با سلام خدمت همه دوستان با بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man در خدمت شما هستم. قسمت دوم انیمه مرد اره ای نقش سکون در ملودی داستان رو ایفا میکنه و سعی میکنه تا کمی به مخاطب وقت فکر کردن و به شخصیت های داستان اجازه توسعه رو بده.

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

تو قسمت دوم چینساومن با وجود اینکه صحنه اکشن آنچنانی وجود نداشت اما همچنان گرافیک و انیمیشن در بالاترین سطح ممکن بود انیمیشن 3 بعدی به سبک الترامن خیلی به دل نمیشینه اما روی هم ترکیب خیلی جالبی شده و گیر دادن بهش کمی بی انصافی هستش.
اما موسیقی متن و ساند افکت همچنان قوی در کنار تصویر دارن جلو میرن و این موضوع به شدت باعث خوشحالی من و خیلی از کسایی که به موسیقی متن اهمیت میدن میشه.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های شونن تمام دوران | 50 انیمه برتر شونن 

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

قسمت دوم مثل سایر آثار شونن شیطان کشی سعی میکنه تا تمرکزش رو روی معرفی شخصیت های جدید و توسعه شخصیت های قبلی بزاره و کمی بیشتر اونارو به ما معرفی کنه و برای این موضوع کی بهتر از ماکیما؟

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

ماکیما

ماکیما بر خلاف چهره ای زیبا و معصوم و برخلاف تصور بیننده شخصیتی مرموز هستش و چیزی که مشخصه اینه که ماکیما داره از دنجی سواستفاده میکنه و این استفاده به نظر نمیرسه صرفا برای کشتن چند شیطان رده پایین باشه و جذب و به خدمت گرفتن دنجی برای سازمان شیطان کش دولتی خبر از واقعه خطرناکی میده که قرار به زودی باهاش مواجه بشیم.

ماکیما در پس چهره آرامش توانایی فریب و کنترل ذهن افراد رو داره و همین موضوع بدون نمایش قدرت های فیزیکیش، اون رو تبدیل به یک شخصیت به شدت خطرناک و مهم میکنه.

دنجی (سگ و اره)

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

کانسپت سگ و اره در دنیای چینساومن از اهمیت بالایی برخورداره تا جایی که حلول روح پوچیتا در دنجی، اون رو تبدیل به سگی میکنه در دنیا جدیدش، سگ بودن در این دنیا جدید مساوی با برآورده شدن آرزوی دنجی هستش و سگ بودن تو این دنیا خیلی بهتر از زندگی سگی تو دنیای قبلیش هستش.

مرتبط: بهترین انیمه های کوتاه ؛ انیمه هایی که کمتر از 20 قسمت دارند! 

تو قسمت دوم مرد اره ای با دنجی کمی بیشتر آشنا میشیم نیازهای اولیه انسان و هر حیوانی به نحوی تلخ و طعنه آمیز نمایش داده میشن و بعد از تامین نیاز خواب و خوراک حالا نوبت نیاز جنسی دنجی هست و همین موضوع دستمایه طنز تلخ مرده ای در دنیای تاریکش میشه.

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

اما دنجی رو نمیشه مقصر در پذیرفتن زندگی به عنوان سگ ماکیما دونست چون دنجی از جایی میاد که حتی تامین خوراک و خواب راحت براش ارزو بود. اما نکته مهم اینه که دنجی به قدرت خودش اگاهه و فعلا براش این شرایط بهترین هستش اما همونطور که دنجی گفت یه چیزی کمه.

دنجی در پس دنیای تلخی که داره، به شدت نوجوون بامزه و قابل لمسی هستش و سادگی که داره اونو تبدیل به قهرمان معمولی ولی به شدت جذاب میکنه.

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

آکی

تو این قسمت دو شخصیت جدید معرفی میشن، آکی شخصیتی استرویوتیپیکال که از دستورات مافوقش پیروی میکنه به نظر میاد اما به احتمال زیاد در ادامه و پیروی از روند داستان های شونن تبدیل به بهترین دوست و رقیب دنجی میشه و به شدت هم رابطه اشون شباهت زیادی به شخصیت های اصلی انیمه جوجیتسو کایسن یوجی و مگومی داره.

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

و اما پاور

همین اول بگم صدا پیشه پاور و کلا تیم صدا پیشگی این انیمه شاهکار هستن دمشون گرم 🙏،  صدا پیشگی پاور تو زنده کردن شخصیتش به شدت مهم هست و خب دیدیم که صدای Fairouz Ai Kadota به عنوان پاور تونسته به زیبایی هرچه تمام تر این شخصیت سرکش و بامزه رو برای مخاطب جذاب تر بکنه.

با توجه به این چیزی که از پاور دیدم باید بزودی منتظر خشونت بیشتری از این شخصیت بی پروا باشیم همچنین ترکیب پاور و دنجی میتونه تبدیل به یکی از بهترین زوج های همکار بشه (خیلی منو یاد زوج انیمه گاد ایتر میندازن) .

مرتبط: بهترین انیمه های روانشناختی 

همچنین خیلی دوست دارم زودتر فلش بک ها شروع بشه و کمی بیشتر از گذشته پاور ببینم!

بررسی قسمت دوم انیمه Chainsaw Man

موسیقی

خب اینو باید بگم هر کدوم از قسمت ها قراره اندینگ متفاوتی داشته باشه و موسیقی اندینگ هر قسمت متفاوت هستش اما موسیقی اوپنینگ برای هر قسمت ثابت هستش. تو یه پست اختصاصی راجع به موسیقی انیمه چینساومن صحبت میکنم.

اما موسیقی متن فوق‌العاده Kensuke Ushio به شدت با این انیمه همخونی داره و موفق شده تا بخوبی فضای تیره و تلخ داستان رو برای ما زنده تر بکنه.

جمع بندی

قسمت دوم انیمه چینساو من در کل اپیزود قابل قبولی بود و موفق شد کمی بیشتر طبع شوخ خودش رو به ما نشون بده اما در شادترین لحظات هم تاریکی و تلخی موج میزنه.

همچنین این قسمت شاهد انیمیشن جذاب برای اندینگ بودیم که همراه شده بود با آهنگ فانک از ZUTOMAYO به اسم Time Left،قسمت قبل انیمیشن اندینگ نداشت و موسیقی اندینگ روی صفحه مشکی اسم تیم تولیدی پخش شد!

در ادامه بخوانید: بهترین مانگاهای تاریخ بر اساس رتبه‌بندی مای انیمه لیست