5 دلیل برای تماشای انیمه “شیکیموری فقط زیبا نیست”

انیمه “شیکیموری فقط زیبا نیست” Kawaii dake ja nai Shikimori-San یکی از انیمه های محبوب بهار 2022 در ژانر رمانتیک و برشی از زندگی است که توانسته توجه بسیاری از طرفداران انیمه های Rom-Com را به خود جلب کند. این انیمه، درباره پسری دبیرستانی به نام ایزومی است که به معنای واقعی کلمه، آهنربای بد شانسی است و در تمام لحظات، مرگ حتمی تهدیدش می کند. با این وجود، او شیکیموری را در کنارش دارد؛ کسی که می تواند به تنهایی اثر تمام بد شانسی های ایزومی را خنثی کند. در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا انیمه Shikimori’s not just a cutie را به شما معرفی کنیم.

انیمه Shikimori’s not just a cutie

انیمه "شیکیموری فقط زیبا نیست

1/ فضای آرامش بخش

انیمه “شیکیموری سان فقط ناز نیست” داستان پیچیده ای ندارد و ایده اولیه آن، تمام ماجراهای انیمه را شکل می دهد (یعنی اینکه خبری از شاخ و برگ دادن آنچنانی به هسته داستان نیست). این نکته شاید در نگاه اول منفی به نظر برسد، اما در واقع می تواند یک نقطه قوت باشد. انیمه Shikimori’s not just a cutie سیر داستانی ساده ای دارد و به همین دلیل درک کردن آن چندان انرژی صرف نمی کند و به راحتی بیننده را با خود همراه می کند. همچنین، داستانک های فرعی و – در برخی موارد – اضافه شخصیت های فرعی جایگاهی در این انیمه ندارند.

اگر دنبال انیمه ای با داستان تفکربرانگیز یا درام قدرتمند می گردید، احتمالا انیمه شیکیموری سان گزینه چندان مناسبی برای شما نیست. اما اگر می خواهید به تماشای اثری آرام و آرامش بخش بنشینید، ذهن خود را سر و سامانی بدهید و موقع تماشا، خیالتان از بابت بدترین اتفاقاتی که می توانند در داستان بیفتند، راحت باشد، Shikimori’s not just a cutie را از دست ندهید.

2/ جذابیت بصری بسیار زیاد

این مورد می تواند به تنهایی یک نفر را به ادامه تماشای انیمه Shikimori’s not just a cutie وادار کند! جذابیت بصری انیمه شیکیموری سان آنقدر بالاست که موقع دیدن این انیمه، فقط یک کار از دستتان برمی آید: در تصویر غرق شوید و پلک نزنید. طراحی شخصیت‌ها، مناظر، استفاده مناسب از رنگ های شاد یا ملایم و هماهنگی تمامی آنها با هم، همگی دست به دست داده اند تا انیمه Kawaii dake ja nai Shikimori-San را از لحاظ جلوه های بصری به یک شاهکار تمام عیار تبدیل کنند! انیمیشن و گرافیک انیمه شیکیموری سان آنقدر شگفت انگیز، خاص و پر جزئیات است که بسیاری از لحظات آن، بیشتر از اینکه شبیه یک فریم از یک انیمه هفتگی باشند، شبیه یک تابلوی نقاشی هستند. در واقع، می توان گفت شیکیموری سان از نظر گرافیکی، حتی نسبت به بسیاری از بهترین فن آرت ها هم برتری دارد!

انیمه "شیکیموری فقط زیبا نیست

3/ عبور شخصیت‌ها از مرحله “دردسرهای قبل از اعتراف”

یکی از نکات آزاردهنده ای که در بسیاری از انیمه های عاشقانه مدام تکرار می شود، این است که در تمام طول انیمه، شخصیت ها فقط در مرحله “کشمکش ها و دردسرهای قبل از اعتراف” قرار می گیرند. و در نهایت، بیننده هیچ وقت شانس این را ندارد که ببیند اصلا آیا زوج داستان در کنار هم مناسب هستند یا نه؟ برخی انیمه های پارودی این قضیه را مورد تمسخر قرار داده اند (مثل انیمه کاگویا ساما: عشق جنگه! که همزمان دث نوت و انیمه های رمانتیک را دست می اندازد) ولی همچنان کمتر انیمه ای پیدا می شود که به چالش های یک زوج بعد از رسیدن به هم بپردازد.

درست است که اساسا – حتی با وجود “بد شانسی” ایزومی – چالش های آنچنانی در انیمه Kawaii dake ja nai Shikimori-San وجود ندارند، ولی با این حال خوب است که شاهد انیمه ای باشیم که از همان ابتدای داستان، شخصیت هایش از مرحله اعتراف عبور کرده اند.

4/ امتیاز بالا و محبوبیت زیاد

انیمه Kawaii dake ja nai Shikimori-San موفق شده به محبوبیت قابل توجهی به عنوان یک انیمه در ژانر عاشقانه و برشی از زندگی برسد. این انیمه، در MAL حدود 55 هزار رای کسب کرده و میانگین امتیازات آن، 7 است. همچنین در IMDB نمره 7.1 را کسب کرده است که نمره نسبتا درخشانی است.

5/ حال و هوای بهاری

قبل‌تر، گفتیم که انیمه شیکیموری سان، می تواند به عنوان یک انیمه آرامش بخش حالتان را خوب کند (هرچند این احتمال هم وجود دارد که موقع تماشای آن، مدام به حقیقتی تلخ در زندگیتان فکر کنید؛ حقیقتی که خودتان خوب می دانید چیست!) اما انیمه Kawaii dake ja nai Shikimori-San همانقدر که ملایم و آرام است، همانقدر حس بهار را منتقل می کند. یک نوع بیخیالی و سرخوشی خاص در سراسر لحظات این انیمه به چشم می خورد، که اگر راستش را بخواهید، لذت بخش است. گاهی اوقات این بیخیالی و سرخوشی آنقدر زیاد و آزاردهنده می شود که حس می کنید می خواهید هر چه زودتر با استفاده از هر چیزی که به دستتان می رسد، یک حرکت انتحاری صورت بدهید؛ اما، گاهی اوقات، همین حس بهاری که از انیمه شیکیموری سان می گیرید، همان چیزی است که در این لحظه نیاز دارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های استودیو جیبلی

معرفی انیمه صدای خاموش؛ یک عاشقانه غم‌انگیز