بلیچ از همه لحاظ با کیفیت شگفت انگیزی داره به کار خودش ادامه میده و هر قسمت ما باید همون حرفای قبلی رو تکرار کنیم، عجب انیمیشنی، عجب موسیقی و عجب شور و هیجانی! با بررسی قسمت 4 انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت 4 انیمه بلیچ ؛ سایه را بکش

توی اپیزود چهارم شاهد حمله وحشیانه ایشترن ریتر ها به سیریتی هستیم. ایچیگو هنوز توی هوکو موندو درگیره و جامعه ارواح واقعا در مقابله با ایشترن ریتر های بی رحم و قوی فلج شده. اما چطور قراره که جامعه ارواح از این حمله جون سالم به در ببره؟

مرتبط: ناروتو بهتر است یا بلیچ؟ 10 دلیل برتری ناروتو از بلیچ 

پروانه سیاه

استفاده از پروانه سیاه برای خبر رسوندن به کاپیتان رز خیلی جالب بود. کاپیتان رز که منش هنرمندانه ای داره به اشترن ریتر U میگه که منو گیتارم همین الان هم عزادار دوستان مون هستیم و قرار نیست که شما از این قضیه قسر در برید. این پروانه سیاه و جلوه هیجانی کاپیتان رز که پر از غم و اندوه هستش، به ما این پیام رو میده که قراره علاوه بر ستوان کیرا شاهد مرگ شخصیت های دوست داشتنی زیادی باشیم. باید ببینیم چی میشه!

مرتبط: قوی ترین زنان انیمه بلیچ Bleach که هیچکس حریفشان نمی شود! 

بانکای!

از هرچه که بگذریم شنیدن صدای بانکای گفتن کاپیتان ها از همه چی خوش تره! چقدر خاطرات البته با کیفیت بیشتری زنده شدن. دیدن بانکای کاپیتان کوچکی با این گرافیک خیره کننده واقعا چشم نواز بود.

خب مشخصه که شکست دادن این دشمن قدرتمند بدون استفاده از بانکای غیرممکنه، پس کاپیتان کوچکی و بقیه که به اشتباه فکر می کردن که کوئنسی ها فقط می تونن بانکای شون رو مهروموم کنن، صبر نمی کنن تا آنالیزهای کاپیتان کوروتسوچی به پایان برسه و از بانکای استفاده می کنن. دزدیده شدن چندتا از بانکای های قدرتمند واقعا ضربه بزرگی به جامعه اروح می زنه. چون قطعا قراره که این بانکای ها علیه خود کاپیتان ها استفاده بشن.

انگار کاپیتان ها تا با این دشمن رو به رو نشن دقیقا نمیتونن بفهمن که با کیا طرفن و این برای کاپیتان شونسوی جذاب و ریلکس به قیمت از دست دادن یه چشمش تموم شد. انگار کاپیتان شونسوی همیشه باید با کسایی که از تفنگ استفاده می کنن مبارزه کنه!

ایچیگو کوروساکی

خب ما هنوز هم نمیدونیم که چرا کوئنسی ها نمیتونن بانکای ایچیگو رو بدزدن، اما حالا می دونیم که ماموریت اصلی کویلگ اوپی داره، علاوه بر به گروگان گرفتن آرانکارهای قدرتمند، سرگرم نگه داشتن ایچیگو هستش، تا نتونه به جامعه ارواح کمک کنه. اینجور که بوش میاد نقطه ضعف کوئنسی ها بانکای هستش بخاطر همین تا طرف از بانکای استفاده میکنه سریع اونو میدزدن و از نقطه ضعف شون علیه دشمن شون استفاده می کنند.

مرتبط: بهترین انیمه های شبیه بلیچ Bleach 

خب معلومه که ترس اصلی شون رو به رو شدن با ایچیگو کوروساکی هستش و کویلگ اوپی حتی به قیمت جونش هم شده ایچیگو رو متوقف می کنه.

هنوز هم طنز مسخره اوروهارا و البته نل و همراهانش که هیچ کاری از دستشون بر نمیاد رو مخ هستش. طنز اوروهارا توی فصل های قبلی خوشایند بود اما معلوم نیست تا کی قراره این شخصیت دوست داشتنی مونو مسخره کنن.

انگار همه از کاپیتان کوروتسوچی سرپیچی می کنن و اینبار آکون سان به مسئولیت خودش با ایچیگو تماس میگیره و ازش برای نجات جامعه ارواح کمک میخواد. آنالیزهای اوروهارا چند نکته مهم رو برملا میکنه که یکیش “کوئنسی ول اشترن دیش” هست که کویلگ اوپی اونو برامون به نمایش گذاشته بود و توانایی دیگه “بلوت” هستش که با استفاده از اون می تونن ریشی رو به درون رگ هاشون بفرستن و توانایی حمله و دفاع شون رو ارتقا بدن اما نمی تونن به طور همزمان از هر دو استفاده کنن. اوروهارا دلیل اینکه چرا بانکای ایچیگو رو نمیتونن بدزدن رو هم فهمیده بود که نتونست بگه!

باید ببینیم آیا ایچیگو می تونه از حصاری که توش گیر کرده رها بشه و به جامعه ارواح و دوستاش کمک کنه؟ و اینکه سرانجام کاپیتان هایی که بانکای شون دزدیده شده چه خواهد شد!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت پنجم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله