قسمت هفتم سریال قورباغه یک امتیاز مثبت و روبه جلو تحسین برانگیز در فیلمنامه سیدی نام می گیره که می تونه مخاطب را تا لحظه آخر و با اشتیاق پای تلویزیون نگه داره و اون را مجاب کنه تا زمان از دستش بره و با دقت تا آخر سریال را تماشا کنه. اما این پیشرفت در سریال را باید مدیون ورود نوید محمدزاده و فرشته حسینی باشیم یا فیلمنامه .با نقد قسمت هفتم قورباغه با وارونه همراه باشید.

سریال قورباغه:نقد قسمت ششم

نقد قسمت هفتم قورباغه

نقد قسمت هفتم قورباغه

 در قسمت هفتم سریال قورباغه بالاخره سیدی ما را وارد دنیای نوری می کنه ، روایتی که بسیاری از مخاطبان تا امروز از جمله من منتظر ورودش بودیم و سیدی با آهستگی هر چه تمام سعی می کرد که مخاطب را خیلی دیر با نوری (نوید محمد زاده) آشنا کنه .به هر حال ما در این قسمت وارد زندگی نوری شدیم اما نه به طور کامل .فرشته حسینی نقش خواهر نوری به اسم لیلا را ایفا می کنه که به نظر من به حوبی تونسته از عهده نقشش بر بیاد .و حتی نحوه صحبت کردن و گام صداش کاملا شبیه به نوریه و دقت به این موضوع بسیار تحسین بر انگیز بوده .

قسمت هفتم تونست مخاطبانی را که حالا از درهم پیجیدگی این روایت آهسته خسته شده بودن را دوباره جذب کنه و این موضوع رابطه مستقیمی با درک و هنر گارگردان داره و دقیقا می دونه که چه زمانی داره مخاطب خودش را از دست می ده و چه زمانی دوباره به راحتی می تونه مخاطب را جذب کنه و باعث بشه مخاطب برای دیدن سریال روزشماری کنه.البته باید به این نکته هم اشاره کنم که سریال قورباغه با تمام ضعف های خودش در مقایسه با دیگر سریال های شبکه خانگی و حتی تلویزیون یک ابر قدرته که تا چند سال می تونه در ذهن مخاطب باقی بمونه .

قسمت هفتم قورباغه به نحوی آهستگی و پیچیدگی قسمت های قبلی را داره کمی باز می کنه ، هرچند که نمی تونه توجیهی برای دیالوگ های بی مورد قسمت های قبلی ،لفت دادن بیش از حد ، دویدن بی حد و جنون آمیز صابر ابر باشه اما در نهایت محصول ارائه شده قابل قبوله.

دیالوگ های قسمت هفتم در مواردی که نوری با رامین تنهاست در نوع خودش بی نظیره.بازی نوید محمد زاده و صابر ابر هم بسیار عالیه.اما جالب تر از همه این ها شخصیت رامینه که هر چه سریال رو به جلو می ره ما باز هم متوجه می شیم که رامین را بسیار دست کم گرفتیم و رامین نه تنها شباهت زیادی به پدرش داره بلکه از او بسیار باهوش تره و پشت این چهره مظلوم یک جوکر وجود داره که می تونه هر کاری از دستش بربیاد.

رامین در این قسمت از خودش به عنوان توموری یاد می کنه که اومده تا خانواده نوری را از هم بپاشه و انتقام بگیره اما به نظر من اون دنبال انتقام نیست دنبال اینکه در مورد اون ماده اطلاعات بدست بیاره و جایگزین نوری بشه .اما در سکانس آخر متوجه می شیم که نوری هم آدم بسیار باهوشیه و رامین اون را دست کم گرفته بوده و آن طور که تصور می کرده به راحتی نمی تونه صاحب تاج و تخت اون بشه.

یکی دیگر از مسائل غیر قابل درک و ملموسی که در فیلمنامه هنوز هم وجود داره ، ماموران نیروی انتظامی هستند که باز هم نفهمیدم چه جوری این قدر راحت تونستند رامین را پیدا و دستیگر کنن و در زمان درست و در مکان درست حضور پیدا کنند و به طور کل همان طور که در مطالب قبلی اشاره کرده هم بازی ها و هم دیالوگ های ماموران پلیس بسیار ضعیفه .

نه قسمت دیگه تا پایان سریال قورباغه باقی مونده و سیدی باید تمام داستان را در قسمت های پایانی روایت کنه که اگر پنج قسمت ابتدایی را انقدر کش نمی داد شاید موفق تر بود.باید منتظر موند تا در قسمت های آینده پاسخ پرسش هایمان مشخص بشه.

همچنین بخوانید:

نقد ملکه گدایان _ نگاهی به چهار قسمت ابتدایی 

بهترین فیلم های کمدی شبیه “The Hangover” که حتما باید ببینید!

20 تا از بهترین فیلم های جنایی که حتما باید آنها را تماشا کنید به انتخاب مجله وارونه