انیمه و انیمیشن

بررسی قسمت چهارم فصل دوم انیمه The Promised Neverland 

و دوباره از نور به سمت تاریکی می‌رویم

سلام به همه شما دنبال کنندگان عزیز مجله وارونه به ویژه طرفداران انیمه ناکجا آباد موعود Yakusoku no Neverland! و ممنون که ما رو با بررسی قسمت چهارم فصل دوم The Promised Neverland از مجموعه مطالب بررسی انیمه همراهی می‌کنید! لازم به ذکر است که شما پیش از بررسی این قسمت می‌توانید بررسی تمامی قسمت های انیمه پرامیسید نورلند رو مطالعه کنید. در این مطلب، قصد داریم که نگاهی به تئوری‌ها، وقایع، نکات مثبت و منفی قسمت شانزدهم داشته باشیم.

در این قسمت از سری The Promised Neverland، مشخص شد که مینروا دقیقا کیه، همینطور شاهد حمله به پناهگاه یچه‌ها بودیم و ایزابلا هم بالاخره وارد داستان شد. از نکته قابل توجه دیگه، نوشته شدن تعدادی اسم روی دیوار، کنار نوشته کمک بود. علاوه بر اون، بچه‌ها یه دفتر پیدا کردن که روش یه یادداشت نوشته شده بود.

به تصاویر زیر از قسمت چهارم فصل دوم انیمه The Promised Neverland دقت کنین:

اریکا، پدرو، لوکاس، مایک، جان و…

طبق این یادداشت، قبلا یه نفر اینجا بوده که همه دوستاش ظاهرا کشته شدن و به تنهایی راهی دنیای انسان‌ها شده، و داره به کسایی که این یادداشت رو میخونن، میگه که تسلیم نشن. ممکنه که پیام کمک هم اون نوشته باشه، و اسم دوستاش رو روی دیوار نوشته باشه.

پس یعنی دوستای اون در خارج از پناهگاه کشته شدن و اون اینجا به یاد اونا این یادداشت رو گذاشته؟ یا داخل خود پناهگاه کشته شدن؟ چون به نظر میرسید که قبلا در پناهگاه کسی بوده. البته ممکنه که اون آثار به جا مونده، مربوط به همون یک نفر نجات یافته باشه.


مطالبی توصیه شده علاوه بر بررسی قسمت چهارم فصل دوم ناکجاآباد موعود Yakusoku no Neverland


بررسی قسمت چهارم فصل دوم The Promised Neverland: نقشه مینروا

بررسی قسمت چهارم فصل دوم The Promised Neverland

سرنوشت مینروا هنوز معلوم نیست. من خودم حدس میزنم که مرده باشه. باید بگم نقشه اون، البته بخش هایی که مربوط به کتاب ها میشد، خیلی هوشمندانه بود. ولی بعد از اون… هرچقدر هم که پناهگاه امن باشه، اون قدری قابل اطمینان نیست که بخواد به بچه ها بگه میتونین تا ابد اینجا بمونین. چون در این قسمت، شاهد هجوم انسان هایی از طرف مزرعه بودیم، که همین نشون داد شیاطین تونستن مخفیگاه بچه‌ها رو پیدا کنن. پس با این تفاسیر، مینروا نباید اون قدری از نقشه‌ش اطمینان حاصل میکرد.

مینروا، در مکالمه ضبط شده، گفت که از افراد وابسته به مزرعه بوده که نتونسته اوضاع رو تحمل کنه و این نقشه رو کشیده. ولی افراد مزرعه، متوجه خیانت اون شدن. خب چطوری متوجهش شدن؟ متوجه شدن که در کتابا نشانه هایی وجود داره؟ پس چرا جمعشون نکردن؟ یا نکنه راجع به پناهگاه فهمیده بودن؟ خب پس این یعنی پناهگاه امن نیست؛ و از خیلی وقت پیش شیاطین راجع به پناهگاه میدونستن.

اما مینروا گفت که بچه‌ها میتونن تا ابد اونجا زندگی کنن. میبینین؟ هنوزم یه جای کار میلنگه. و این یعنی مینروا، متاسفانه هنوز قابل اعتماد نیست.


بررسی قسمت چهارم فصل دوم انیمه The Promised neverland: حمله

قسمت حمله به پناهگاه، خیلی خوب شروع شد. من که خیلی خوشم اومد. ری خیلی عادی داشت حرف میزد که یهو بوم! خیلی غافلگیری خوبی بود. اما بعد از اون… زیاد راضی نبودم.

اون انسان‌ها، از طرف مزرعه فرستاده شدن. پس یعنی آموزش های لازم رو دیدن. بعد اون وقت بچه ها موفق میشن که خیلی راحت حواسشون رو پرت کنن و… . بخش دومینیک و دون، از همه جاش بدتر بود. کاش یه مقدار منطقی‌تر و جدی‌تر این صحنه رو میساختن!

سونجو، به بچه‌ها گفت که اگه میخوان هیولاها رو بکشن، باید به چشمشون شلیک کنن. خب اگه این انسان‌ها، این دنیا رو میشناسن، باید بدونن که به همچین کاری نیازه! و جالب اینجاست که ری با یه تیر میتونه این کار رو بکنه، اما انسان‌هایی که خیر سرشون آموزش دیده هستن، تنها کاری که میکنن اینه که بی هدف به هوا شلیک کنن و در ادامه خورده بشن! واقعا؟ اون غافلگیری محشر اول همش پودر شد. حیف.


برای دیدن ویدیوهای باحال انیمه می تونید، کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه رو دنبال کنید.

اینکه بچه ها خیلی دارن با شانس جلو میرن، کم کم داره آزاردهنده میشه. البته منظورم این نیست که نشه از انیمه لذت برد، اگه میخواین لذت ببرین، کمتر حساسیت به خرج بدین. من هر قسمت رو دوبار میبینم، دفعه اول سعی میکنم لذت ببرم و دفعه دوم با یه دیدگاه دیگه نگاه میکنم.

اما جدای شانسی پیش رفتن، نبود استراتژی کافی و خوش خیالی بچه ها، باعث شده جذابیت فصل دوم تا با اینجا نسبت به فصل اول کمتر باشه. بچه ها در فصل اول، دید نسبتا بدبینانه ای داشتن. ولی در حال حاضر، خیلی غیرمنطقی و رویایی پیش میرن. یه مقدار برام عجیبه که چرا ری که در فصل اول دیدیم که چقدر بدبینه، اصلا به مینروا مشکوک نیست.

یا زمانی که اما میخواست بره شکار. اون زمان، اما، ری، دون، و گیلدا با هم از پناهگاه خارج شدن. یعنی بزرگترین بچه ها که باید از کوچکترها مراقبت کنن! اصلا طبیعی نیست که اینا بخوان بچه های کوچکتر رو تنها بذارن. باید حداقل یه نفر از این چهار نفر پیش بچه ها میموند.


بررسی قسمت چهارم فصل دوم انیمه ناکجاآباد موعود Yakusoku no Neverland: ایزابلا و راه پوچی

بررسی قسمت چهارم فصل دوم The Promised Neverland

میرسیم به ورود ایزابلا. احساس میکنم که داستان تازه شروع شده! فکر میکنم علاوه بر وعده آزادی، به ایزابلا گفتن که ری رو بهت میدیم. (اشاره به اون صحنه ای که یکی از شیاطین چیزی در گوش ایزابلا گفت.) موسیقی اون بخش رو خیلی دوست داشتم. یه حالت خاصی بود و کاملا به حال و هوا میخورد. کلا گوش دادن به موسیقی The promised neverland لذت بخشه.

صحنه آخر هم، باید بگم که خیلی معنی گرا و عالی بود. بچه هایی که در تاریکی، بی هدف به سمت پوچی میدوند. در حال حاضر، بچه ها هیچ جایی برای موندن ندارن و تنها کاری که از دستشون برمیاد، اینه که بدوند و بدوند. بدون هیچ هدفی.


نگاهی به کیفیت کلی قسمت شازندهم Yakusoku no Neverland

موسیقی، گرافیک و صداپیشگی، مثل قسمت های قبل، راضی کنندست. البته لازم به دکره که برای به تصویر کشیدن هیولای بی مغز، از CG (تصویرسازی کامپیوتری) استفاده شده؛ که نمیشه گفت خوبه یا بد. یه جورایی سلیقه ایه.

اینکه بچه ها دارن بدون هیچ استراتژی خاصی به جلو پیش میرن، یه مقدار میتونه برای مخاطب حوصله سربر باشه. چون فصل اول، خودش رو با بازی های فکری در هر قسمت معرفی کرد. البته این رو هم بگم که فعلا برای قضاوت کردن زوده؛ چون صحنه پایانی این قسمت، نشون دهنده یه ادامه عالی برای داستانه. ادامه ای که بعید نیست نه تنها اشکالات این قسمت رو جبران کنه، بلکه حتی بهتر از چیزی که انتظار داشتیم بشه.

بررسی قسمت چهارم فصل دوم The Promised Neverland

یکی دیگه از دلایلی که ممکنه باعث کاهش جذابیت انیمه برای مخاطب بشه، اینه که تمرکز روی همه بچه های گریس فیلده. در فصل اول، ما در چند قسمت ابتدایی فقط با اما، نورمن، ری و مامان طرف بودیم و بعدا دون، گیلدا و خواهر کرون هم اضافه شدن. اما در این فصل، از همون قسمت اول، ما با چندین بچه روبه رو شدیم. تعداد زیاد بچه ها، باعث شده پردازش به اونا برای سازنده ها سخت بشه؛ و تمرکز روی اونا، باعث شده که ما دیگه نتونیم اون روی استراتژیست ری و اما رو ببینیم.


مطالب توصیه شده علاوه بر بررسی قسمت شانزدهم انیمه ناکجاآباد موعود Yakusoku no Neverland


قسمت چهارم فصل دوم انیمه ناکجاآباد موعود The Promised Neverland هم نقاط قوت داشت و هم نقاط ضعف. با توجه به اینکه انیمه داره راهش رو از مانگا جدا میکنه، احتمالس هست که باز هم شاهد یه سری اشکالات در جزئیات داستان باشیم. ولی با این حال، من بعد از ورود ایزابلا و صحنه پایانی، حسابی به ادامه ماجرا امیدوار شدم.

نظر شما راجع به این قسمت چی بود؟ منتظر نظراتتون هستم!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت پنجم فصل دوم انیمه The promised neverland بازگشت

مطالب مرتبط

3.8 13 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
مشترک شدن
اطلاع از
21 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
21
0
خوشحال میشیم نظرتونو بدونیمx