قسمت دوم و سوم Bleach: Thousand-Year Blood War تا حدودی رمز و راز قدیمی‌ترین دشمن و خطرناک‌ترین رقیب جامعه روح ها, یعنی کوئنسی هارو فاش کرد. با بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله با مجله وارونه همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

Wandereich جامعه ارواح، جهان زندگان و حتی هوکو کوندو رو شدیدا تحت تأثیر قرار داده. کوئینسی ها خیلی ناگهانی وارد شدن و واقعا دوست ندارن هیچ اطلاعاتی به دشمن شون بدن و اینطوریه که هر قسمت که منتشر میشه علاوه بر پاسخ دادن یه سری سوال، سوالات جدیدی رو هم به وجود میاره. با اینکه حقایق کمی از کوئنسی ها فاش شده اما مطمئناً، بسیاری از کاپیتان ها از همه چی آگاه هستند، چون احتمالاً بیش از 200 سال پیش توی اون جنگ بزرگ باهاشون جنگیدن.

مرتبط: ناروتو بهتر است یا بلیچ؟ 10 دلیل برتری ناروتو از بلیچ 

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

تعادل

اگر از اختلاف بین کوئنسی ها و شینیگامی ها خبر ندارید و یا اطلاعاتی که توی قسمت های 10 سال پیش منتشر میشد رو فراموش کردید، این قسمت برای شماست، چون اطلاعات لازم برای فهمیدن دلیل دشمنی بین کوئنسی ها و شینیگامی ها رو ارائه میده.

این دو گروه هر دوشون دشمن هالوها هستن، پس چرا باهم مشکل دارن؟ کوئنسی ها معتقدند که هالوها به طور کلی باید از وجود ساقط بشن، اما شینیگامی ها بخاطر بهم نخوردن تعادل بین دنیای زنده ها و جامعه روح ها، روح اوناهارو با زانپاکتوهاشون پاکسازی می کنن و اونارو به جامعه روح ها می فرستن.

چندین سال پیش از بین رفتن هالوها توسط کوئنسی ها داشت این تعادل رو بهم میزد و همین باعث شد که جنگ بزرگی در بگیره و کوئنسی ها شکست بخورن. هر دو گروه یه هدف دارن، اما اونو به روش های مختلف انجام میدن. همین باعث شد که ریونوسکه بپرسه: آیا ما واقعا برای برقراری عدالت می جنگیم؟ آیا واقعا حق با شینیگامی هاست یا این وسط به کوئنسی ها ظلم شده؟

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

شنیدن ملودی معروف بلیچ (never meant to blong) البته با گیتار، موقع ارائه این اطلاعات از ستوان جدید که خیلی هم شبیه آیزن هستش، واقعا لذت بخش و نوستالژیک بود و مارو یاد اون شبی انداخت که کاپیتان کوچکی و رنجی برای برگردوندن روکیا و محاکمه کردنش اومده بودن و بدجوری ایچیگو رو شکست دادن. آهنگساز این ترک “شیرو ساگیسو” هستش.

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

به گفته کاپیتان کوروسوچی، این برگشت خونین و ترسناک کوئنسی ها بعد از این همه سال، یه جورایی تقصیر کاپیتان یاماموتو هستش که نتونسته “اون مرد” رو بکشه. اما چرا نتونسته اینکارو بکنه؟ واقعا “اون مرد” انقدر قدرتمنده که یاماموتو جلوش کم آورده یا اینکه دلیل دیگه ای داشته؟

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

توی این تصویر کاپیتان یاماموتو در نور قرار داره که البته خراب عظیمی که کوئنسی ها به بار آوردن رو هم نشون میده و کوروتسوچی توی تاریکی قرار داره که خرابی بهش نفوذ نکرده. باید ببینیم حق با کدوم یکی از این کاپیتان هاست!

مرتبط: 10 والپیپر انیمه ای ؛ والپیپر انیمه Bleach (اندروید/آیفون) 

اوریو ایشیدا

قبل از آرک جنگ هزار ساله، تنها سرنخ از کوئنسی ها رو اوریو به ما میداد و ما از همون قسمت های ابتدایی که اوریو میخواست ایچیگو رو بکشه یه چیزایی رو از کوئنسی ها فهمیده بودیم. ما فکر می کردیم اوریو آخرین بازمانده کوئنسی هاست و حتی با دیدن پدرش متعجب شدیم. حالا میدونیم که کوئنسی ها خیلی بیشتر از 2 نفر هستن و این حقیقت برای اوریو هم تعجب برانگیزه، اما انگار باباش از همه چی خبر داره.

قدرت کوئنسی ها خیلی بیشتر از اون چیزیه که ما از اوریو دیدیم. اونا از سلاح های مختلفی استفاده می کنن اما همچنان قدرت اصلی شون توی دستکاری و جمع آوری ریشی و پرتاپ کردن اونهاست.

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

این قسمت درست زمانی شروع می‌شه که ایچیگو با کویلگ اوپی، یکی از کاپیتان‌های واندرایش روبرو می‌شه. کویلگ اوپی با اینکه خطرناکه اما اونطور که به نظر میومد باحال نیست، موافق هستید؟ بازم باید اشاره بشه که منفعل بودن “نل” و مثل یه گوشت اینور اونور پرت شدنش با اینکه دختر به شدت قدرتمندیه، مسخره اس!

مرتبط: قوی ترین زنان انیمه بلیچ Bleach که هیچکس حریفشان نمی شود! 

توی صحبتی که کویلگ اوپی با ایچیگو داشت گفت که باور نمیکنه اوریو ایشیدا کمتر از اون قدرت داشته باشه. هرچند میگه که قدرت ایشیدا مال 200 سال پیشه و توی این مدت کوئنسی ها پیشرفت زیادی کردن و احتمالا بخاطر همین هم هست که از ابزارهای دیگه ای بجز تیروکمون استفاده می کنند. ایشیدا ریوکن پدر اوریو، 200 سال پیش به کوئنسی ها پشت کرده و به همین دلیل قدرت شون تحول پیدا نکرده.

برج های آتش ریشی

جامعه ارواح آماده باشه و می دونه که قراره بهش حمله بشه، اما مطمئنا از ابعاد فاجعه خبر نداره و وقتی خبردار میشه که دیگه دیره. تصاویر آشنای زیادی رو می بینیم و قبل از اینکه با افراد جدیدی که معرفی میشن آشنا بشیم، کشته میشن.

قطعا قراره جامعه ارواح با خاک و خون یکی بشه. هرچند که “اون مرد” میگه “درگیری واقعا عمل ناخوشایندی هستش” اما مطمئنا اصلا قرار نیست به کسی رحم کنه و “اشترن ریترها” دستور دارن که همه رو بکشن و البته شینیگامی هارو تطهیر کنن!

بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله

بین این اشترن ریترها یه مرد با نقاب وجود داره که شباهت زیادی به آیزن داره و به نظر میاد قراره قسمت بعدی درگیری های خونینی رو شاهد باشیم.

امیدواریم که از بررسی قسمت سوم انیمه بلیچ جنگ خونین هزار ساله لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت 4 انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله