قسمت نهم انیمه بلیچ پر از تضاد و شگفتی بود. تضاد عمیق بین وقت گذروندن توی آبگرم شفا دهنده و خوردن غذاهای خوشمزه و یه نبرد غیرمنتظره، دارک و وحشی بین دو کاپیتان. با بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله با ما همراه باشید.

برای مطالعه بررسی قسمت های دیگه انیمه بلیچ کلیک کنید.

بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

هممون منتظر کمدی بلیچ بودیم و مشخصه که جوخه صفر در عین قوی بودن شون قراره مثل اروهارا مارو بخندونن. به نظر می رسه هدف اصلی این اپیزود هم تسکین و هم افزایش تنش، هم پاشیدن اطلاعات و افشاگری ها و هم لکه های خون باشه. این اپیزود تا جایی توی آسمونا توی قصر پادشاه ارواح و از یه جایی به بعد در پایین‌ترین جای جامعه ارواح اتفاق می‌افته، این اپیزود پر بود از فشارهای متضاد که مطمئناً توی قسمت بعدی منفجر می‌شن.

بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

در آسمان ها

اتفاقی که اون بالاها توی مقر پادشاهی میوفته، خیلی رنگی رنگی و کمدی طوره. فعلا هیچ خبری از روکیا و بیاکویا نیست و ایچیگو و رنجی توی حوض آبگرم توسط تنجیرو کیرینجی بهبود پیدا می کنن و به ایستگاه بعدی پیش “کیریو” خدای غلات فرستاده میشن. این که دست تنجیرو کیرینجی توی مشتی که به ایچیگو می زنه میشکنه و میگه که بیخود نیست که پادشاه ارواح انقد پیگیره این پسره، این حقیقت رو بار دیگه به ما یادآوری میکنه که ما و حتی خود ایچیگو هنوز به طور کامل با توانایی های این پسر آشنا نشدیم.

مرتبط: بهترین انیمه های سینن | بهترین انیمه ها برای بزرگسالان 

برای ایچیگو و حتما برای خیلی از ماها هم این مسخره بود که بعد از اون همه خون و خونریزی و کشتار، رنجی و ایچیگو دارن وقت شونو توی آبگرم و سر میز غذا صرف می کنن، اما این سفریه که اونا باید برای بازیابی خودشون طی کنن. غذایی که خوردن غذای عادی نبود و با ریاتسوویی تزریغ شده از بدن خود کیریو تلفیق شده بود.

کیریو بهشون گوشزد میکنه که شدیدا آماده باشن، به این امید که توی ایستگاه بعدی شون موفق عمل کنن. تنجیرو تکنیک‌های درمانی رو اختراع کرد (و به اونوهانا آموزش داد)، کیریو قرص‌های موقت روح و توانایی القای ریاتسو به افراد از طریق غذا رو ایجاد کرد و در توقف بعدی اونا با Oh-Etsu Nimaiya غیرقابل پیش‌بینی ملاقات میکنن که اولین زانپاکتو رو ساخته. حتما شما هم به شدت مشتاقید که ببینیدش، چون اون کسیه که میتونه زانپاکتوی ایچیگو رو تعمیر کنه.

بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

در اعماق زمین

تصمیمات سریع شینسویی به مزاج شورا خوش نمیاد. اون می خواد دو تا ستوان داشته باشه؛ گنشیرو اوکیکیبا برای مدیریت جوخه اول و نانوآ ایسه برای کمک به خودش. همچنین میخواد که کنپاچی زاراکی زانجوتسو رو آموزش ببینه. جامعه ارواح توی آسیب پذیرترین حالت ممکنه و قوی تر شدن کنپاچی از اینی که هست، با وجود امکان شورشش، تنها گزینه به نظر می رسه.

و اینجاست که بازهم بهمون ثابت میشه که بلیچ هیچوقت از شگفت زده کردن ما دست بر نمیداره. اونوهانای ظریف و آروم که فقط در حال مداوای مجروح ها دیدیمش، یکی از قوی ترین زنان بلیچ از آب در اومد. اولین دارنده عنوان “کنپاچی” در زمانی که به عنوان “یاچیرو اونوهانا” شناخته می شد، یکی از بدترین جنایتکارانیه که انجمن ارواح تاحالا شناخته و استاد تمام سبک های کشتار هستش. (Yachiru به معنای 8000 سبک هستش.)

مرتبط: شباهت و فرق بین انیمه های شونن و سینن در چه مواردیست؟ 

بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

حالا می فهمیم که چرا ایسانه بعد از تموم شدن جنگ به اونوهانا گفت که آیا وارد نشدن شون به جنگ تصمیم درستی بوده یا نه. اونجا هممون پیش خودمون گفتیم: مگه اونوهانای آروم با اون موهایی که با ظرافت جلوی سینه اش بافته شده، چه کاری و میتونس از پیش ببره؟ معلومه که بهترین کار موندنش توی پشت جبهه و مداوای مجروهین هستش. چیزی که ما نمیدونستیم این بود که پشت موهای بافته شدش یه زخم بزرگ و پشت چشمای مظلومش زن خطرناکی پنهون شده.

کنپاچی

جایی که دو کنپاچی باهم مبارزه میکنن، در اعماق زمین و جاییه که فقط مجرم ها میتونن بهش وارد بشن. زاراکی حرف قشنگی می زنه و به اونوهانا میگه: اگر بخاطر قدرت مون نبود، منوتو هم مثل مجرم های عادی اینجا بودیم. قدرت می تونه حتی بدترین مجرم هارو به کاپیتان تبدیل کنه. قدرت می تونه همه چیز و عوض کنه، حتی جای خیر و شر.

اونوهانا از جنس زاراکیه و این دوتا خیلی خوب هم دیگه رو می فهمن. اونوهانا کسیه که زاراکی طعم لذت از نبرد رو باهاش چشیده و حتی وسط نبرد هم تحسینش میکنه. اونوهانا میدونه که زاراکی وقتی به مرگ نزدیک میشه قوی تر میشه، پس برنامه تمرینیش اینه که اونو بکشه و دوباره زنده کنه.

مرتبط: تاپ فایت ؛ مبارزه ایچیگو کوروساکی با کنپاچی زاراکی در انیمه Bleach 

بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله

از نظر بصری بازهم توی دوگانگی قرار داریم: موها و لباس‌های اونوهانا و حتی زاپتاکتوش هم کاملا صاف و صوف هستن و همین در تضاد مستقیم با پارگی لباس، بهم ریختگی موها و ناهموار بودن لبه زانپاکتوی زاراکیه. لباس و لحن صدای متفاوت شون توی تیرگی عمیق پس زمینه متضاده و موسیقی هم مثل همیشه توی صحنه نبرد کار خودش رو به زیبایی انجام میده.

قسمت بعدی بلیچ “نبرد” نام داره و با توجه به گوشزد کیریو به ایچیگو و رنجی و نبردی که توی اعماق زمین شروع شده، پس حتما قراره شاهد نبردهای زیبایی باشیم. امیدواریم که از بررسی قسمت نهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت دهم انیمه بلیچ جنگ خونین هزارساله