور دلخواه بازی را آغاز نمایید. پس به حالت انتخابیتان توجه داشته باشید.

آموزش بازی Fortnite


بیشتر بخوانید: 10 بازی برتر شوتر اول شخص که حتما باید قبل از مرگ تجربه کنید / به انتخاب وارونه


15- حرکت به صورت نشسته صدای قدم‌های شما را کاهش می‌دهد

یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه بتوانید به دشمنان سطح بالاتر نزدیک شوید و به آن‌ها آسیب وارد کنید این است که مخفیانه به سمت آن‌ها بخزید. همیشه سعی کنید خودتان را مخفی نگه دارید، قطعا کار سختی است اما خیلی آرام حرکت کنید تا اینکه بتوانید فاصله را با دشمنانتان متناسب با شرایطی که دارید تنظیم کنید. اگر از زمانی که صدای شخصی را در بازی می‌شنوید نوع حرکت خود را تغییر دهید می‌توانید موقعیت خود را به مکان بهتری تبدیل کنید.

16- برای آنکه بتوانید بیشتر جوایز را کسب کنید، بتل پس بخرید

اگرچه برخی از جوایز و موارد مختلف در دسترس نیستند، اما برای آنکه بتوانید بهترین آیتم‌ها و اسکین‌ها را بدست آورید باید ماموریت‌های بتل‌پس Fortnite را تکمیل کنید. قیمت این بتل‌پس 950 وی‌بوکس است به عبارت بهتر شما باید 9.99 دلار پرداخت کنید. بعد از تهیه این بتل‌پس فقط کافی است چالش‌ها را پشت سر بگذارید و لوازم موردنیاز خود را بدست آورید.

17- می‌توانید تقریبا همه چیز را با تبر تکه تکه کنید

اگر فکر می‌کنید در ساختمانی که ساخته‌اید و یا هر ساختمان دیگری گیر کردید، نگران نباشید. می‌توانید همه چیز را با تبر از بین ببرید، بنابراین بازیکنان هر زمانی در شرایط نامساعدی قرار بگیرند می‌توانند به‌راحتی با تبر مسیر جدیدی برای خودشان باز نمایند. اما توجه داشته باشید با شکستن اجسام مختلف صدای زیادی ایجاد می‌شود و هرکسی که در اطراف شماست این صدا را می‌شنود و موقعیت شما در آن نقطه مشخص خواهد شد.

آموزش بازی Fortnite


بیشتر بخوانید: بررسی call of duty mobile ؛ بهترین بازی شوتر برای اسمارت فون‌ها


18- می‌توانید اسکین، برچسب و ایموتی‌ها خود را تغییر دهید

تمامی موارد و بخش‌هایی چون اسکین‌ها، برچسب‎ها و غیره همگی در بخش لاکر (Locker) قرار دارند. می‌توانید به راحتی و قبل از هر مسابقه‌ای این موارد را تغییر دهید. توجه داشته باشید تمامی آیتم‌ها و موارد یاد شده را باید قبل از شروع مسابقه تغییر دهید و در هنگام مسابقه امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد.

19- از حالت پلی‌گروند (Playground) استفاده کنید تا با نقشه آشنا شوید

یکی از جنبه‌های مهم موفقیت در بازی Fortnite، یادگیری دقیق نقشه‌ی میدان نبرد است. اگر فقط به‌طور سردرگم با 99 بازیکن دیگر در محیط بازی بچرخید، قطعا تجربه‌ی کسالت آوری خواهید داشت، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اول حالت پلی‌گروند را بررسی کنید تا با نقشه و محتویات آن به خوبی آشنا شوید. با این حالت شما کاملا آزادید در هر شرایطی به هر مکانی که دوست دارید بروید و نقشه را کاملا در شرایط مختلف بررسی کنید. مکان تمام صندوق‌ها نیز مشخص است و شما می‌توانید مکان موردعلاقه‌ی خود را نیز در میان مناطق بازی پیدا کنید.

آموزش بازی Fortnite

20- عادت کنید هنگام حرکت مواد و چیزهای مختلف را بردارید

آخرین نکته از سری نکات آموزش بازی Fortnite ! درحالی‌که بازیکن‌ها در بهترین حالت وارد میدان نبردی بزرگ می‌شوند، ساختمان‌ها نقش بسیار مهم و موثری در موفقیت و بیشتر زنده ماندن آن‌ها دارند. درواقع این بزرگترین امتیازی است که هر بازیکن در دسترس دارد. با این حال، برای ساخت ساختمان‌های مختلف به مواد و مصالح نیازمندید که تنها می‌توانید از طریق برداشت محصول این مواد را بدست آورید. چوب موردنیاز می‌تواند از هر جسم چوبیی باشد. مهم نیست از یک کمد آن را بدست آورده باشید یا یک درخت، می‌توانید از تکه کردن هرچیز چوبی، چوب موردنیازتان را بدست آورید. با بررسی سایر موادی که در مسیر پیدا می‌کنید، می‌توانید منابع جدیدی بیابید که بازدهی بسیار بیشتری به شما می‌دهند.


اگر آموزش بازی Fortnite برای شما مفید بوده، خوشحال میشویم نظراتتان را با ما درمیان بگذارید