جوجوتسو کایزن Jujutsu kaisen

انیمه جوجوتسو کایسن، یکی از بهترین انیمه های پاییز گذشته بود که موفق به ایجاد سر و صدای فراوانی شد. این انیمه، حتی جایزه بهترین انیمه سال را از جوایز کرانچی رول 2021 دریافت کرد. انیمه جوجوتسو کایزن، توانست از همان قسمت های ابتدایی، نظرات مثبت بینندگان را به دست بیاورد و همچنین، اپنینگ آن حسابی بین انیمه بازها معروف شد.

اخبار انیمه » فصل سوم جوجوتسو کایسن آرک Culling Game را به تصویر می کشد!

انیمه جوجوتسو کایسن، درباره دنیایی است که در آن، نفرین ها، دشمن انسان ها هستند و انسان ها را نابود می کنند. البته، فقط افرادی خاص از وجود داشتن آنها اطلاع دارند؛ که برخی از آنها، “جادوگران جوجوتسو” هستند. آنها با نفرین های مختلف مبارزه می کنند و اجازه نمی دهند به مردم آسیبی برسد. شخصیت اصلی این انیمه، پسری عادی، قوی و مهربان به نام یوجی ایتادوری است که پس از حمله یک نفرین به مدرسه اش، به یک نیمه نفرین – نیمه انسان تبدیل می شود تا از دوستانش محافظت کند.

مرتبط: نقد و بررسی انیمه جوجوتسو کایسن  

اگر جزء آن دسته هستید که هنوز این انیمه را تماشا نکرده اند، یا در تماشای آن شک دارند، پس با معرفی انیمه جوجوتسو کایزن با مجله وارونه همراه باشید.

5 دلیل برای تماشای انیمه جوجوتسو کایسن (نبرد جادو)

1/ ساختار شکنی و نوآوری انیمه Jujutsu kaisen

معرفی انیمه جوجوتسو کایسن

انیمه جوجوتسو کایسن، یک انیمه شونن است؛ ولی لزوما یک شونن کلیشه ای نیست. این انیمه، بعضی از کلیشه های رایج انیمه های شونن را تغییر داده و حتی برخی از آنها را مورد تمسخر قرار داده است! از طرز آموزش دیدن یوجی گرفته تا حتی موقعیت های احساسی؛ بسیاری از لحظات انیمه جوجوتسو کایزن، به طوری هستند که فقط می توانید در این انیمه آنها را پیدا کنید. این لحظات، تازه، دوست داشتنی، و به یادماندنی هستند و از آنجا که کمتر چیزی شبیه‌شان دیده ایم، جایگاه خاصی در قلب و ذهن ما پیدا می کنند.

2/ شخصیت های مونث قدرتمند

شخصیت های مونث انیمه جوجوتسو کایسن

بالاتر، درباره ساختارشکنی های انیمه جوجوتسو کایزن صحبت کردیم؛ با این وجود، حیف است درباره یکی از مهم ترین نوآوری هایش به صورت جداگانه صحبت نکنیم. انیمه جوجوتسو کایزن، به شخصیت های مونثش، صرفا به چشم کاراکترهایی زائد که فقط بلدند اسم شخصیت اصلی را جیغ بزنند نگاه نمی کند. شخصیت های مونث انیمه جوجوتسو کایزن، درست به اندازه بقیه شخصیت ها قدرتمند هستند.

خلاصه بگویم: نه از آن دخترهای جیغ جیغو هستند که بین همه منفورند و نه آنقدر اسطوره وار به تصویر کشیده می شوند که غیرقابل باور باشند. این شخصیت ها، دقیقا تجسم “برابری” هستند و فضایی صمیمی را به وجود آورده اند. درست است که قبلا هم در برخی انیمه ها شاهد شخصیت های مونث قوی، مستقل و جالب بوده ایم؛ ولی انیمه جوجوتسو کایزن تاحدودی بهتر از بقیه عمل کرده است.

مزتبط: قوی ترین دختران انیمه ای که حریف ندارند!

3/ کاراکترهای جالب و گوناگون انیمه Jujutsu kaisen

شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن

حالا که درباره شخصیت های مونث انیمه جوجوتسو کایسن صحبت کردیم، خوب است اشاره ای به سایر شخصیت ها هم داشته باشیم. چه شخصیت اصلی و چه شخصیت های فرعی در انیمه جوجوتسو کایزن، هر کدام از هویت مستقلی برخوردار هستند و صرفا از روی یکدیگر کپی نشده اند. هر کدام به اندازه کافی ویژگی های جالب دارد تا مخاطب آنها را به یاد داشته باشد.

مثلا خود یوجی. ممکن است او در نگاه اول یک پروتاگونیست معمول و کلیشه ای در انیمه های شونن به نظر برسد، ولی در حقیقت اصلا اینطور نیست. یوجی از آن پروتاگونیست هایی نیست که بدون هیچ دلیلی کله شق هستند و به حرف منطقی گوش نمی دهند. اشتباهاتشان را تکرار می کنند و حتی اگر کل دنیا در آتش بسوزد باز هم به آرمان هایشان پایبند هستند. مدام می گویند تلاش کن و هرگز تسلیم نمی شوند. راستش را بخواهید، این نوع کاراکترها زیادی از واقعیت دور هستند. ولی یوجی، که مهربان و قوی و دوست داشتنی است، گاهی اوقات دست از آرمان هایش می کشد. اشتباه می کند، ولی درس عبرت می گیرد. یک ربات که فقط می خندد و تلاش می کند نیست. او می تواند مثل هر کدام از ما باشد. یوجی “واقعی” است.

آنتاگونیست های جذاب

آنتاگونیست انیمه جوجوتسو کایسن

اگر یک آنتاگونیست وجود نداشته باشد، هیچ چالشی سر راه قهرمان داستان (البته منظورم داستان هایی مثل جوجوتسو کایزن است!) قرار نمی گیرد. به همین دلیل، وجود یک آنتاگونیست حیاتی است. خیلی اوقات، نویسنده ها دست خلاقیتشان را می بندند و در نتیجه، آنتاگونیست های داستان از پشمک فراتر نمی روند. ولی اگر آنتاگونیست درست و حسابی در داستان حضور داشته باشد، بیننده به وجد می آید. او می تواند در این صورت برای دیدن ادامه ماجرا هیجان داشته باشد، رشد ذره ذره قهرمان داستان را ببیند، و مدام در ذهنش درباره سرانجام نبرد آنها خیال پردازی کند.

 خب، خبر خوب این است که انیمه جوجوتسو کایزن، از شرورهای قدرتمند بی بهره نیست. و خبر بهتر اینکه آنتاگونیست های این انیمه، مدام در حال پیشرفت هستند؛ یعنی اینکه محال است شما یک آنتاگونیست جدید ببینید که قدرتش از قبلی کمتر باشد. و اینکه، ویلن های اصلی، درست مثل یوجی و دوستانش، مدام در حال پیشرفت کردن هستند و روز به روز قوی تر می شوند. 

همچنین بخوانید: بهترین ضد قهرمان های انیمه ای که شما را میخکوب می کنند!

4/ فایت های جذاب و انیمیشن فوق العاده

قهرمانان قدرتمند + شرورهای قدرتمند = فایت های جذاب. انیمه جوجوتسو کایزن، سرشار از مبارزات رنگارنگ و متعدد است. هر کدام از نبردهای این انیمه، ویژگی خاص خود را دارند و از روی هم کپی نشده اند. در نتیجه، تک تک مبارزات هیجان انگیز هستند و حس و حال منحصر به فرد خود را دارند. و هیچ کدامشان تکراری نیستند.

همچنین انیمیشن فوق العاده استودیو ماپا، با آرت استایل واقع گرایانه این انیمه ترکیب شده؛ اینکار باعث شده همه چیز در جوجوتسو کایزن، طبیعی به نظر برسد. و نسبت به برخی انیمه ها، اغراق کمتری در آن به چشم بخورد. در نتیجه، انیمه جوجوتسو کایزن یکی از بهترین انیمه ها برای کسانی است که تازه شروع به انیمه دیدن کرده اند. در ادامه می تونید بخش هایی از فایت های جذاب این انیمه را در تریلر آن تماشا کنید.


5/ درس های ارزشمند انیمه Jujutsu kaisen

آموزه های انیمه جوجوتسو کایسن

درس های زندگی که انیمه های شونن به ما می دهند واقعا ارزشمند هستند. این انیمه، درس هایی ارزشمند به شما می آموزد؛ درس هایی که واقعا می توانید در زندگی از آنها استفاده کنید. مثلا چه درسی؟ یکی از مهم ترین درس هایی که می شود از این انیمه آموخت، این است که تفکرات منفی ما، در نهایت خودمان را از پا در می آورند. پس باید آنها را کنترل کنیم. این موضوع، خیلی ساده با نفرین ها توضیح داده شده است: منشا نفرین ها، احساسات منفی انسان ها، از جمله نفرت و ترس هستند. نفرین ها پس از اینکه به وجود بیایند چه کار می کنند؟ انسان ها را نابود می کنند. چندین درس دیگر در این انیمه وجود دارند؛ پس بهتر است خودتان به سراغ انیمه جوجوتسو کایزن بروید تا این درس ها را کشف کنید!

انیمه جوجوتسو کایسن Sorcery fight

در نهایت، باید بگوییم که انیمه جوجوتسو کایزن، با داستانی تفکر برانگیز، نبردهایی جذاب و هیجان انگیز، و شخصیت هایی ملموس، یکی از بهترین انیمه های این چند وقت اخیر است. این انیمه، گزینه ای بسیار عالی برای کسانی استکه دنبال یک انیمه ترسناک و تاریک با چاشنی کمدی می گردند.

در ادامه بخوانید: بهترین مانگاهای ترسناک که شما را به اوج هیجان می رسانند!