نحوه‌ی انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید 

اگر به دنبال انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید را دارید، این مطلب برای شماست.  واتساپ بدون شک یکی از پیام رسان‌های محبوب در کنار تلگرام بوده و از کاربران بسیاری برخوردار است. این پیام رسان دارای ویژگی‌های جذابی بوده و پیشتر قابلیت دارک مود برای آن در نظر گرفته شده و هم اکنون نیز دردسترس است.


همچنین بخوانید: 

چگونه در واتساپ استیکر جدید دانلود کنیم؟ 

نحوه‌ی حذف اطلاعات فیسبوک برای همیشه !


تصور کنید که یک گوشی اندرویدی جدید خریداری کرده‌اید و سیم کارت مجزایی را در آن مورد استفاده قرار می‌دهید. حال قصد دارید که اکانت واتساپ قدیمی خود با شماره‌ای دیگر در گوشی قدیمی‌تان فعال است را به گوشی جدید و شماره جدید منتقل کنید. این عمل چگونه انجام می‌شود؟

مقدمه

تصور کنید که یک گوشی اندرویدی قدیمی در اختیار دارید که برنامه واتساپ در آن نصب است و اکانت واتساپ شما با استفاده از شماره تماس سیم کارت همان گوشی قدیمی فعال شده است. در این بین یک تلفن هوشمند جدید خریداری کرده و سیم کارتی هم روی آن فعال سازی می‌کنید. در سوی دیگر تمایل پیدا می‌کنید تا اطلاعات حساب و شماره‌های واتساپ در گوشی قدیمی را به گوشی هوشمند جدید خود منتقل کنید.

در این بین ممکن است برای شما پرسشی به وجود بیاید که آیا چنین امری قابل انجام است و شدنی بوده یا خیر. خوشبختانه این امر امکانپذیر است و شما به سادگی می‌توانید نسبت به انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید وارد عمل شوید. بدین منظور باید چند مرحله ساده طی شود که در ادامه مقاله به آموزش آن می‌پردازیم.


همچنین بخوانید:  ویژگی های برتر اندروید نسبت به آی‌او‌اس؛ اندروید سیستم عامل پیشتاز


نحوه انتقال اکانت واتساپ از گوشی قدیمی به جدید

برای انتقال باید شماره اکانت واتساپ خود را در گوشی هوشمند جدید تغییر دهید. از این رو باید شماره جدیدی که قصد استفاده آن دارید را فعال سازی کنید. برای انجام چنین کاری کافیست مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • گوشی اندرویدی قدیمی خود را به شبکه وای فای متصل کنید.
  • برنامه واتساپ را در آن اجرا کنید.
  • به منوی Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Account را لمس کنید.
  • گزینه Change Number را لمس نمایید.
  • آیکون با عنوان Next موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
  • در این مرحله با دو فیلد مواجه می‌شوید. در بخش فوقانی و فیلد اول باید شماره فعلی (قدیمی) اکانت واتساپ خود را وارد کنید. در فیلد دوم که پایین‌تر قرار دارد، باید شماره جدیدتان را وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن شماره‌های صحیح، گزینه Done را لمس کنید.

با انجام مراحل فوق به سادگی قادر هستید تا شماره تماس اکانت واتساپ خود را تغییر دهید. البته همانطور که پیشتر گفته شد، انجام موارد فوق چندان دشوار نیست و به راحتی قابل انجام است.

ناگفته نماند با انجام مراحل گفته شده، شماره پیشینی که در واتساپ ثبت شده بود، کاملا حذف شده و دیگر روی اکانت فعلی شما در دسترس نیست.

البته اگر مراحل فوق را سپری کنید، تنها شماره تماس حساب واتساپ تغییر خواهد کرد. در این بخش باید اکانت را روی گوشی جدید فعال کرده و تمامی سابقه چت را به اسمارتفون جدید خود انتقال دهیم.


همچنین بخوانید:

آپدیت اندروید قدیمی؛ تضمین کننده اطلاعات شخصی و حساب بانکی تان

چطور کمتر از گوشیم استفاده کنم؟ راهکارهای موثر برای ترک اعتیاد به گوشی


در ابتدا باید مراحل زیرا را روی گوشی هوشمند قدیمی خود سپری کنید تا بتوانید به انتقال اطلاعات موردنظر بپردازید:

  • گوشی قدیمی خود را به شبکه اینترنت وای فای مناسب و پر سرعت متصل کنید.
  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی برنامه به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب کنید.
  • گزینه Chat backup را لمس کنید.
  • گزینه Account را لمس کنید و اکانت گوگل خود را برای این بخش فعال نمایید.
  • گزینه Back up to Google Drive را انتخاب و در پنجره پاپاپ نمایان شده گزینه Only when I tap Back up را انتخاب کنید.
  • اگر تمایل دارید که از ویدیوها ارسال شده در گفتگوهای خود هم فایل بکاپ تهیه کنید، تیک گزینه Include Videos را بزنید. در غیر این صورت از ویدیوهای ارسالی شما فایل بکاپ تهیه نمی‌شود.
  • گزینه سبز رنگ Backup را لمس کنید و اجازه دهید تا از آرشیو گفتگوها یا اصطلاحا چت‌های شما در اکانت گوگل فایل بکاپ تهیه شود. این امر ممکن است با توجه به حجم اطلاعات آرشیو چت های اکانت شما کمی به طول بیانجامد. بنابراین بهتر است صبر پیشه کنید.

پس از انجام مراحل فوق و گرفتن بک آپ چت در اکانت واتساپ موجود در گوشی قدیمی، وقت آن رسیده تا اکانت را روی گوشی هوشمند جدید خود فعال سازید تا از این به بعد واتساپ موجود در تلفن هوشمند جدید را به کار گیرید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می توانید در بخش کامنت نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. واتساپ پیام رسان محبوبی بوده و افراد بسیاری هستند که به استفاده این اپ دسکتاپ یا موبایلی می‌پردازند. امیدواریم این مطلب بتواند کمکی برای شما باشد تا بتوانید انتقال حساب ساده به گوشی جدید داشته باشید.