ما 10 تا از بهترین فیلم های ترسناک  تاریخ سینما ، از تولیدات امروز گرفته تا فیلم های شاخص هر زمان را گرد هم آورده ایم.اگر دنبال فیلم هایی هستید که شما را بترساند و در عین حال شوکه کند پس این مقاله مخصوصو شماست.با ما همراه باشید :

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

IMDb : 7.7

کارگردان:Jordan Peele

نویسنده:Jordan Peele

بازیگران: Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford

Get Out ، یکی از شگفت انگیزترین فیلم های دوره اخیر ، برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شده است.کریس یک نوجوان سیاه پوست است که برای دیدار با خانواده نامزدش به خانه آن ها می رود.کمی بعد متوجه رفتار عجیب سیاه پوست داخل خانه می شود و از او خواسته می شود که سریعا خانه را ترک کند.با این حال ، خلاص شدن از شر این دعوت ترسناک که به طور فزاینده ای انجام می شود کار آسانی نخواهد بود.

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

IMDb : 6.9

کارگردان:Jordan Peele

نویسنده:Jordan Peele

بازیگران: Lupita Nyong’o, Winston Duke, Elisabeth Moss

زندگی یک خانواده در تعطیلات وقتی جهنم می شود که نسخه های  شیطانی  مشابه آنها خانه شان را اشغال  می کند.هیچ چیزی ترسناک تر از این نیست که افرادی مشابه شما وجود داشته باشند و کارهای شیطانی انجام دهند.این فیلم که نه تنها  فیلم ترسناک است بلکه ارجاعات جامعه شناختی و فلسفی نیز دارد ، با 77 جایزه یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینماست.


حتما بخوانید:

بهترین فیلم‌های ترسناک با موضوع آدم فضایی‌ها که میخکوب‌تان می‌کنند!

بهترین فیلم های ترسناک 2020 (تاکنون)!قسمت اول


IMDb : 8.1

کارگردان:Robert Wiene

نویسنده:Carl Mayer, Hans Janowitz

بازیگران:Werner Krauss, Conrad Veidt, Friedrich Feher

یک فیلم دلهره آور و روانشناسانه صامت سیاه و سفیدِ آلمانی، محصول سال ۱۹۲۰ میلادی به کارگردانی رابرت وینه و بر پایه فیلمنامه‌ای از هانس یانوویتز و کارل مایر می‌باشد .این فیلم که تاریخ سینما را تغییر داد یکی از تولیداتی است که با بازپرداخت بودجه بالا دوباره زنده می شود.فیلم ماجرای در قالب داستانی و بیشتر آن در صورت گذشته نمایی با نقش اول فیلم ، فر بیانسیس ، بیشتر آن به صورت گذشته این فیلم جزء استفاده از «داستان قاب» (به انگلیسی: Frame Story) در تاریخ فیلم سازی است.داستان فیلم در مورد قتلهایی است که یک خوابگرد از طریق هیپنوتیزم انجام داده است.

IMDb: 7.5

کارگردان:John Krasinski

بازیگران:Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds

تصور کنید که در دنیایی زندگی می کند که با تولید کوچیک ترین صدا به زمان مرگ خود نزدیک تر می شوید!دنیایی پر از موجوداتی که در صورت ایجاد صدا برای شکار شما می آیند.درست در چنین فضایی ، خانواده ای با دو فرزند سعی در زنده ماندن دارند.این فیلم نامزد اسکار برای “بهترین صدا” شد.

IMDb : 7.9

کارگردان:Merian C. Cooper, Ernest B. Schoedsack

نویسنده:James Ashmore Creelman, Ruth Rose

بازیگران:Fay Wray, Robert Armstrong, Bruce Cabot

در کینگ کنگ ، فیلم پیشگامانه تاریخ سینما ، بازیگر زیبای بلوند گروه فیلمبرداری که در یک جزیره عجیب و غریب در حال تصویر برداری هستند ، توسط مردم محلی ربوده می شود و به عنوان یک تقدیم به گوریل مورد قبول خدا در این جزیره ارائه می شود.اما زمانیکه گوریل عاشق زن می شود همه چیز تغییر می کند.زمانیکه که کینگ کنگ توسط گروه فیلمبرداری به شهر آورده می شود ، او شروع به نابود کردن همه شهر می کند.

IMDb: 7.9

کارگردان: F.W. Murnau

نویسنده:Henrik Galeen،Bram Stoker

بازیگران:Max Schreck, Alexander Granach, Gustav von Wangenheim

نوسفراتو از اولین فیلم های ژانر وحشت جهان است که به مکتب اکسپرسیونیسم آلمان تعلق دارد. این فیلم هم رده فیلم هایی همچون مطب دکتر کالیگاری، دکتر ماربوزه قمارباز، گلم و فاوست است. این مکتب هنری پس از جنگ جهانی اول در آلمان به وجود آمد که حاکی از شرایط روانی حاکم بر جامعه بود. استفاده از اغراق، کنتراست بالا، خطوط کج و معوج و المان های وحشت از ویژگی های بارز سینمای اکسپرسیونیسم است. جوانی به نام هاتر به همراه همسرش الن، در شهر برمن آلمان زندگی می کند. روزی کارفرمای هاتر که ناک نام دارد، وی را برای یک دیدار کاری با یکی از مشتریانش به نام کنت اورلاک که قصد دارد خانه ای در برمن بخرد، روانه سفری به ترانسیلوانیا در رومانی می کند. اوضاع به خوبی پیش می رود، فقط معلوم نیست چرا زمانی که هاتر در مهمانخانه بین راه نام کنت اورلاک را می برد، همه وحشت زده سکوت می کنند…

IMDb: 8.5

کارگردان: Alfred Hitchcock

نویسنده:Joseph Stefano , Robert Bloch

بازیگران:Anthony Perkins, Janet Leigh, Vera Miles

فیلمی دلهره‌آور است به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت و از برجسته ترین آثار تاریخ سینما شمرده می شود. «مارین کرین» (لی) به امید تسهیل کار ازدواجش با «سام لومیس» (گاوین) پولهای کارفرمایش را می‌دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام «نورمن بیتس» (پرکینز) اداره اش می‌کند، به استراحت می‌پردازد. «نورمن» به او می‌گوید که همراه مادر از لحاظ روانی نامتعادلش در خانه کنار هتل زندگی می‌کند. شب هنگام که، «ماریون» از کار خود پشیمان شده، پیش از خواب به حمام می‌رود و زیر دوش – ظاهراً به دست مادر «نورمن» – به قتل می‌رسد.این فیلم منبع الهام بسیاری از کارگردانان بوده است به خصوص صحنه قتل در زیر دوش !

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

IMDb : 7.8

کارگردان: James Whale

نویسنده:John L. Balderston, Mary Shelley

بازیگران:Colin Clive, Mae Clarke, Boris Karloff

فرانکنشتاین که در سال 1818 منتشر شد و یکی از مهمترین آثار ادبیات جهان بود ، تاریخ سینما را نیز تحت تاثیر قرار داد.دانشمند جوانی به نام «دکتر هنری فرانکنستاین» (کلایو) مشغول آزمایش‌هایی برای حیات بخشیدن به مردگان است. او تحقیقاتش را با استفاده از اجسادی که با کمک دستیار گوژپشتش، «فریتس» (فرای) از گورستان‌ها می‌رباید، به انجام می‌رساند…

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

IMDb : 7.8

کارگردانJames Whale

نویسنده:Mary Shelley
بازیگران: Boris Karloff, Elsa Lanchester, Colin Clive

‘عروس فرانکشتاین’ ، دنباله فیلم فرانکشتاین زمانی که این فیام به شهرت جهانی رسید ، ساخته شد.این بار ، یک جفت فقط برای هیولا ایجاد شده است ، اما این “ماده” آنطور که انتظار می رود علاقه ای به قهرمان ما ندارد …و این سر آغاز ماجراست.

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما

IMDb: 6.8

کا گردان:Jennifer Kent

نویسنده:Jennifer Kent

بازیگران:Essie Davis, Noah Wiseman, Daniel Henshall

مادری که پسر 6 ساله خود را به تنهایی بزرگ می کند ، از کتابی به نام بابادوک برای پسر خود یک افسانه می خواند.اما روز به روز کابوسی که در کتاب ذکر شده زندگی مادر و پسر را به جهنم تبدیل می کند.آیا یک کابوس می تواند به یک واقعیت تبدیل شود ؟