سرزمین خواب‌ها؟ شاید فیلمی فانتزی و بچگانه به نظر برسد، اما در واقع اثری عمیق و تاثیر گذار محسوب می شود. با معرفی فیلم Slumberland با مجله وارونه همراه باشید.


معرفی فیلم Slumberland (سرزمین خواب ها)

معرفی فیلم Slumberland

اگر طرفدار کمیک باشید، قطعا کمیک نمو کوچولو در سرزمین خواب (Little Nemo in Slumberland) را امتحان کرده‌اید. این فیلم هم بر اساس همین کمیک ساخته شده است‌. البته چیزی فراتر از انتظار شماست. چون کسی در آن ایفای نقش کرده است که جذابیت او غیر قابل انکار است: جیسون موموآ. می دانم که خیلی کنجکاو هستید تا اطلاعات بیشتری در مورد این فیلم به دست بیاورید. اما بهتر است صبور و با من همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 20 تا از بهترین فیلم های کمدی


عوامل سازنده

از کادر فنی که این فیلم را کارگردانی، تدوین و آماده کرده‌اند می توان به اسامی زیر اشاره کرد.

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • تهیه کنندگان: فرانسیس لارنس، پیتر چرنین، جنو تاپینگد
  • نویسندگان: دیوید گویون، مایکل هندلمن
  • فیلمبردار: جو ویلمز
  • موسیقی: پینار تکپراک

بازیگران حاضر در Slumberland

مطمئناً از زمانی که متوجه شدید جیسون موموآ در این فیلم ایفای نقش کرده است، دیگر چیزی برای شما مهم نیست. اما بد نیست نگاهی به اسامی دیگر بازیگران فیلم Slumberland بیندازید:

  • جیسون موموآ (Jason Momoa) در نقش فلیپ
  • مارلو بارکلی (Marlow Barkley) در نقش نمو
  • کریس اودوود (Chris O’Dowd) در نقش فیلیپ
  • کایل چندلر (Kyle Chandler) در نقش پیتر
  • وروچه اوپیا (Weruche Opia) در نقش مامور سبز

داستان Slumberland در مورد چیست؟

فیلم اسلامبرلند دختر بچه جوانی به نام نمو را با عموی بی دست و پایش همراه می کند. او به مدرسه‌ای فرستاده می شود که طبق توصیف های پدرش، درست مانند یک زندان است‌. نمو پس از فوت پدرش مجبور می شود به زندگی در شهر عادت کند، اما همانطور که می توان تصور کرد این کار همچین آسان هم نیست.

البته این زندگی کسل کننده نمو تا زمانی ادامه دارد که یک شب، عروسکش پیگ او را وارد سرزمین رویاها می کند. او در آنجا با فلیپ (با بازی جیسون موموآ) آشنا می شود. نمو متوجه می شود راهی وجود دارد که می تواند از طریق آن بار دیگر پدرش را ببیند‌. چه چیزی بهتر از این؟ بنابراین با فلیپ همراه می شود تا بتواند آرزوی خود را برآورده کند. در این راه، این دو دوست با چالش های زیادی روبرو می شوند که تماشای آنها برای شما لذت بخش خواهد بود.

همچنین بخوانید: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج


موسیقی متن تاثیرگذار

مطمئنا موسیقی متن در چنین فیلم هایی که فضای رویایی دارند، بسیار مهم است. Slumberland هم در این مورد بی نقص عمل کرده است. به گونه‌ای که حین سفر نمو و فلیپ با دیدن صحنه های رویایی و شنیدن موسیقی دل انگیز احساس می کنید واقعا دارید خواب می بینید. اما این یک رویا نیست. فقط یک فیلم ساده است!


نقد فیلم سرزمین خواب ها

معرفی فیلم Slumberland
حضور جیسون موموآ در فیلم Slumberland

جیسون موموآ جادوی خود را در Slumberland به نمایش می گذارد. این همان چیزی است که ما را حین تماشای فیلم به اوج هیجان می رساند. ما حدود 2 ساعت محو تماشای ماجراجویی های هیجان انگیزی می شویم که این بازیگر منحصر به فرد در آنها خوش می درخشد. جیسون موموآ به همراه یک دختر جوان برای محقق کردن آرزوهای خود راهی سفری هیجان انگیز اما خطرناک می شوند.

این فیلم بینندگان را به سفری جادویی می برد که در آن یک دختر بچه فقط آرزو دارد پدرش را برای آخرین بار ملاقات کند‌. در این راه او با فلیپ، یک همراه عجیب و غریب که فقط می خواهد خوش بگذراند آشنا می شود. آن دو چه ماجراهایی را تجربه خواهند کرد؟ آیا به آنچه می خواهند می رسند؟ آیا نمو پس از ملاقات با پدرش، می‌ تواند به دنیای واقعی بازگردد و با زندگی جدیدی را که به سختی با آن سازگار می‌ شود کنار بیاید؟

یک پیشنهاد دارم. اگر در وضعیت روحی مناسبی نیستید یا به تازگی یکی از عزیزان خود را از دست داده‌اید، این فیلم را تماشا نکنید. شما را به گریه خواهد انداخت! اگر هم از تماشای چنین فیلم هایی لذت می برید، دستمال کاغذی برای پاک کردن اشک‌هایتان فراموش نشود!


فیلم مناسب برای کودکان یا بزرگسالان؟

وقتی «اسلمبرلند» را تماشا کنید، نمی توانید بگویید که روایت آن شبیه یک فیلم کودکانه است یا فیلمی برای بزرگسالان. به نظر می‌ رسد این سردرگمی مشکلی غالب در بیشتر فیلم‌ هایی است که این روزها در حوزه فانتزی ساخته می شوند. در “سرزمین خواب ها” شما تمام دنیای رویا را به عنوان یک بوم نقاشی در اختیار دارید. و تمام چیزی که می توانید در مورد رویاها ببینید چهار خواب است که حتی آنقدرها هم تخیلی یا از نظر بصری قوی نیستند.

مرتبط: چرا خواب هایمان را فراموش می کنیم؟

به جرعت می توانم بگویم در دنیایی که کودکان و بزرگسالان می توانند از تماشای فیلم‌ های مارول یا دیزنی لذت ببرند، Slumberland به عنوان یک فیلم تخیلی واقعا ضعیف عمل می کند. در واقع عوامل سازنده فیلم “سرزمین رویاها” فرصت بزرگی برای درخشیدن را از دست دادند. آنها حتی نتوانستند با سکانس های تخیلی دنیای مناسبی از سرزمین خواب ها را به تصویر بکشند، چه برسد به دیالوگ ها.

مرتبط: بهترین سریال های مارول ؛ کدام سریال مارول ارزش تماشا دارد؟ 

در ادامه، Slumberland را مورد بررسی قرار می دهیم تا دلایل اینکه این فیلم خوب عمل نکرده است را بیابیم. با من همراه باشید. هشدار! این بخش از مطلب ممکن است برای کسانی که هنوز فیلم Slumberland را تماشا نکرده‌اند، حاوی اسپویل باشد.


سناریویی قدیمی

ما معتقدیم که “Slumberland” سناریویی بسیار قدیمی و تکراری را به نمایش گذاشت. هرچند که این داستان در سال 2012 توجه بینندگان زیادی را به خود جلب می کرد، اما اکنون این گونه به نظر می رسد که وقت ما تلف شده است. به جرعت می توان گفت دیگر این فیلم ها کسی را تحت تاثیر قرار نخواهند داد.


شخصیت فلیپ، نیازمند جذابیت بیشتر بود!

نقش فلیپ به جذابیت بسیار بیشتری از آنچه که در اختیارش بود، نیاز داشت. ما جیسون موموآ (Jason Momoa) را به عنوان بازیگر این شخصیت سرزنش نمی‌ کنیم. چون این نقص تقصیر نویسنده است که بهتر از این نمی‌ توانست شخصیت فلیپ را به تصویر بکشد. نظر شما در این باره چیست؟


عملکرد ضعیف

راستش را بخواهید، دیالوگ ها آنقدر که می توانستند هوشمندانه و تاثیر گذار نبودند. اما اگر بخواهیم رو راست باشیم، Slumberland به خوبی فیلمبرداری شده بود. اما به دلیل داستان‌ سرایی محدود، فضای زیادی به آن داده نشده بود. از این رو، ممکن است برخی بینندگان فقط به خاطر حضور جیسون موموآ در این فیلم، از تماشای آن لذت ببرند‌.


امیدواریم که از معرفی فیلم Slumberland لذت برده باشید و هنگام تماشای آن به دنیای رویایی خود سفر کنید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یک ؛ تا سقف آسمان، تا ته رویا!