با بهترین انیمه های شوجو که ارزش تماشا کردن دارند آشنا شوید!

این بار با معرفی 24 تا از بهترین انیمه های شوجو که ارزش تماشا کردن دارند، در خدمت شما همراهان همیشگی وارونه هستیم. هر انیمه یا به صورت کلی تر هر فیلم و سریال و رسانه ای برای مخاطب خاصی ساخته میشه، در این مطلب قراره بهترین انیمه هایی که برای دختران نوجوان ساخته شده رو به شما معرفی کنیم. البته ممکنه افراد دیگه ای هم از این انیمه ها خوششون بیاد، در واقع “شوجو” تنها یه اصطلاح رده بندی سنیه و همه جور ژانر و محتوایی بین اون‌ها پیدا میشه. انیمه های شوجو میتونن اکشن، رومانتیک، فانتزی یا کمدی باشن. بعضی از این انیمه ها قدیمی و بعضی‌ها جدیدن، بعضی ها طولانی و بعضی دیگه کوتاهن؛ خلاصه اینکه اینجا برای هرکسی با هر سلیقه ای چیزی پیدا میشه!

خرید انواع محصولات انیمه ای در فروشگاه وارونه

بهترین انیمه های شوجو به انتخاب مای انیمه لیست:

انتخاب تمام موارد لیست بهترین انیمه های شوجو با توجه به نظرات مردمی و مخاطبه و انیمه ها با توجه به امتیازات ثبت شده در سایت مای انیمه لیست رتبه بندی شدن. با ما همراه باشید.


We Were There (Bakura Ga Ita) .24

shojo anime انیمه شوجو

اولین انیمه ای که قراره به عنوان یکی از بهترین انیمه های شوجو به شما معرفی کنیم سریال شیرین و به یادموندنی “ما آنجا بودیم” هست. منبع اقتباس این انیمه مانگای معروفیه که توسط یوکی اوباتا طراحی و نوشته شده. از روی این مانگا یه مجموعه تلویزیونی انیمیشنی و دو تا فیلم سینمایی ساخته شده اما از بین تمام اجزای این مجموعه انیمه ی اون بین مردم محبوبیت بیشتری داره. داستان اون درباره دختر و پسریه که عاشق همن و باهم در ارتباطن. اونها سال آخر دبیرستانن و کم کم باید آماده بشن تا به عنوان یه بزرگسال وارد جامعه بشن و زندگی تازه ای رو شروع کنن. تغییر و تحولات با شروع 18 سالگی شروع میشن و مسائلی که باهاشون دست و پنجه نرم میکنن به مرور زمان جدی تر و چالش برانگیز تر میشن؛ اما با وجود همه چالش ها و تغییرات و مشکلات کنار هم میمونن و بهم کمک میکنن.

مرتبط: بهترین انیمه ها برای دخترها که می توانند از تماشایشان لذت ببرند! 


Rainbow Days .23

روزهای رنگین کمانی یکی از بهترین انیمه های شوجو

انیمه Nijiiro Days که در ایران به اسم “روزهای رنگین کمانی” هم شناخته میشه یه انیمه ی عاشقانه کمدی و برشی از زندگیه که به دور از هرتنشی میتونه اوقات خوبی براتون بسازه. داستان روزهای رنگین کمانی درباره یه اکیپ دوستانه است که برخلاف بقیه همکلاسی‌هاشون توی هیچ کلوپ و گروهی عضو نیستن و علاقه ای به انجام فعالیت های متفرقه ندارن. ناتسوکی، تومویا، کیچی و تسیوشی رفقایی هستن که همه اوقات فراغت خودشون رو با وقت گذروندن کنار هم پر میکنن.

همه چیز خوبه تا این که ناتسوکی از دختری به اسم آنا خوشش میاد. روابط بیش از حد نزدیک و کنترل نشده دوستای ناتسوکی تاثییرات منفی ناخواسته ای روی رابطه اش با آنا میذاره. اون‌ها همگی پسرای خوبی هستن که فقط میخوان به دوستشون کمک کنن اما قاطی شدن اون‌ها با رابطه بین ناتسوکی و آنا باعث به وجود اومدن اتفاقات و شرایطی میشه که در عین حال خنده دار و سرگرم کننده هستن و هم به شما یاد میدن چطور روابط مختلفتون رو با آدم های مختلف مدیریت و کنترل کنین تا مشکلی پیش نیاد.


Hakkenden: Eight Dogs Of The East .22

best shoujo anime hakkenden بهترین انیمه های شوجو

انیمه جذاب دیگه ای که میخوایم بهتون معرفی کنیم انیمه Hakkenden: Touhou Hakken Ibun هست. داستان این انیمه درباره یه دهکده کوچیک در اوتسوکای ژاپنه که توی یه آتش‌سوزی بزرگ از بین میره و تقریبا همه ساکنین اون کشته میشن. سه نفری که از این اتفاق جون سالم به در میبرن شینو، سوسکه و هاماجی هستن. این سه نفر در کنار هم به زندگی‌شون ادامه میدن غافل از اینکه کلیسای سلطنتی اون‌ها رو زیر نظر داره. پنج سال بعد افراد معبد دنبال این سه نفر میرن تا شینو رو با خودشون به معبد ببرن تا ازش توی یه مراسم ظاهرا مذهبی استفاده کنن.

اما شینو مخالفت میکنه و همراهشون نمیره که خب منطقیه، مگه نه؟ شما بودین بدون اینکه چیزی از ماجرا بدونین مثل یه بچه خوب باهاشون میرفتین؟ معلومه که نه؛ و این همون کاریه که شینو کرد. اما این مخالفت شینو عواقبی داشت که ازش بیخبر بود. اون‌ها هاماجی رو میدزدن و به عنوان گروگان ازش استفاده میکنن و حالا شینو و سوسکه باید نجاتش بدن.


Special A .21

best shojo anime بهترین انیمه های شوجو

هیکاری هانازونو همیشه در طول زندگی‌اش خاص بوده. اون همیشه کارهای سخت رو مثل آب خوردن انجام میداده و همه رو انگشت به دهن میذاشته. هیکاری همیشه توانایی انجام کارهایی رو داشته که افراد عادی معمولا از پس انجام دادنش بر نمی‌اومدن. حالا تصور کنید هیکاری میتونه چه حسی بعد از تجربه اولین شکست طول زندگیش داشته باشه؟ آشنایی هیکاری با کی تاکیشیما زندگی اون رو از این رو به اون رو میکنه!


My Little Monster (Tonari no Kaibutsu kun) .20

نوبت میرسه به یکی از کیوت ترین و جالب ترین انیمه هایی که قراره بهتون معرفی کنیم، یعنی انیمه بامزه ی “هیولای کوچک من”. رابطه بین دوتا شخصیت اصلی یه جورایی من رو یاد زوج معروف سریال سیتکام Friends، چندلر و مانیکا، میندازه. کارکتر پسر داستان دقیقا مثل چندلر پسر آسیب دیده و ترسیده ایه که توی لاک دفاعی‌اش قایم شده اما سیستم دفاعی اون مثل چندلر شوخی های کلامی نیست؛ برعکس، هارو خیلی کم حرف و ساکته اما شیطنت های خودش رو داره و از درس و مدرسه فراریه. در نقطه ی مقابل هارو، دختر منضبط، درس‌خون و جدی‌ای به اسم شیزوکو ست که خب حتی از لحاظ میزان اهمیت دادنش به تمیزی، مانیکا شباهت زیادی داره. وقتی هارو به کلاس شیزوکو میاد اون‌ها باهم هم گروهی میشن و شیزوکو درگیر نمرات و درس ها و تکالیف هارو میشه. همین ارتباط کم و ناچیز کم کم به احساسی عمیق و زیبا تبدیل میشه و شیزوکو میتونه چهره واقعی پنهان شده پشت ماسک هارو رو ببینه.


The World Is Still Beautiful .19

یکی از بهترین انیمه های شوجو دنیا هنوز زیباست

اگه بخوام صادق باشم باید بگم دلم نمیخواست این انیمه رو به عنوان یکی از بهترین انیمه های شوجو معرفی کنم. اما چه میشه کرد، این انیمه یکی از محبوب ترین آثار دسته بندی شوجو ست و امتیاز خوبی طی نظرسنجی های سایت MAL به دست آورده. داستان این انیمه درباره دو تا خانواده سلطنتیه. داستان از جایی شروع میشه که شاهدخت نایک برخلاف میلش باید به سرزمین خورشید بره و وقتی به اونجا میرسه متوجه میشه پادشاهد اون کشور یه بچه است! و بعد این شاهدخت که یه “بزرگساله” و این پادشاه که یه “بچه” است عاشق هم میشن و ازدواج میکنن!!!

منظورم اینه که… تماشای این مدل اختلالات توی یه انیمه روانشناختی در عین سرگرم کننده بودن آموزنده است و دیدگاه نسبتا درست تری به این مسائل داره. اما بهم اعتماد کنید وقتی میگم تماشای چنین چیزی توی یه انیمه عاشقانه برای شمایی که مخاطب نوجوان هستین، هیچ چیزی جز زخمی کردن روحتون نداره. البته اگه یه بزرگسال هستین ما انتخاب رو به خودتون میسپریم.


Blue Spring Ride (Ao Haru Ride) .18

بهترین انیمه های شوجو

انیمه “سواری در بهار جوانی” یکی از سرگرم‌کننده ترین سری های ژانر عاشقانه، مدرسه ای و کمدیه. داستان این انیمه درباره دختر و پسریه که بعد از چند سال بیخبری دوباره هم رو توی دبیرستان ملاقات میکنن. داستان از جایی شروع میشه که در سال اول راهنمایی پسری به اسم تاناکا از دختری به اسم فوتابا توی کلاس کناری خوشش میاد اما به قدری خجالتیه که نمیتونه کاری بابت احساسی که داره انجام بده و بعد به دلایلی مدرسه اش رو عوض میکنه و ناپدید میشه.

سال دوم دبیرستان اون‌ها اتفاقی دوباره باهم ملاقات میکنن ولی پسر قصه دیگه دختر رو فراموش کرده و حسی بهش نداره. خلاصه اینکه “گهی پشت به زین و گهی زین به پشت”، یا اصلا “دائما یکسان نباشد حال دوران”. این بار فوتابا از پسر خوشش میاد و همه تلاشش رو میکنه تا دوباره توجه اون رو داشته باشه. اگه این انیمه رو تماشا کردین و دوست دارین کمی بیشتر در دنیای آبی رنگ این انیمه پرسه بزنین بهتون پیشنهاد میکنیم مانگای Ao Haru Ride رو از چپتر چهاردهم 14 دنبال کنید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های دبیرستانی


Orange .17

orange anime shojo بهترین انیمه های شوجو

انیمه پرتقال که بیشتر با اسم انگلیسی Orange شناخته میشه، یه انیمه عاشقانه، مدرسه ای و فانتزیه. اگه به ژانر سفر در زمان علاقه دارین مطمئنا از تماشای Orange لذت خواهید برد. داستان این انیمه درباره دختریه که هر روز نامه ای از نسخه ی آینده ی خودش دریافت میکنه. توی این نامه ها به خودش میگه چه کارهایی رو باید انجام بده و یا نباید انجام بده، اون توی این نامه این توصیه ها رو برای خود گذشته اش مینویسه چون میدونه رفتارها و کارهای کوچیک تاثیرات زیادی روی زندگی خودش و اطرافیانش دارن. خلاصه اش رو بگم، اون پشیمونه پس از خودش میخواد که اشتباهات قبلی رو انجام نده و آینده متفاوتی بسازه. به نظرتون موفق میشه؟


Sailor Moon .16

سفر در زمان، دختران جادویی، داستان سرگرم کننده و جذاب، کارگردانی بی نظیر، سکانس های اکشن، مبارزات و فایت های نفس‌گیر و خشون و خونریزی ویژگی هایی هستن که در ظاهر باهم در تضادن اما در واقع ترکیب به نقصی به وجود میارن که اسمش “ملوان ماه” یا Sailor Moon هست! داستان این انیمیشن به قدری جذابه که شما بلافاصله بعد از تموم شدن هر قسمت بعدی رو پلی میکنین و نمیتونین ازش دل بکنین. طوری که چشم بهم میزنین و میبینین کل 200 قسمت رو تماشا کردین و سراغ سینمایی های فرنچایز رفتین. راستی اگه از طرفداران RM هستین بهتره بدونین این سری انیمه مورد علاقه اونه و اون رو به طرفدارانش معرفی کرده.


Snow White With Red Hair .15

بهترین انیمه های شوجو سفید برفی با موی قرمز

شیرایوکی دختر زیبا و سرزنده ایه که به عنوان داروساز توی یه مغازه گیاهی محلی کار میکنه. آوازه هوش و زیبایی و خوش‌رفتاری شیرایوکی به گوش شاهزاده هم میرسه و عده‌ای رو دنبال اون میفرسته تا شیرایوکی رو به حرمسرای سلطنتی بیارن. اما شیرایوکی، سفیدبرفی با موهای قرمز، چنین چیزی نمیخواد و با کمک پسری به اسم ذِن از شهر فرار میکنه.

شیرایوکی و ذن داستان تازه ای رو در کنار هم شروع میکنن. احساسات مختلفی بین ذن و شیرایوکی به مرور زمان شکل میگیرن و رشد میکنن اما ذن اجازه نداره رابطه عاشقانه ای با فردی در طبقه اجتماعی پایین تر داشته باشه پس سفیدبرفی قصه برای رسیدن به آرزوهایش، به امید اینکه یه گیاه‌پزشک ماهر بشه تلاش میکنه. اون‌ها با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم میکنن اما وسط این همه گرفتاری شاهزاده قراره راحتشون بذاره؟ فکر کنم باید تماشا کنین تا متوجه بشین.

مرتبط: بهترین زوج های انیمه ای، عاشقانه ای از جنس انیمه!


My Love Story (Ore Monogatari!) .14

یکی از بهترین انیمه های شوجو my love story

انیمه “داستان عشق من” یه انیمه کمدی رومانتیک، درباره پسر قدبلند و هیکلی به اسم تاکو ست که همه دخترای مدرسه ازش میترسن؛ البته تقریبا همه اون‌ها. معمولا دخترایی که از تاکو نمیترسن بلافاصله عاشق ماکوتو، دوست خوشتیپ و جذاب تاکو، میشن. اما اصل داستان از جایی آغاز میشه که تاکو دختری رو از دست یه مزاحم خیابونی نجات میده و حس میکنه به اون دختر علاقه‌مند شده. تاکو عاشق رینکو میشه اما برخلاف احساساتی که داره فکر میکنه رینکو و ماکوتو از همدیگه خوششون میاد و همه تلاشش رو میکنه که این دو نفر رو بهم نزدیک کنه.

از دست ندهید: بهترین انیمه های کمدی عاشقانه


InuYasha .13

inuyasha best shoujo anime بهترین انیمه شوجو

اینویاشا روایتگر داستان دختریه که در توکیو مدرن زندگی میکنه و توی تولد 15 سالگیش، وقتی که داره دنبال گربه اش میگرده مورد حمله یه شیطان قرار میگیره و بیهوش میشه. وقتی به هوش میاد خودش رو در دنیای دیگه ای پیدا میکنه که هیچ شباهتی به توکیوی مدرن نداره و حالا باید دنبال راه برگشت بگرده. مهم تر از اون باید یاد بگیره در این دنیای ناشناخته زنده بمونه. اینویاشا مجموعه محبوبیه که بعضی ها معتقدن برای مخاطب شونن (پسران نوجوان) ساخته شده اما به هرحال هر دو دسته بندی شوجو و شونن روی مانگا ثبت شده پس فرقی نداره.

اینویاشا از همون ابتدای پخش به شدت محبوب شد و بعد از چند سال هم تونست محبوبیت خودش رو حفظ کنه تا جایی که سازنده ها تصمیم به ساخت یه دنباله گرفتن. اسم این دنباله “اینویاشا: Kanketsu-Hen” و اگه سری اصلی رو تماشا کردین میتونین سراغ تماشای دنباله این انیمه برین.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که از صدا و سیما پخش شدند


From Me To You (Kimi no Todoke) .12

kimi no todoke بهترین انیمه های شوجو

شاید باور نکنین اما Kimi no Todoke یکی از بزرگترین فرنچایزهای شوجو و عاشقانه است و طرفداران زیادی داره. این فرنچایز با یه مجموعه 30 جلدی مانگا شروع به کار کرده و یه دنباله 3 جلدی دیگه برای اون طراحی و چاپ شده. بعد از سری مانگا انتشار لایت ناول های این مجموعه شروع شد، سری اول لایت ناول ها 17 جلد بود و بعد یه دنباله 13 جلدی برای اون نوشته شد. بعد از اون نوبت به مجموعه انیمیشنی این مجموعه میرسه؛ یه مجموعه 38 قسمتی که همیچکدوم از قسمت های اون نمره زیر 7 ندارن. و حالا بعد از حدود 12 سال سریال لایو اکشن این مجموعه از اوایل سال 2023 شروع به پخش کرده.

داستان انیمه From Me To You که یکی از بهترین انیمه های شوجو ست در شهر هوکایدو اتفاق میفته و درباره دختر 15 ساله ای به اسم ساواکو ست که همکلاسی‌هایش اون رو به خاطر شباهتی که به ساداکو، کارکتر فیلم The Ring داره مسخره میکنن. حتی شایعاتی راجع به اون وجود داره که میتونه با ارواح صحبت کنه و خیلی چیزهای عجیب و غریب دیگه. اما واقعیت اینه که ساواکو یه دختر شیرین و بی‌آزاره که تنها خواسته اش توی زندگی کمک کردن به بقیه و مفید بودنه اما متاسفانه هیچکس اون رو نمیبینه.

ساواکو همیشه تلاش میکنه ارتباطات جدیدی بسازه و به قولی دوست پیدا کنه اما همیشه به خاطر ظاهرش طرد میشه. اون مدت زیادی به تلاش کردن ادامه میده اما بلاخره خسته و تسلیم میشه. یا شاید هم بهتره بگم فقط یه ذره با تسلیم شدن فاصله داشت که با کازه هایا آشنا میشه.


Lovely Complex .11

Lovely complex یکی از بهترین انیمه های شوجو

انیمه Lovely Complex یه کلکسیون کامل از کلیشه های برعکس و خنده داره. اولین کلیشه برعکسی که باهاش مواجه میشین دختر قد بلند و پسر قد کوتاهه اما خب داستان و تفاوت های اون‌ها به قدشون خلاصه نمیشه. این انیمه یکی از بهترین انیمه های عاشقانه است و که میتونه اوقات شادی براتون بسازه. این انیمه تعداد قسمت کمی داره و اگه روز خسته کننده ای داشتین یا دوست دارین مدتی رو به استراحت کردن بگدرونین ما این انیمه کوتاه 24 قسمتی رو به شما توصیه میکنیم. کل مدت زمانی که برای تماشای سریال نیاز دارین فقط 8 ساعته! به قول معروف Have Fun!

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه


Skip Beat! .10

بهترین انیمه های شوجو که ارزش تماشا کردن دارند

کیوکو موگامی یه دختر 16 ساله است که رابطه پیچیده ای رو تجربه میکنه. اون به قدیمی ترین دوستش یا بهتر بگم به دوستی که از بچگی میشناسه علاقه‌مند شده اما بعد از یه مدت متوجه میشه از وقتی اون پسر داره به عنوان یه آیدول کار میکنه به خودش مغرور شده و داره ازش سواستفاده میکنه و اون رو فقط به چشم یه ابزار، روبات یا پیشخدمتی میبینه که با استفاده از اون میتونه در کل زندگی راحت تری داشته باشه.

کیوکو عصبانی میشه و دلش میشکنه اما داستان قرار نیست اینجا تموم بشه، این تازه اول راهه. کیوکو تصمیم میگیره وارد صنعت سرگرمی بشه و انتقامش رو روی صحنه بگیره و به عنوان برترین آرتیست شناخته بشه. کیوکو شغل اون پسر رو هدف میگیره، چیزی که مهم ترین عنصر زندگیه اونه.


Kamisama Kiss .9

بهترین انیمه های شوجو بوسه ایزدی

وقتی انیمه بوسه ایزدی رو تماشا کردم خیلی بچه بودم اما هنوز هم بعد از چندین سال یه دیالوگ اون رو به خوبی یادمه و فکر میکنم همین دیالوگ بهترین راه معرفی این انیمه سافت و شیرین و دوست داشتنیه! اون گفت: “تو طوری با من رفتار کردی که قبل از تو هیچکس انجامش نداده بود. تو به من اهمیت دادی پس من هم وجهه‍ای از خودم رو به تو نشون میدم که قبل از این به هیچکس نشون نداده بودم!”

شاید این نقل قول حالا توی سال 2023 کمی تکراری و کلیشه‌ای به نظر بیاد اما مطمئن باشید اگه موقع تماشای این انیمه اون رو بشنوید پرواز پروانه ها رو احساس میکنید. بوسه ایزدی به معنای واقعی کلمه نمایشگر یه عشق افلاطونی و ایزدیه.

از دست ندهید: معرفی انیمه “به سوی جنگل کرم های شبتاب”


Kaichou Wa Maid-Sama .8

مبصر ما پیشخدمته یکی از بهترین انیمه های شوجو میدساما Maid sama

دبیرستان پسرانه سِکای یه مدرسه بدنام بود و همه اون رو با رفتار بد دانش‌آموزانش میشناختن؛ تا اینکه هیئت مدیره تصمیم گرفتن این مدرسه رو به یه مدرسه مشترک تبدیل کنن. بعد از این تغییر بزرگ میساکی به اولین دختری تبدیل میشه که به عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی سکای انتخاب شده. میساکی درکنار تمام مشغله‌ها و مشکلاتی که توی زندگی شخصیش داره تلاش میکنه تا مدرسه رو به جای بهتری تبدیل کنه.

اون سخت‌گیر و با استعداده اما این سخت‌گیری اون باعث شده چهره ضدمردی ازش توی ذهن بقیه دانش‌آموزا شکل بگیره. میساکی رازی داره که نمیخواد هیچکس متوجهش بشه؛ اما چی میشه اگه معروف ترین پسر مدرسه که از قضا کمی هم حوصله‌اش سر رفته و میخواد سرگرم بشه از راز میساکی خبردار بشه؟

شاید براتون جالب باشه که بدونین اوسوی، پروتاگونیست پسر، یکی از محبوب ترین شخصیت های مذکر دهه جدیده!! اگه دوست داشتین ادامه داستان اوسوی و میساکی رو بعد از تموم شدن انیمه بدونین میتونین مانگای اون رو از چپتر 32 به بعد دنبال کنین.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های مدرسه ای


Akatsuki No Yona (Yona Of The Dawn) .7

یونا دختری از سپیده دم بهترین انیمه شوجو

انیمه سریالی “یونا دختری از سپیده دم” یه انیمه اکشن، ماجراجویانه و فانتزیه که کمی هم پاشنی عاشقانه داره. داستان این انیمه درباره شاهدخت یونا ست که همه عمرش یه زندگی شاهانه و مجللی داشته تا اینکه پدرش به قتل میرسه و پسرعموی محبوبش به اون‌ها خیانت میکنه. یونا همراه محافطش فرار میکنه و برای مدتی پنهان میشه اما سکوت اون به معنی عقب نشینی نیست! یونا نقشه انتقام میکشه و میخواد تاج و تختی که حق خودشه رو پس بگیره. و این تازه شروع یه ماجرای هیجان‌انگیز و یه نبرد سخته.


Ouran High School Host Club .6

بهترین انیمه های شوجو

داستان انیمه “کلوپ مهمانداری مدرسه اوران” درباره دختری به اسم هاروشی ست که وارد یه کلوپ پسرونه میشه و اتفاقی یه گلدون رو میشکونه. این کلوپ مثل یه کافه است و همه اعضای اون پسرها هستن و حالا هاروشی به عنوان جریمه گلدونی که شکسته باید لباس پسرونه بپوشه و به عنوان یکی از اعضا توی کافه مهمانداری یا اصطلاحا هاست کلاب کار کنه تا بتونه خسارت گلدون رو بپردازه. شاید ایده اولیه کمی ساده به نظر برسه اما چالش های سرگرم کننده ای داره و حتی یکی دوتا قسمت هستن که میتونن شما رو تا حد گریه بخندونن!


Cardcaptor Sakura .5

best shojo anime cardcaptor sakura بهترین انیمه شوجو

روزی روزگاری توی یه شهر خیالی به اسم توموئدا نزدیک به شهر توکیو ژاپن، یه دختر 10 ساله به اسم ساکورا کینموتو زندگی میکرد. این دختربچه یه روز به جایی میره که نباید میرفت و به چیزی دست میزنه که نباید دست میزد. چشمتون روز بد نبینه، ساکورا یه سری کارت جادویی رو آزاد میکنه و مثل آلیس وارد سرزمین عجایب میشه. اینکه این سرزمین چه شکلیه و چه اتفاقاتی قراره برای ساکورا بیفته یه سفر ماجراجویانه است که خودتون باید تجربه اش کنید.


Revolutionary girl Utena .4

بهترین انیمه های شوجو که ارزش تماشا کردن دارن

این مجموعه فانتزی کمدی اکشن که یه کم هم چاشنی یوری داره یکی از بهترین انیمه های شوجو دهه 90 میلادیه. انیمه “اوتنا، دختر انقلابی” یکی از بهترین انیمه های کلاسیک دهه 70 تا 90 میلادی هم به حساب میاد و موفق شده امتیاز بالایی توی نظرسنجی سایت MAL به دست بیاره و این نمره بالا رو طی سال های طولانی حفظ کنه.

اوتنا یه دختر تامبوی توی یکی از مدارس معتبر کشوره که قدرت زیادی داره و مهارت و استعداد زیاد اون باعث شده آرزوهای بزرگی توی ذهنش شکل بگیره. اوتنا برای رسیدن به آرزوهایش باید دونه دونه با رقیب‌هایی که داره مواجه بشه و شکست‌شون بده. جذاب ترین اکشن های این سری مربوط به دوئل اوتنا با اعضای شورای دانش‌آموزیه. اگه از ترکیب یه عاشقانه با احساس در کنار داستان منسجم و سرگرم کننده و سکانس های اکشن هیجان انگیز خوشتون میاد؛ این انیمه بهترین انتخاب برای شماست.


Natsume Book Of Friends (Natsume Yuujinchou) .3

یکی از بهترین انیمه های شوجو

انیمه “کتاب دوستان ناتسومه” یکی از انیمه هاییه که از دیدنش پشیمون نمیشین. دنیای ناتسومه اولین بار توسط یوکی میدوریکاوا (مانگاکای منبع اقتباس انیمه) در سال 2003 خلق شد. انتشار این مانگا تا سال 2008 طول کشید و بلافاصله بعد از اتمام انتشار مانگا انیمه اون ساخته شد. مجموعه انیمه و مانگای کتاب دوستان ناتسومه در دهه 2000 بسیار محبوب بوده و هنوز هم بعد از گذشت این همه سال موفق شده محبوبیت خودش رو حفظ کنه.

داستان این انیمه شوجو درباره پسر یتیم شانزده هفده ساله ای به اسم تاکاشی ناتسومه ست که بین وسایل مادربزرگ مرحومش یه دفتر عجیب پیدا میکنه و پیدا کردن این دفترچه باعث میشه ناتسومه متوجه بشه که چه موهبت هایی از مادربزرگش به اون به ارث رسیده. یکی از این قدرت های فراطبیعی که ناتسومه به ارث برده ارتباط برقرار کردن با ارواحه. اما شما بهتر از من میدونین که داشتن چنین قدرت هایی همیشه بهایی داره و وظایفی برای صاحبش ایجاب میکنه. راستی اگه خواستین این مجموعه رو تماشا کنید یادتون باشه: “اول شروری متولد میشه و بعد قهرمانی ظهور میکنه تا جلوی اون رو بگیره!”


Fruit Basket .2

نسخه اولیه انیمه Fruit Basket مربوط به سال 2001 مصادف سال 1380 شمسیه. اون زمان به دلیل کامل نبودن داستان مانگا پخش انیمه رو متوقف کردن اما محبوبیت انیمه فروت بسکت یا سبد میده به قدری زیاد بود که بلافاصله بعد از پیشروی نسبی مانگا نسخه بازسازی شده انیمه در سال 2019 ساخته شد. نسخه بازسازی شده محبوبیت بیشتری نسبت به نسخه قدیمی داره و طی سه سال و در 3 فصل منتشر شده. این انیمه قطعا یکی از بهترین انیمه های شوجو هستش و اگه دوست دارید بیشتر در موردش بدونید پیشنهاد می کنم معرفی انیمه Fruit Basket، شوجویی که قلب ها رو تسخیر کرده! رو مطالعه کنید.


Nana .1

nana best shojo anime بهترین انیمه های شوجو نانا

داستان این انیمه درباره دو زن جوونه که برحسب اتفاق اسم هردوی اونها “نانا” ست. هردوی اون‌ها در دهه 20 سالگی خودشونن و با تازگی به توکیو اسباب کشی کردن. نانا اوساکی دختر نوازنده ایه که آرزوی شهرت و موفقیت داره و در نقطه مقابل اون نانا کوماتسو دختریه که به دنبال عشق حقیقی میگرده. این دونفر تفاوت های شخصیتی زیادی دارن و سعی میکنن با وجود تمام مشکلات و اختلاف سلیقه‌هاشون بازهم دوست هم و در کنار هم بمونن. چالش هایی که برای این دونفر پیش میاد برای مخاطب کاملا قابل لمسه و همین موضوعه که باعث شده انیمه نانا بعد از حدود 17 سال همچنان محبوب ترین انیمه شوجو باشه. اگه تا حالا این انیمه رو تماشا نکرین الان موقع‌اشه!!

امیدوارم که از معرفی بهترین انیمه های شوجو لذت برده باشید. به نظر شما جای کدوم انیمه توی لیست ما خالیه؟ لطفا نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

بعد از بهترین انیمه های شوجو بخوانید: بهترین انیمه های سینن