اهمیت خواب دانش آموزان …

به نظر شما افزایش زمان خواب دانش آموزان چه اهمیتی دارد؟ تقویت خواب دانش آموزان چه تاثیری در موفقیت های آکادمیک آینده شان خواهد داشت؟

از تاثیرات تقویت خواب دانش آموزان بر سلامتی آینده ی جامعه خبر دارید؟ با ما باشید تا جوابی برای این پرسش ها پیدا کنید. وارونه منبعی موثق برای جواب دادن به سوال های ذهن شماست.


تنظیم ساعت خواب در زمان قرنطینه با 7 راهکار ساده و موثر 

خواب آلودگی زیاد نشانه ی چیست؟ چگونه آن را از بین ببریم؟


بیش از نیمی از دانش آموزان آمریکایی کمتر از 7 ساعت در طول شب می خوابند.

این در حالی است که ما می دانیم خواب ناکافی بر روی همه ی ابعاد زندگی آینده ی این دانش آموزان تاثیر خواهد داشت؛ از سلامتی شان گرفته تا موفقیت های آکادمیکشان در آینده.

خوشبختانه محققان دانشگاه مینسوتا در این مورد تحقیقات وسیعی انجام داده اند. آنها صدها دانش آموز دبیرستانی را از 5 مدرسه برای دو سال زیر نظر داشتند.

در نتیجه ی تحقیقاتشان مشخص شد هر چه مدرسه دیر تر شروع شود، بچه ها خواب بهتری خواهند داشت.

این در حالی است که ده ها سال است که دانشمندان و محققان در تلاشتند تا ساعت شروع شدن مدرسه در آمریکا را عقب بیاندازند. در سال 2014 آکادمی آمریکایی علوم کودکان به کنگره پیشنهاد داد که دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان زودتر از ساعت 8:30 به مدرسه نروند.

اما در تحقیقات دیگری که در همان سال انجام شد ثابت شد که بیش از 90% دانش آموزان قبل از این ساعت به مدرسه می روند.

هر فردی برای سلامتی به تقریبا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارد.

اما ماجرا از این قرار است که نوجوانان به ساعت های بیشتری برای خواب نیاز دارند.

علت هم تغییراتی است که در این سنین برای بدنشان اتفاق می افتد. نوجوانان شب ها خیلی بیشتر از بزرگسالان خواب آلود هستند. بر همین اساس است که توصیه می شود این گروه سنی به 8 تا 10 ساعت خواب شبانه نیاز دارد.

تا سلامتی روحی و فیزیکی لازم برای انجام کارهای روزمره را داشته باشد.

در تحقیقاتی که اخیرا انجام شده ارتباط میان دیرتر شروع شدن مدرسه و بالا رفتن کیفیت خواب دانش آموزان مورد بررسی دقیق قرار گرفته.

بر همین اساس 455 دانش آموز دبیرستانی سال نهمی از 5 دبیرستان مورد بررسی قرار گرفتند. در سال اول تحقیقات(2016) دو مدرسه حاضر شدند زمان شروع مدرسه را عقب تر بیاندازند.

مثلا در حد 50 تا 65 دقیقه. سه مدرسه ی دیگر هم چنان ساعت 7:30 کار را شروع می کردند.

در پایان سال دوم بررسی مشخص شد که نوجوانانِ آن مدرسه ای که ساعت شروع مدرسه را عقب کشیده بود در حدود 43 دقیقه بیشتر می خوابیدند.

ساعت زیاد شدن خواب این دانش آموزان خیلی مهم است. چرا که مخالفان این عقیده می گویند، اگر ساعت شروع مدرسه را عقب بکشیم نوجوانان هم دیر تر می خوابند.

پس ساعت های خواب زیادتر نمی شود، فقط جا به جا می شود. در این تحقیقات خلاف این مسئله ثابت شد.

نکته ی دیگری هم هست…

در این تحقیقات ساعت های خواب بچه های سال آخری و سال اولی زیاد نشد. پس چیزی در این مورد اثبات نشده است.

این یعنی بچه های دبیرستانی به میزان بیشتری خواب نیاز دارند. و ساعت شروع کلاس برای این بچه ها باید فرق داشته باشد.

جدایی از اینها، ثابت شد که نوجوانان چه 7:30 به مدرسه بروند چه دیرتر، سر ساعت خاصی می خوابند. پس دیرتر شورع کردن مدرسه ربطی به دیر خوابیدن بچه ها ندارد.

محققان این تحقیقات در ادامه به مسئله ی بسیار مهمی اشاره کرده اند. بچه هایی که دیرتر به مدرسه می رفتند، خواب آخر هفته ی کمتری هم داشتند.

چرا که میزان خوابشان در طول روزهای هفته کافی بود . و به جهت تنظیم بودن خوابشان نیازی به بیشتر خوابیدن در روزهای آخر هفته نداشتند.

محققان بار دیگر اشاره کردند که فاکتورهایی مانند کیفیت خواب، کارایی خواب، و دیرتر خوابیدن ربطی به دیر تر شروع شدن مدرسه ندارد.

بر عکس تحقیقات کوچک تری که در گذشته انجام شده بودند، این تحقیقات تمرکز خاصی بر ارتباط میان ساعت های کلی خواب و موفقیت های آکادمیک ندارد.

اریکا چنگ، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی، در سر فصل این تحقیقات اشاره کرده که خواب کافی در نوجوانی موجب بهتر شدن خواب در دوران جوانی هم خواهد شد.

او در این سرفصل به دلایل زیادی برای اثبات این قضیه اشاره میکند…

از جمله ارتباط میان بیماری، خواب ناکافی، و ناموفق بودن در دوران تحصیلات آکادمیک.

او در ادامه گفته:« ما جوان ها را سرزنش می کنیم که چرا به اندازه ی کافی نمی خوابند. اما این تقصیر آنها نیست. تقصیر ماست. ما زمان شروع مدرسه را طوری تنظیم می کنیم که با برنامه های خودمان هم خوانی داشته باشد».

عقب کشیدن ساعت شروع مدرسه مفید، مقرون به صرفه و کارآمد است. این استراتژی، در بدترین حالت ممکن،  زندگی خیلی از جوانان آمریکایی را در آینده بهبود می بخشد. در بهترین حالت ما زندگی همه ی جوانان آمریکایی را زیر و رو کرده ایم.